کد خبر: ۷۸۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۷۳
فرمانده انتظامی هرمزگان گفت که اعضای باند ۱۴ نفره جعل اسناد و مدارک هویتی و قاچاق انسان از سوی پلیس امنیت عمومی این استان دستگیر شدند.
باند قاچاق انسان در هرمزگان متلاشی شد

به گزارش خبرداغ ، فرمانده انتظامی هرمزگان گفت که اعضای باند ۱۴ نفره جعل اسناد و مدارک هویتی و قاچاق انسان از سوی پلیس امنیت عمومی این استان دستگیر شدند.

سردار عزیزالله ملکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این افراد که شماری از آنان از کارکنان ادارات دولتی یکی از شهرستان‌های استان هستند، پس از یک ماه کار پلیسی و اطلاعاتی دستگیر و گروه آنان متلاشی شد.

رییس پلیس هرمزگان ادامه داد: دستگیرشدگان که سه نفر آنان زن است، به صورت سازمان یافته و با استفاده از مدارک فوت شدگانی که مرگ آن‌ها به ثبت نرسیده با تبانی برخی کارکنان ادارات متولی، نسبت به تهیه اسناد هویتی جعلی به صورت کامل حرفه‌ای اقدام می‌کردند.

او افزود: اعضای این باند برای کسانی که قصد خروج غیرقانونی از کشور و یا اتباع بیگانه‌ای که قصد اقامت در ایران داشتند، اسناد و مدارک مورد نیاز تهیه می‌کردند.

سردار ملکی اضافه کرد: روش کار این باند بسیار حرفه‌ای بود و شناسنامه و کارت ملی هوشمند را بر اساس سن، جنس و چهره افراد تهیه کرده و از متقاضیان پول‌های هنگفت حتی تا ۶۰۰ میلیون ریال دریافت می‌کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان یادآور شد: بیش از ۳۵۰ فقره اوراق هویتی از مخفیگاه ۱۴ متهم این پرونده کشف شد.

وی ادامه داد: این اوراق شامل شناسنامه، کارت هوشمند ملی، کارت تردد اتباع بیگانه و اوراق تایید اشتغال به تحصیل و مدارک تحصیلی، مدارک اتباع ایرانی و خارجی، ۲۱ دستگاه تلفن همراه، دو دستگاه کیس رایانه و یک دستگاه رایانه دستی (لب تاپ) با برنامه‌ها و نرم افزار‌های جعل اسناد است.

سردار ملکی گفت: تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد و احتمال دستگیری افراد دیگری در هرمزگان و استان‌ها دیگر وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: