کد خبر: ۷۸۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۳۳۸
رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه برای رییس فدراسیون جودوی ایران احترام زیادی قائل است، گفت: بهتر بود آقای درخشان قبل از اظهار نظر درباره اتفاقات المپیک جوانان از جزئیات ماجرا مطلع می‌شد.
صالحی امیری: درخشان عجولانه سخن گفته است/ موضوع

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه برای رییس فدراسیون جودوی ایران احترام زیادی قائل است، گفت: بهتر بود آقای درخشان قبل از اظهار نظر درباره اتفاقات المپیک جوانان از جزئیات ماجرا مطلع می‌شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا،  سیدرضا صالحی امیری با اشاره به موضوع اجازه ندادن رقابت به "مارال مردانی" بانوی جودوکار ایرانی در رقابت‌های المپیک جوانان اظهارکرد:‌ چند نکته پیرامون این اتفاق حائز اهمیت است که باید همگان به آن اشراف داشته باشند. هیات ایرانی قبل از شروع مسابقه‌ها به همراه اینجانب در سالن حضور داشتیم. حداکثر تلاش‌مان برای رفع مشکل و امکان رقابت برای جودوکار بانوی ایرانی انجام شد و از همان ابتدا نیز مراتب شدید اعتراض‌مان را که بعضا منجر به برخوردهای تند لفظی بین ما و مسئولان برگزاری رقابت‌ها می‌شد به وقوع پیوست و هم‌اکنون نیز با همان جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: آقای درخشان از مدیران باتجربه ورزش کشور است. ایشان مورد احترام بنده بوده و تخریب ایشان خلاف مصلحت ورزش کشور است. از ایشان انتظار می‌رفت به جای پاسخگویی عجولانه در موضوع مذکور به تماس‌های مکرر اینجانب و دکتر قراخانلو پاسخ می‌داد.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: از شروع ماجرا علاوه بر درگیری‌هایی که در سالن برگزاری رقابت داشتیم، مدام با رییس فدراسیون جودو ایران نیز تماس می‌گرفتیم و موفق به صحبت با ایشان نمی‌شدیم. بهتر است ایشان اکنون نیز سکوت کنند تا در تهران بعد از شنیدن جزئیات ماجرا از زبان من، نسبت به آن قضاوت داشته باشند.

همچنین رضا قره‌خانلو که به عنوان مهمان IOC برای شرکت در همایش المپیزم در عمل در محل برگزاری المپیک جوانان حضور دارد، درباره جزئیات این اتفاق به خبرنگار ایسنا گفت: در خصوص اجازه ندادن به ورزشکار بانوی ایرانی برای رقابت در رشته جودو، باید این مساله را بیان کنم که IJF (فدراسیون بین‌المللی جودو) و هیات ایرانی به شدت در مورد موضوع مذکور به چالش رسیدیم و بحث‌های جدی و تندی در این مشاجرات مطرح شد. آنان بر روی دو نکته تاکید داشتند، اول اینکه طبق مقررات IJF امکان رقابت ورزشکاران با حجاب وجود ندارد و دوم اینکه رئیس فدراسیون ایران از این موضوع اطلاع داشته و مطابق اطلاع و مقررات امکان رقابت جودوکار زن ایرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما به این موضوع اعتراض کردیم که فدراسیون ما این دختر را به رقابت‌ها فرستاده است. مدیر اجرایی مسابقات به بنده نامه‌ای را نشان داد که بین رییس فدراسیون بین‌المللی جودو و آقای درخشان به عنوان رئیس فدراسیون جودوی ایران رد و بدل شده بود که طی آن به درخواست فدراسیون ایران برای انجام مسابقه با حجاب پاسخ منفی داده شده بود. بعد از دیدن این نامه ما خلع سلاح شدیم.

قره‌خانلو افزود: علی‌رغم همه این مدارک، وقتی خانم مردانی مقنعه به سر داشت و برای رقابت آماده می‌شد و آنان اعلام کردند که داشتن مقنعه خطرناک است، او کلاهی را که به همراه داشت، بر سر کرد اما متاسفانه باز هم برای رقابت مانع ایجاد کردند. استناد مسئول برگزاری مسابقات به مکاتبه صریحی بود که رئیس فدراسیون بین‌المللی جودو با فدراسیون ایران انجام داده بود. شخصا نیز العنزی را سال‌هاست که می‌شناسم. ایشان نیز در این مسابقات حضور داشت و مذاکراتی را با او انجام شد و ایشان نیز تاکید کرد که امکان مسابقه با حجاب نیست و فدراسیون ایران نیز در جریان این موضوع بوده است.

رئیس آکادمی ملی المپیک که با هزینه IOC در رقابت‌های المپیک جوانان حضور دارد، ادامه داد: بگو مگوی ما با مسئولین برگزاری رقابت‌ها بالا گرفته بود در این بین تلاش داشتیم که با رئیس فدراسیون جودوی ایران نیز صحبت کنیم اما آقای درخشان از طریق آقای رودکی به شاطرزاده پیامی را منتقل کرده بود که "اگر اجازه نمی‌دهند با حجاب بازی کند، بازی نکند" و این تنها پیغامی بود که از سوی آقای درخشان دریافت شده بود. به هر حال ایشان همکار قدیمی ما هستند و ما هم معتقدیم که در حل مشکلات باید در کنار هم باشیم.

وی ادامه داد: نکته‌ای در این میان باید روشن شود و آن اینکه اگر قرار بوده خانم مردانی به این رقابت‌ها اعزام شود و فدراسیون نیز بر این اعزام صحه گذاشته است، حتما برای مسابقه دادن با حجاب اسلامی مجوزی وجود داشته است. اکنون باید فدراسیون جودوی ایران این مسئله را روشن کند که این مجوز کجاست و اگر این مجوز وجود داشته باشد، قطعا دست ما برای پیگیری موضوع بازتر خواهد بود.

قره‌خانلو ادامه داد: این ماجرای اتفاق افتاده برای ما تلخ بود اما به جهت حضور صالحی امیری و برخورد و اعتراضات صورت گرفته فضا به گونه‌ای پیش رفته که می‌شود از این ظرفیت برای گرفتن مجوز حجاب در جودو استفاده بهینه کرد. از فدراسیون جودوی ایران می‌خواهیم که با اتکا به این پتانسیل، تلاش‌هایش را برای کسب مجوز برای رقابت با حجاب اسلامی را پیگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: