کد خبر: ۷۸۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۲۸۱
رئیس اتاق بازرگانی کربلا گفت: کیفیت کالاهای ایرانی هر سال کاهش پیدا می‌کند حتی در ماه‌های اخیر که واردات عراق از ایران به سبب کاهش ارزش تومان بیشتر شده اما متاسفانه تولید کنندگان ایرانی هیچ تمایلی برای بالا بردن کیفیت کالای خود نشان نمی‌دهند و حداقل استانداردها را رعایت نمی‌کنند.
اتاق کربلا برای زائران ایرانی اتوبوس تهیه می‌کند/ تولید کنندگان ایرانی حداقل استانداردها را رعایت نمی‌کنند/ تا 4 سال آینده کالای ترک جایگزین کالای ایرانی می‌شود

به گزارش خبرداغ، نبیل الانباری در گفت‌وگو با  ایلنا در خصوص آخرین وضعیت تجاری ایر ان و عراق و گفت: این استان همواره به سبب وجود اماکن مقدس دارای بیشترین ارتباط با ایرانی‌ها بوده و به تبع آن بیشترین مراودات اعم از توریستی و تجاری را داشته است. این نزدیکی باعث شده که با توجه به نزدیکی ایام اربعین و پیاده روی سالانه اتاق بازرگانی کربلا نیز در راستای انجام وظایف اجتماعی خود تسهیلاتی در حوزه حمل و نقل برای زائران ایرانی انجام دهد از جمله اینکه تعدادی اتوبوس و ون برای جابجایی از ضرباطیه به کربلا تدارک دیده است.

رئیس اتاق بازرگانی کربلا تصریح کرد: برای مردم عراق و خصوصا مردم کربلا همواره اولویت در مصرف جنس‌های ایرانی بوده است اما در ماه‌های اخیر برخی ناهماهنگی‌ها باعث شده که روند ورود کالاهای ایرانی اعم از خوراکی و تجاری با سرعت کمتری همراه باشد.

وی اظهار داشت: بیشتر محصولات ایرانی با استانداردهای بین المللی و استانداردهای عراق هماهنگ نیستند و گمرک اجازه ترخیص آنها را نمی‌دهد همین امر باعث شده که تاجران عراقی بابت خواب کالا در مرز متحمل هزینه هنگفتی شوند و برای دفعات بعد ترجیح می‌دهند که کالای مورد نیاز را از ترکیه وارد کنند.

الانباری تصریح کرد: کیفیت کالاهای ایرانی هر سال کاهش پیدا می‌کند حتی در ماه‌های اخیر که واردات عراق از ایران به سبب کاهش ارزش تومان بیشتر شده اما متاسفانه تولید کنندگان ایرانی هیچ تمایلی برای بالا بردن کیفیت کالای خود نشان نمی‌دهند و حداقل استانداردها را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند ظرف 4 سال آینده دیگر کالای  ایرانی در بازار عراق نخواهد بود و کالای ترک جایگزین آنها خواهد شد.

 رئیس اتاق بازرگانی کربلا گفت: ذائقه مصرف کننده عراقی در حال تغییر است و اگر به دنبال کالای با دوام باشد به دنبال تولیدات ترکیه می‌رود متاسفانه این رویه در حال گسترش است و اگر تولید کنندگان ایرانی بحث استانداردهای بین المللی و کیفیت کالا را در نظر نگیرند دیگر اشتراکات اجتماعی نمی‌تواند به کمک تولیدات ایرانی بیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: