کد خبر: ۷۸۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۲۲۴
یک نماینده مجلس گفت: طبق طرح پیشنهادی فرد به مدت یک ماه در بازداشت موقت به سر می‌برد تا هر چه سریعتر پرونده‌اش تعیین تکلیف شود و حتی در صورت نیاز این مهم امکان تمدید یک ماه دیگر نیز دارد.
در کشورهای پیشرفته قبل از در نظر گرفتن حبس موقت ابتدا پرونده متهم را تکمیل می‌کنند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در جریان رسیدگی به  طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری، غلامرضا کاتب در موافقت با این طرح  گفت: طبق مطالعه تطبیقی انجام شده در کشورهای پیشرفته دنیا قبل از اینکه برای فرد متهم حبس موقت در نظر گرفته شود، ابتدا پرونده وی را تکمیل کرده و سپس متهم را فرامی‌خوانند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مهم در حالی است که در آیین دادرسی کیفری کشورمان برای اینکه متهم در دسترس محکمه قضایی باشد اقدام به صدور حکم بازداشت موقت می‌شود. این در حالی است که طبق قانون فعلی در این خصوص فرد می‌تواند به مدت یک سال در بازداشت موقت به سر برد که این امر تا زمانی که جرم فرد مشخص نشده ظلم است.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه می‌توان برای جلوگیری از فرار افراد ، وثیقه گرانبها دریافت کرد، اظهار کرد: طبق طرح پیشنهادی فرد به مدت یک ماه در بازداشت موقت به سر می‌برد تا هر چه سریعتر پرونده‌اش تعیین تکلیف شود و حتی در صورت نیاز این مهم امکان تمدید برای یک ماه دیگر را هم دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: