کد خبر: ۷۸۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
تعداد بازدید: ۲۹۰۲
یک عضو فراکسیون زنان مجلس از تهیه و تقدیم نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور به‌منظور استفاده از زنان در عرصه‌های مدیریتی، به‌خصوص به‌عنوان وزیر در کابینه دولت خبر داد.
فراکسیون زنان در نامه‌ای به روحانی خواستار معرفی حداقل یک وزیر زن شد + متن نامه

به گزارش خبرداغ  به نقل از  ایلنا،  ناهید تاج‌الدین با اشاره به تهیه و امضای نامه جدید فراکسیون زنان مجلس، خطاب رییس‌جمهور اظهار کرد: فراکسیون زنان مجلس باتوجه به اهمیت و ضرورت استفاده از ظرفیت زنان در مدیریت کشور، در نامه‌ای جدید خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس‌جمهوری خواستار توجه بیشتر به این مهم شد.

وی در واکنش به این‌که باتوجه به آن‌که فراکسیون زنان مجلس دهم پیش از نیز در نامه‌هایی مشابه بر این مطالبه پافشاری کرده بود، آیا درکنار نگارش نامه جدید، مطالبات قبلی پیگیری شده است، گفت: همان‌طور که شاهد بودید، نمایندگان زنان مجلس و البته برخی از نمایندگان مرد از ابتدای کار مجلس دهم تاکنون بارها در تذکر، نطق و اظهارنظرهای مطبوعاتی خود موضوع را مورد پیگیری قرار داده‌اند. هرچند متاسفانه باوجود اقدامات خوبی که در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به ادوار قبل صورت گرفته است، هنوز تا رسیدن به شعار حضور ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی کشور فاصله قابل‌توجهی داریم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان تاکید کرد که نامه اخیر این فراکسیون خطاب به رییس‌جمهوری به امضای هر ۱۷ نماینده زن مجلس رسیده و ظهر امروز تقدیم رییس‌جمهور شده است و همچنین گفت: ازجمله مسائل مهمی که در این نامه بر آن تاکید شده، لزوم معرفی حداقل از یک وزیر زن است.

به گزارش ایلنا، در متن نامه فراکسیون زنان مجلس خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری آمده است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس‌جمهور محترم

با سلام و احترام؛

به‌استحضارعالی می‌رساند در استفاده از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی در سطوح عالی و توسعه پایدار، رابطه دوطرفه و پویا وجود دارد. به‌علاوه رویکرد ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه به مقوله «عدالت جنسیتی» در برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اجرا و پیگیری مطالبات زنان و خانواده نیازمند توجه بیش از پیش است. از این‌رو در راستای اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه، اصول بیستم و بیست‌ویکم قانون اساسی و مصوبه شورای‌عالی اداری در یکصدوهفتادونهمین جلسه مورخ ۱۳۹۶/۴/۲۷ (استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی کلان) همچنین برنامه‌های محوری دولت تدبیر و امید، ضرورت استفاده از زنان توانمند در کابینه به‌عنوان وزیر احساس می‌شود.

همانگونه که امام راحل (ره) همواره بر این‌که ‍«زنان باید بر مقدرات کشور دخالت کنند» تاکید داشتند و در این راستا، تنها به ارائه دیدگاه و نظر اکتفا نکرده، بلکه در مقام عمل نیز این دیدگاه‌ها را به اجرا درآوردند و راهی در مقابل زنان کشور گشودند که فرسنگ‌ها با تحجر و افراط فاصله دارد. (صحیفه امام. ج ۶؛ ص ۲۰۱) لذا فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خواستار معرفی حداقل یک زن به‌عنوان را دارد که بدون تردید صرفاً با حمایت‌های مستمر جنابعالی و بخش‌های مختلف در دولت خدمتگزار می‌توان به مطالبات و مشکلات بخش زنان که بیش از نیمی از جامعه هستند، فائق آمد.

photo_2018-10-10_16-17-17

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: