کد خبر: ۷۸۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۲۶۳
عضو هیات رییسه اتاق ایران:
عضو هیات رییسه اتاق ایران گفت: پیوستن به FATF اقبال کشورهای دنیا به برقراری رابطه اقتصادی با ایران را بیشتر می‌کند.
FATF اقبال جهان به رابطه اقتصادی با ایران را بیشتر می‌کند
به گزارش خبرداغ ، کیوان کاشفی اظهار کرد: بدون شک مسئله FATF نباید به لحاظ اقتصادی اینقدر پیچیده می‌شد، اما در چند ماه گذشته به یک مسئله حیاتی در اقتصاد کشور تبدیل و اظهارنظرهای متفاوتی درباره آن بیان شد. حتی برخی از این اظهارنظرها این شائبه را ایجاد کرد که برخی از اهمیت پذیرش قوانین بین‌المللی در ارتباطات اقتصادی مطلع نیستند.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه اشتباه درجایی رقم خورد که بعضی مسائل تخصصی که باید در جلسات خصوصی بررسی شود به عرصه عام کشیده شد، افزود: این امر باعث می‌شود تا هرکسی اجازه اظهار نظر درباره مسائل تخصصی اینچنینی را به خود بدهد.

کاشفی درباره اثرات پیوستن به FATF بر اقتصاد کشور، گفت: بدون شک تصویب لایحه CFT و پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی(FATF) نقش مهمی در شفاف‌تر شدن عملکرد اقتصادی ایران دارد و همین امر باعث خواهد شد تا اقبال کشورهای مختلف هم برای برقراری روابط اقتصادی با ایران بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در برهه‌ کنونی به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فشار این کشور برای منزوی کردن ایران در عرصه اقتصاد و سیاست بیشتر و بیشتر می‌شود، افزود: عدم تصویب FATF بهانه‌ای برای اتحادیه اروپا است تا بدون اینکه مسئولیتی متوجه آنها باشد از وعده‌ها و تعهداتی که در قبال ایران و برجام داده‌اند، شانه خالی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: با جلسه هفته جاری مجلس و تصویب آخرین لایحه این کنوانسیون بین‌المللی، موضوع FATF تمام‌ نشده است. از اینجای کار به بعد وظیفه نهادهای تخصصی ازجمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است تا از آثار و نتایجی که FTAF می‌تواند برای اقتصاد کشور داشته باشد، شفاف‌سازی کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: