کد خبر: ۷۸۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۲۹۶
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با اظهار تاسف از اقدام دولت آلمان در تحویل دیپلمات بازداشت شده ایرانی به کشور بلژیک تاکید کرد : این دیپلمات قربانی توطئه معاندین و بدخواهان روابط سازنده تر ایران با آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شده است.
قاسمی: دیپلمات ایرانی در آلمان قربانی توطئه شدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با اظهار تاسف از اقدام دولت آلمان در تحویل دیپلمات بازداشت شده ایرانی به کشور بلژیک تاکید کرد : این دیپلمات قربانی توطئه معاندین و بدخواهان روابط سازنده تر ایران با آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شده است.

بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در مورد اقدام اخیر دولت آلمان در تحویل دیپلمات بازداشت شده ایرانی به کشور بلژیک، ضمن رد اتهامات ناروای وارده شده اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مراتب تاسف و ناخرسندی عمیق خود را از این اقدام دولت آلمان ابراز و اعلام می کند وضعیت این دیپلمات قربانی توطئه معاندین و بدخواهان روابط سازنده تر ایران با آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را تا اثبات حقایق و روشن شدن چگونگی این اقدام خبیثانه گروههای تروریستی با عزمی راسخ و از مجاری دیپلماتیک پیگیری خواهد کرد.


این دیپلمات عالی رتبه کشورمان تاکید کرد: پس از خروج غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از برجام، مخالفان و دشمنان روابط ایران و اروپا همچون گذشته و این بار در طراحی مزورانه دیگری ضمن دسیسه چینی و سناریوسازی های ابلهانه تلاش های محکوم به شکست خود را در جهت مقابله با شکل گیری دوره جدیدی از همکاری های ایران و اروپا در دوران برجام بدون آمریکا تشدید کردند.

ویژگی بارز و منحصربفردِ دوران جدیدِ همکاری های ایران و اروپا که می تواند نقش مهمی در حفظ صلح ، ثبات و امنیت بین المللی، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی داشته باشد، مقابله با رویکرد یکجانبه گرایی افسار گریخته برخی از قدرت های مدعی و سلطه طلب و کمک به حرکت رو به رشد جامعه بین المللی به سوی عصر پایان سلطه بی چون و چرای دلار بر اقتصاد جهانی است.

وی تصریح کرد :طبیعی است که شکل گیری چنین نظمی در جهان، به سادگی و بدون هزینه و مخالف و معاند نخواهد بود. بی شک سنگ اندازی ، کارشکنی، ایجاد ابهام و وارد ساختن اتهام و ساختن فضای غبار آلود بر آسمان روابط خارجی ایران در راه تعامل ایران و اروپا را از جنس این مخالفت ها و عداوت ها می دانیم.

این دیپلمات کشورشان در پاسخ به این سووال که برخی معتقدند که واکنش و اقدام ایران در برابر این موضوع دیرهنگام بوده است، اظهار کرد : در این ارتباط از سوی وزارت امور خارجه اقداماتی انجام شده که به زودی اخبار آن اعلام می شود .

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگر از گفت وگوی خود با ایسنا در پاسخ به سووال دیگری در مورد نقش آفرینی مخرب برخی گروههای تروریستی ضد جمهوری اسلامی ایران در روابط بین ایران و اروپا اظهارکرد: جریان های ضد ایرانی در کشورهای اروپایی سابقه ای طولانی در فعالیت های تروریستی دارند و طراحی چنین سناریوهایی برای این گروه ها امر چندان دشواری نیست.

و لذا دولت های اروپایی بهتر است با درایت و دوراندیشی، مانع موفقیت آنها در تخریب روابط تاریخی و رو به رشد ایران و اروپا بویژه در دوران جدید شوند. درک عینی از شرایط موجود ، امری الزامی و هوشیاری بیشتر برخی دولت های اروپایی از آن چه در برهه تاریخی کنونی در صحنه بین المللی در جریان است ، به هوشیاری و هوشمندی بیشتری نیازمند است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
دولت باید سفیرآلمان جنایتکار را اخراج کند.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکاردرکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آلمان جنایتکاردرکاراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکاردرکاراست.
وزیر خارجه نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ وبی شخصیت آمریکا جنایتکار از اقدام ضدایرانی آلمان حمایت کرد

چهارشنبه 18 مهر 1397 - 20:13
وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیهای از اقدام آلمان در استرداد یکی از دیپلماتهای ایران به بلژیک حمایت کرد.
العالم - آمریکا
«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیهای از اقدام آلمان در استرداد یکی از دیپلماتهای ایران به بلژیک حمایت کرد.
دوشنبه نهم مهر ماه ۱۳۹۷ بود که دادگاه عالی منطقهای «بامبرگ» در بیانیهای با اشاره به بازداشت «اسدالله اسدی» دبیر سوم سفارت ایران در اتریش که تیر ماه به بهانهای واهی و سناریوی ساختگی در آلمان دستگیر شد، اعلام کرد که ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) با استرداد دیپلمات یاد شده به بلژیک موافقت کرده است.
در همین خصوص دیروز (سهشنبه) ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۷ این حکم (استرداد) اجرا شد و رسانهها به نقل از دادستانی آلمان از استرداد این دیپلمات ایرانی به بلژیک خبر دادند.
پامپئو در بیانیهای که روز چهارشنبه صادر کرده از اقدام آلمان استقبال کرده و آن را تأییدی برای ادعاهای آمریکا خوانده مبنی بر اینکه «ایران کشور پیشتاز در حمایت از تروریسم» است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
آلمان مورد اعتماد ما نیست.
مذاکره با آلمان نه تنها فایده ندارد، بلکه ضررهم دارد.
سران کشورهای اروپایی لیاقت مذاکره سیاسی و گفت وگو سیاسی ندارند.
کشورهای اروپایی لیاقت شورای امنیت سازمان ملل ندارند.

سفیرآلمان اخراج شود و روحانی عذرخواهی کند/ روحانی باید رسما به اشتباه اعتماد به آمریکا اعتراف کند.

سفیرآلمان اخراج شور ظریف عذرخواهی کند/ ظریف باید رسما به اشتباه اعتماد به آلمان اعتراف کند.


احضار سفیر آلمان به وزارت امور خارجه
سفیر آلمان در تهران در اعتراض به اقدام این کشور در استرداد یکی از دیپلمات های کشورمان به بلژیک به وزارت خارجه فراخوانده شد.

تاریخ: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر افزود: دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه در دیدار با سفیر آلمان به شدت به دستگیری، زندانی کردن و استرداد دیپلمات ایرانی اعتراض کرد و آن را ناشی از توطئه ای ساختگی توسط دشمنان روابط ایران و اروپا دانست که بی تردید به دست خود گروهک تروریستی مقیم فرانسه برنامه ریزی شده بود.

او تاکید کرد: این توطئه برای تخریب مناسبات ایران و اروپا و نیز حرکتی نمایشی برای جبران شکست های گروهک تروریستی نفاق و رژیم صهیونیستی بوده است و ما بر این باوریم که رفتار خارج از عرف در قبال دیپلمات کشورمان و خلاف قواعد پذیرفته شده حقوق دیپلماتیک است و جمهوری اسلامی ایران خواستار بازگشت سریع دیپلمات کشورمان به ایران است و بدون تردید این توطئه نیازمند بررسی مفصل و دقیق است.

مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه خطاب به سفیر آلمان‌ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با هدف صیانت از مبانی حقوق بین الملل و در راستای مقابله با اشکال مختلف تروریسم، حق خود را برای پیگیری های حقوقی و سیاسی محفوظ می داند و در این خصوص تصمیم متناسب خود را در زمان مقتضی به اجرا خواهد گذاشت.


آلمان از رژیم صهیونیستی دستور می گیرد.

آغاز تحقیقات درباره حمله به رستورانی ایرانی در شرق آلمان

تاریخ: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶

اداره امنیت آلمان تحقیقات خود را درباره حمله راستگراها به رستورانی ایرانی در شهر کمنیتس واقع در شرق آلمان آغاز کرد.به گزارش خبرگزاری صداو سیما از برلین دو روز قبل سه فرد موتور سوار با پوشش نقاب با حمله به رستورانی ایران در شهر کمنیتس صاحب این رستوران را زخمی کردند که بنا به اطلاع منابع خبری حال این مرد وخیم گزارش شده است.
شهر کمنیتس در شرق آلمان 4 شهریور و به دنبال کشته شدن یک مرد 33 آلمانی در حاشیه یک جشن صحنه آشوب راستگرایان و گروههای افراطی نژاد پرست شد. افراد نژادپرست عامل کشته شدن این مرد آلمانی را مهاجران می داند و از آن روز تا کنون دست به تحرکات نژاد پرستانه و خشونت امیز زده اند.
در این میان؛ گروهی با عنوان حامیان کمنیتس با گرایش راستگرایانه اعلام موجودیت کرده و دامنه اعتراضات علیه حضور مهاجران را گسترش داده اند. تبعات اتفاقت شهر کمنیتس به صحنه سیاست داخلی آلمان نیز کشیده شد و واکنش گوناگون احزاب سیاسی را برانگیخت.



همکاری های ایران و آلمان در طرح های تحقیقاتی
تهران -ایرنا - با حضور یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه اشتوتگارت آلمان، همکاری های ایران و آلمان در قالب طرح توسعه شهرستان ورامین آغاز شد.
کد خبر: 83061805 | تاریخ خبر: 18/07/1397 - 20:3
به گزارش ایرنا، گروه تحقیقاتی دانشگاه اشتوتگارت آلمان با همراهی اساتید دانشگاه صنعتی شریف روز چهارشنبه با حضور در شهرستان ورامین و بازدید از طرح ها و پروژه های مختلف زیست محیطی شهرستان، همکاری سه ساله ای را در قالب طرح توسعه شهرستان ورامین در حوزه محیط زیست آغاز کردند.
رئیس گروه تحقیقاتی دانشگاه اشتوتگارت آلمان در جلسه مشترک با سرپرست فرمانداری ورامین گفت: دولت آلمان بر
ارتباط گروه های تحقیقاتی این کشور با دانشگاه شریف برای تبادل اطلاعات و تجربیات تأکید دارد.
دکتر آلتروپ افزود: این گروه تحقیقاتی بر روی مدیریت توسعه پایدار در بخش مدیریت انرژی تحقیقات خود را آغاز کرده و با توجه به ظرفیت هایی که شهرستان ورامین در این زمینه برخوردار است ، با همکاری دانشگاه شریف فعالیت های خود را به مدت سه سال در این شهرستان اجرا می کند.
وی اظهار داشت: با وجود آن که فعالیت های این گروه دانشگاهی تحقیقاتی است ولی مطالعاتی که در زمینه مدیریت انرژی انجام می شود به پروژه هایی اجرایی منجر خواهد شد.
این استاد دانشگاه اشتوتگارت آلمان تصریح کرد: این گروه از متخصصانی در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی نیز استفاده می کند تا با همکاری مناسبی که بین طرفین صورت می گیرد، شاهد توسعه ظرفیت های منطقه باشیم که در این مسیر آموزش هایی را نیز در مدارس اجرا خواهیم کرد.
**توجه به محیط زیست می تواند زمینه رشد و توسعه ورامین را فراهم کند
سرپرست فرمانداری ورامین نیز در این جلسه با اشاره به این که 80 درصد از اقتصاد ورامین برپایه کشاورزی است اظهار داشت : اقتصاد ورامین بر پایه کشاورزی بنا نهاده شده و از این رو ، این شهرستان به عنوان منطقه سبز در استان تهران شناخته می شود.
حسین کاغذلو افزود: یکی از مشکلات کشاورزی شهرستان ورامین علاوه بر کمبود آب ، عدم استفاده از فناوری های نوین در کشاورزی و آبیاری است که این امر می تواند با تبادل اطلاعات بین اساتید دو کشور ایران و آلمان به فرصتی برای توسعه منطقه تبدیل شود.
وی با اشاره به خشک شدن تالاب فصلی بندعلیخان گفت: خشک شدن این تالاب طبیعی که یکی از مهمترین مناطق زیست محیطی استان تهران و کشور محسوب می شود، خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته که توسعه مناسبات علمی میان دو کشور می تواند به احیاء این منطقه مهم کمک کند.
کاغذلو از فرونشست دشت ورامین به عنوان یکی از مهمترین چالش های منطقه یاد کرد و از این گروه تحقیقاتی خواست تا در این زمینه نیز مطالعاتی را انجام دهند.
وی گفت : یکی از مشکلات کشاورزی شهرستان ورامین ، عدم ارتباط با مراکز علمی ، تحقیقاتی و دانشگاهی است ، مشکلی که باعث شده به خوبی نتوان از ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی شهرستان استفاده کرد.

سفیر آلمان در تهران به وزارت خارجه احضار شد
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
آلمان تروریست پروراست! ولی متاسفانه دولت روحانی وظریف درک نمی کنند وتاکنون نمی فهمند.
آلمان ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا ازتروریسم برای تغییرحکومت ها درافغانستان، عراق، لیبی وخاورمیانه استفاده می کند.
دولت آلمان بیشترین حمایت را ازداعش و گروه های تروریستی کرد وهمچنان نیزادامه می دهد.
آلمان ازسال 2011 تاکنون به همراه آمریکا ازتامین کنندگان اصلی تسلیحات ونیازی مالی داعش و گروه های تروریستی درسوریه، عراق ومنطقه بوده است.
آلمان بزرگترین ناقض حقوق بشراست.
شهروندان نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آلمانی ازسال 2011 تاکنون برای پیوستن به گروه تروریستی داعش درسوریه وعراق از راه ترکیه وارد خاک سوریه وعراق می شوند وهمچنان نیزادامه دارد.
آلمانی ها برای پیوستن به داعش ازترکیه وارد سوریه وعراق می شوند.
ترکیه ازسال 2011 تاکنون تبدیل به بهشت تروریست های خارجی شده است.
آلمان جنایتکاردرپی نجات تروریست ها، سعودی ها، اماراتی، بحرینی ها وصهیونیست ها درمنطقه است.
بیشترزنان داعش دختران فرانسوی، انگلیسی وآلمانی هستند.
زنان اروپایی برای ازدواج، به سوریه وعراق می روند!!
دختران جوان آلمان به سوریه وعراق می روند!
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
آلمان تروریست پروراست! ولی متاسفانه دولت روحانی وظریف درک نمی کنند وتاکنون نمی فهمند.
آلمان ازسال 2001 تاکنون به همراه آمریکا ازتروریسم برای تغییرحکومت ها درافغانستان، عراق، لیبی وخاورمیانه استفاده می کند.
دولت آلمان بیشترین حمایت را ازداعش و گروه های تروریستی کرد وهمچنان نیزادامه می دهد.
آلمان ازسال 2011 تاکنون به همراه آمریکا ازتامین کنندگان اصلی تسلیحات ونیازی مالی داعش و گروه های تروریستی درسوریه، عراق ومنطقه بوده است.
آلمان بزرگترین ناقض حقوق بشراست.
شهروندان نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آلمانی ازسال 2011 تاکنون برای پیوستن به گروه تروریستی داعش درسوریه وعراق از راه ترکیه وارد خاک سوریه وعراق می شوند وهمچنان نیزادامه دارد.
آلمانی ها برای پیوستن به داعش ازترکیه وارد سوریه وعراق می شوند.
ترکیه ازسال 2011 تاکنون تبدیل به بهشت تروریست های خارجی شده است.
آلمان جنایتکاردرپی نجات تروریست ها، سعودی ها، اماراتی، بحرینی ها وصهیونیست ها درمنطقه است.
بیشترزنان داعش دختران فرانسوی، انگلیسی وآلمانی هستند.
زنان اروپایی برای ازدواج، به سوریه وعراق می روند!!
دختران جوان آلمان به سوریه وعراق می روند!
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: