کد خبر: ۷۸۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۳۱۲
مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات اظهار داشت: اگر مالیات بر معاملات سرمایه را وضع کنیم همان اندک مشوقی که شرکت‌ها و صنایع موجود در بازار سرمایه دارند را از بازار حذف خواهیم کرد، به نظر این مالیات در اولویت بازار سرمایه نیست و بازارهای مجاور نیاز بیشتری به این مالیات دارند.
سیاست‌های ارزی تاثیر دوگانه بر بورس دارد/ مداخله کمتر، نقدینگی را جذب می‌کند/ مالیات بر عایدی در اولویت بازار سرمایه نیست

به گزارش خبرداغ، بهروز خدارحمی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تاثیر سیاست‌های ارزی بر بازار بورس گفت: سیاست‌های ارزی تاثیر دوگانه بر نوسانات بورس دارد. زمانی که به پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها و صادراتی‌ها اجازه فروش ارز صادراتی داده نمی‌شود، اساسا در این شرایط با رکود مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد:‌ زمانی که زمزمه‌ باز شدن و استفاده از مکانیسم عرضه و تقاضا در بازار شکل گرفت، اشتیاق و هیجانی در بازار نسبت به صادارتی ها شکل گرفت که با استقبال عجیب‌وغریبی روبه‌رو شد و انتظار می‌رفت که ادامه‌دار باشد. اما به محض اینکه این سیاست‌ها متزلزل شدند و اعلام شد که خوراک  پتروشیمی‌ها به شکل دیگر  محاسبه می‌شود، دوباره بازار  مردد شد.

این کارشناس بورس افزود: به همین دلیل زمانی که شاخص با اخبار مربوط به آزادسازی و سپردن به بازار مواجه است با اقبال روبه‌رو شده و به محض آنکه با اخبار منفی، قانون و مقررات محدودکننده در این حوزه مواجه می‌شود، شاخص افت می‌کند.

 خدارحمی در  مورد جذب نقدینگی در بورس گفت: بازار سرمایه نقش مهمی در اقتصاد دارد و استفاده از پتانسیل آن منوط به رویکردهای اتخاذ شده دارد. با استفاده از مشوق ها و مداخله کمتر می‌توان به هدایت نقدینگی سرگردان کمک کرد و اگر ورودی به بازار  بیشتر از حد ظرفیت باشد با استفاده از مکانیسم هایی مانند عرضه اولیه و خصوصی‌سازی، ظرفیت را  می‌توان ارتقاء داد.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات با اشاره به مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این مالیات ضعیف‌ترین نتیجه را در معاملات بازار سرمایه خواهد داشت و برای عایدی و سود سهام مخاطرات جدی دارد. اگر مالیات بر معاملات سرمایه را وضع کنیم همان اندک مشوقی که شرکت‌ها و صنایع  موجود در بازار سرمایه دارند را از بازار حذف خواهیم کرد، به نظر این مالیات در اولویت بازار سرمایه نیست و بازارهای مجاور نیاز بیشتری به این مالیات دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: