کد خبر: ۷۸۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۲۴۲
وزیر نیرو تاکید کرد:‌ آب آشامیدنی ۲۵۱ روستای سیل‌زده وصل شده و به ۲۵ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود و روستاهایی هم که مشکل‌شان حل نشده عمدتا به دلیل مشکل در معابر است.
رضا اردکانیان: خسارات سیل به تاسیسات برقی و آبی استان‌های گیلان و مازندران تعمیر شد/ به ۲۵ روستای سیل‌زده همچنان با تانکر آب‌رسانی می‌شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، رضا اردکانیان در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره موصبه مجلس در خصوص رایگان شدن آب و برق مدارس گفت: اگر قبل از تصویب قانون از من نظر می‌گرفتند می‌گفتم در حالی که ما باید برای آموزش الگوی صحیح مصرف؛ هزینه کنیم این کا را کرده‌ایم. اولین گام این سرمایه‌گذاری روی فرزندان ما است و حتی اگر آموزش و پرورش نیازمندی داشته باشد باید این نیازمندی را به طریق دیگری تامین کنیم که آموزش دادن به بچه‌ها انقدر سخت نباشد که از آنها بخواهیم کالایی که در اختیارشان هست را درست مصرف کنند ولی به هر صورت این مساله تصویب شده و بصورت قانون درآمده و مثل هر قانون دیگری لازم‌الاجراست و مسئول ابلاغ آن هم سازمان برنامه و بودجه بوده که سازمان‌های دیگر با وزارت نیرو همکاری داشتند .

وی افزود: این دستورالعمل تدوین شده و امیدوار هستیم مجلس توجه لازم را در بحث بودجه ۹۸ به این مساله داشته باشند؛ چراکه ما بسیار زیاد نیازمند اصلاح الگوی مصرف در منابع مختلف هستیم که گام مهمی است و در این رابطه فرزندان ما در سنین آموزش دیدن هستند.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال که وزارت نیرو چه اقداماتی را برای ساماندهی آب حاصل از بارش‌ها انجام داده است، گفت: امیدورایم بارش‌ها تداوم داشته باشد و برنامه‌هایی هم به پروژه‌های تامین و مهار آب‌های سطحی متکی است که بیش از صد پروژه سدسازی در حال اجرا است و می‌توانیم با تامین منابع مالی پروژه‌های خوبی را هم برای مهار آب‌های سطحی و هم کاهش خطر سیل داشته باشیم. همانطور که خشکسالی‌های وسیعی داریم تغییر اقلیم و سیل‌های شدیدی را هم داریم. در این خصوص حتما باید سرمایه‌گذاری شود و امیدوار هستیم که بارش‌های خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص راه‌های مهار سیل‌ها هم گفت: برای مهار آب، کارهای زیادی باید کرد که یکی از آنها عدم ساخت‌و ساز در مسیل‌ها است که راه جلوگیری از آن باز گذاشتن مسیر سیل‌ها است. سازه‌ها باید استحکام داشته باشند که در خیلی مناطق سدهای کوچکی هستند که به مهار سیل‌ها کمک می‌کنند در همین سیل اخیر هم خسارات قابل توجهی در روستاهای استان‌های گیلان و مازندران به تاسیسات برقی و آبی داشتیم و همکاران ما فعالانه و شبانه‌روزی مشغول فعالیت بودند و خوشبختانه به میزان قابل ملاحظه‌ای خسارات وارد شده تعمیر شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: در استان گیلان ۸۷ روستا دچار اختلال شده بود، در شبکه آب‌رسانی که کار خوبی صورت گرفت و الان تنها ۲۰ روستا کماکان مشکل دارند که کار آنها در حال انجام است و در استان مازندران هم به ۲۷۶ روستا خسارت وارد شد که آب ۷۴ هزار مشترک قطع شد که در این رابطه هم کارهای موثری انجام شد و آب آشامیدنی ۲۵۱ روستا وصل شده و به ۲۵ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود و روستاهایی هم که مشکل‌شان حل نشده عمدتا به دلیل مشکل در معابر است و دسترسی‌ها سخت است که کار آنها هم طبق وظیفه انجام خواهد شد و ما برق و آب را به شکل مناسب تامین خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: