کد خبر: ۷۸۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۳۱۹
چهار شرکت نفتی هندی قرار است با اغاز تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران، چهار میلیون بشکه نفت از عربستان وارد کنند.
هند در آستانه تحریم‌های نفتی ایران دست به دامن نفت عربستان شد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا به نقل از «تایمز آو ایندیا»، عربستان سعودی قرار است در ماه نوامبر ۴ میلیون بشکه نفت علاوه بر صادرات کنونی‌اش به هند بفروشد. این در حالی است که از ابتدای این ماه تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران آغاز خواهد شد.

روز چهارشنبه منابع آگاه هندی به «تایمز آو ایندیا» خبر دادند که هلدینگ ریلاینس، هندوستان پترولیوم، بهارات پترولیوم و پالایشگاه پتروشیمی منگالور قرار است هر کدام در ماه نوامبر یک میلیون بشکه نفت از عربستان سعودی خریداری کنند.

این رسانه هندی نوشت: با توجه به وابستگی هند به نفت ایران، پالایشگاه‌های هندی نگران از دست دادن نفت این کشور در پی تحریم‌های آمریکا در صورت عدم توانایی در دریافت معافیت اند. پالایشگاه های هند قرار است در ماه نوامبر ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کنند.

یکی از این منابع آگاه به این رسانه هندی گفته دلیل درخواست نفت اضافی از عربستان سعودی، توقف خرید نفت از آمریکاست که خریداران نفت هندی را به سمت بشکه های نفت خاورمیانه ای سوق داده است.

هند تقریبا ماهانه ۲۵ میلیون بشکه نفت از عربستان وارد میکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: