کد خبر: ۷۸۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
تعداد بازدید: ۹۶۲
سیر یکی از معجزه گرهای دنیای خوراکی ها برای سلامتی اعضای بدن است. برخی افراد سیر را خام و ناشتا می خورند و برخی با غذا و یا به صورت پخته.
خواص خوردن سیر خام و پختهفواید بیشمار خوردن سیر برای سلامتی بدن را نمی توان انکار کرد و توصیه های فراوانی برای خوردن سیر در طب سنتی آمده است اما یک سوال و آنهم اینکه خوردن سیر خام بهتر است یا سیر پخته؟

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین: سیر یکی از معجزه گرهای دنیای خوراکی ها برای سلامتی اعضای بدن است. برخی افراد سیر را خام و ناشتا می خورند و برخی با غذا و یا به صورت پخته. سوالی که برای برخی پیش می آید این است که کدام یک بهتر است، خوردن سیر خام یا خوردن سیر پخته؟


یک متخصص تغذیه با اشاره به خواص درمانی سیر گفت:مصرف روزانه سیر تا 8 درصد فشار خون بالا را کاهش می دهد و مانع تصلب شرایین می شود. وی در رابطه با خواص درمانی سیر اظهار داشت:مصرف سیر، خواص درمانی بسیاری داشته و در واقع گیاه دارویی به شمار می رود که بسیاری از افراد به دلیل بوی آزار دهنده آن در جمع، از خوردن آن امتناع می ورزند.وی افزود:سیر چربی خون را کاهش داده و فشار خون را تنظیم می کند و برای بیماران قلبی مصرف آن توصیه می شود. همچنین جهت پیشگیری از سرطان روده، پروستات و ریه مناسب است و از آلرژی، اسهال، درد مفاصل، آرتروز و فشار خون بالا در ماه های آخر بارداری جلوگیری می کند.
خوردن سیر خام ناشتا ممنوع است!

 این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف سیر تا 8 درصد از فشار خون بالا را کاهش می دهد گفت:همچنین خوردن این داروی گیاهی مانع تصلب شرایین می شود. سیر بهتر است با معده خالی مصرف نشود و ترجیحاً به صورت پودر یا ترشی برای کسانی که به بوی آن حساس اند مصرف شود.

 سیر قدیمی ترین گیاهی است که خواص ضد سرطان داشته است. پزشکان قدیم در هند نیز برای درمان عفونت های قارچی، میکروبی و تومورها مصرف آن را توصیه می کردند.

 سیر خام فعالیت بیولوژیکی کمتری در بدن داشته و با پختن و جویدن خاصیت آن بیشتر می شود. بنابراین توصیه می کنیم خانواده ها برای پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت خود مصرف روزانه سیر را فراموش نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: