کد خبر: ۷۸۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
تعداد بازدید: ۲۱۰
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درخصوص آزمون نفوذ سامانه‌ها و پایگاه‌های همه سازمان‌ها و ارگان‌ها و با اشاره به احتمال هک شدن سامانه‌های اینترنتی به همه مدیران سازمان‌ها و نهادها توصیه کرد که از امنیت پایگاه‌‌‌های مورد استفاده خود مطمئن شوند.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌‌الاسلام حمید شهریاری در این باره گفت: با توجه به ظرفیتی که به تائید این مرکز رسیده، از بستر محصولات امنیت داخلی، مانند کلاه‌‌‌‌سفید که جهت تست نفوذ و باگ‌های امنیتی طراحی شده است، کمک بگیرید.

وی افزود​: یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک کسب و کار حفظ امنیت اطلاعات و کاهش ریسک‌های امنیتی است. سامانه کلاه سفید بستری فراهم می‌آورد تا با حداقل هزینه، آسیب‌پذیری‌های سامانه ها، کشف و برطرف شود.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: سامانه کلاه سفید به نوعی طراحی شده است تا جوانان مستعد برای کشف باگ‌های امنیتی که اصطلاحا به آنان هکرهای سفید گفته می‌‌‌شود، ثبت‌‌‌نام کنند و در مسابقه‌‌‌هایی که از سوی این سامانه جهت کشف باگ پایگاه‌‌‌های مورد نظر صورت می‌‌گیرد، شرکت کنند و در صورت یافتن باگ، آن را اطلاع‌‌‌‌رسانی و در نهایت با همکاری داوران انتخابی از مرکز آپا دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهمترین باگ‌ها شناسایی و برگزیده می‌‌‌‌شوند و جوایزی به آنان اعطا می‌‌شود.

شهریاری اضافه کرد: هکرهای سفید و نیز سازمان‌های درخواست‌‌‌‌کننده برای بررسی امنیتی پایگاه‌‌‌های خود می‌توانند جهت ثبت‌‌نام به نشانی kolahsefid.org که برای این فعالیت دارای مجوز رسمی از مقامات ذی‌‌صلاح است، مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: