کد خبر: ۷۸۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۲۸۰
در دیدار لاریجانی با رئیس مجلس صربستان مطرح شد؛
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس صربستان بر ضرورت مبارزه با تروریسم در جامعه بین المللی تاکید کرد.​
ایران با پایبندی به برجام به جامعه بین‌المللی احترام گذاشت

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه برگزاری اجلاس مجالس بین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با رئیس مجلس صربستان دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و صربستان باید توسعه یابد، گفت: هم اکنون زمینه همکاری بین این دو کشور فراهم شده است، ضمن اینکه با توجه به سوابق تاریخی ، همکاری بین این دو کشور باید از این ظرفیت استفاده شود

وی افزود: البته بعد از خروج آمریکا از برجام مشکلاتی ایجاد شد و این اقدام نامناسبی بود که از سوی این کشور صورت گرفت، چرا که برجام حاصل ۳ سال مذاکره بوده که در پی تقاضای رئیس جمهور سابق آمریکا صورت گرفته بود.

لاریجانی با یادآوری اینکه ایران بر اجرای مفاد برجام پایبند می ماند، تصریح کرد: هم اکنون مذاکراتی بین ایران و اتحادیه اروپا شکل گرفته است، بنابراین تلاش می کنیم در چارچوب توافق به فعالیت خود ادامه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسئله تروریسم بسیار مهم است، بر ضرورت مقابله با آن تاکید کرد.

ایران با پایبندی به برجام به جامعه بین المللی احترام گذاشت

در ادامه رئیس مجلس صربستان با یادآوری ضرورت توسعه روابط تجاری بین ایران و صربستان گفت: هم اکنون مناسبات دو جانبه این دو کشور از نظر اقتصادی و پارلمانی بهبود پیدا کرده است، ضمن اینکه ایران در منطقه مهمترین شریک در حوزه سیاسی و اقتصادی است و ما می توانیم افتخار کنیم که همکاری پارلمانی بین دو کشور گسترش یافته، کما اینکه قرار است رئیس کمیسیون امنیت ملی و رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان را به ایران بفرستیم.

وی با یادآوری اینکه رئیس گروه پارلمانی دوستی صربستان از حزب سیاسی وزیر این کشور انتخاب شده و علاقه زیادی به بازدید از ایران دارد، اظهار کرد: ما از بابت خروج آمریکا از برجام متاسف هستیم و منتظر هستیم که پیشرفت روابط از طریق اتحادیه اروپا انجام شود . ضمن اینکه بنده به عنوان رئیس آژانس ملی انرژی و تشعشعات اتمی صربستان تمامی گزارش ها در رابطه به پایبندی ایران به برجام را مطالعه کرده ام و معتقدم ایران پیشرفت مثبتی در ماندگاری بر این موضع داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آخرین نشست مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در دسامبر برگزار شده، در پی قرائت بیانیه نهایی به نفع ایران نفع مثبت داده است، تاکید کرد: بنده مخالف تحریم علیه ایران هستم و معتقدم مشکل با تحریم حل نمی شود و امیدوارم اتحادیه اروپا این تحریم را مربوط به خود بداند که نه تنها ایران را بلکه کل دنیا را متضرر می کند. ضمن اینکه خوشحالم خانم موگرینی در جهت تداوم روابط با ایران تلاش می کند و مطمئنم عدالت دراین خصوص پیروز خواهد شد.

رئیس پارلمان صربستان در پایان تاکید کرد: موضع گیری ایران بیانگر احترام به جامعه بین المللی است و خوشحالیم خانم موگرینی در این مورد به نمایندگی از اتحادیه اروپا انجام وظیفه می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: