کد خبر: ۷۸۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
تعداد بازدید: ۳۱۲
محمدباقر نوبخت ضمن عذرخواهی از مردم و تولیدکنندگان بابت نوسان قیمت‌ها گفت: ما بابت نوسانات قیمت در مدت اخیر شرمنده مردم هستیم.
نوبخت: ما بابت نوسانات قیمت در مدت اخیر شرمنده مردم هستیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، محمدباقر نوبخت - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور - طی سفر به قزوین در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، امروز توانایی آن را داریم تا از اعتبارات ریالی تأمین‌شده برای ایجاد اشتغال و تولید استفاده کنیم.

وی افزود: به‌منظور ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای واحدهای تولیدی که در حال فعالیت هستند، پیش‌بینی لازم صورت گرفته تا بتوانیم مواد اولیه آن‌ها را از طریق تسهیلات و وجوه اداره شده تأمین کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: با موافقت شورای هماهنگی و سران سه قوه برای برخی واحدهایی که فعال هستند ولی نوسانات ارزی و افزایش هزینه تولید سبب ایجاد مشکل برای آن‌ها شده، علاوه بر اعتبارات فعلی، معادل یک میلیارد دلار اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور یادآور شد: از تولیدکنندگان بابت شوکی که به بازار وارد شد و برای برخی واحدها ایجاد مشکل کرد، عذرخواهی می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا به‌سرعت مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ظرفیت‌های زیادی دارد که شهرک صنعتی کاسپین در قزوین یک نمونه از آن است، گفت: این ظرفیت‌ها بیانگر توانمندی ایران در تولید و صنعت است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: با توجه به مشکلات ایجادشده در کشور خوشبختانه فرصت برای سرمایه‌گذاری خارجی مهیا شده است و ما نیز حمایت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: حضور سرمایه‌گذار فرانسوی در قزوین مصداق شرایط خوب کشور برای خارجی‌هاست و ما هم مصمم هستیم باسیاست‌گذاری اصولی و درست بتوانیم به‌سرعت همه مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

نوبخت تصریح کرد: تولیدکنندگان و مردم مطمئن باشند که اجازه نخواهیم داد تا مشکلات تولید ادامه پیدا کند و در این راستا با کمک وزرا برنامه‌ریزی‌شده تا از نزدیک با واحدهای تولیدی در ارتباط باشیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در پایان گفت: هیات دولت بدون تعطیلی و با کار میدانی در تلاش است تا مشکلات و موانع تولید را حل کند و به‌زودی از این مقطع عبور خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
چرا دولت روحانی ازمردم ایران عذرخواهی نمی کند
تمام مشکلات اقتصادی مردم وکشور و... دولت روحانی عامل اصلی ومقصربوده است.
حرف دل همه مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
پیوستن به FATF، نرم‌افزار آن‌لاین اطلاعات مبادلات مالی و پولی کشور را در اختیار دشمن غدار و تحریم‌گر می‌گذارد و کوچک‌ترین حرکت کشور به منظور دور زدن تحریم را به دشمن نشان می‌دهد. تحریم‌گران از یک سال قبل این برنامه ننگین را در کشور مطرح کردند تا مطابق آن قبل از تحریم‌های بزرگ FATF در مجلس تصویب شود و زیرساخت کنترل پولی کشورمان به طور کامل در دست دشمن باشد! اگرچه اکنون نیز با اجرای غیرقانونی و پیشدستانه آن، بخشی از اطلاعات گرانبهای مالی تحویل دشمن شده است ولی در آینده مسببین تصویب و قانونی کردن این خیانت با توجه به روشن شدن ابعاد خطرناک آن هیچ عذری نخواهند داشت.


قراردادها و پیمان‌های بین‌الدولی مانند برجام و FATF کشور و ملت را در چنگال دشمن قرار خواهد داد. چرا دولتی‌ها و گروهی از نمایندگان مجلس متوجه این خطر برای ملت و نظام نیستند.


واقعاً شرم‌آور است که نمایندگان مجلس به یک فوریت طرح شفافیت آراء خود رأی نمی‌دهند ولی برای پیوستن به FATF سینه چاک می‌کنند!


عوامل بیگانه از جمله انگلیس خبیث و فرانسه بدعهد و برخی حاشیه‌نشین‌های خلیج فارس در نوسانات قیمت ارز و سکه مؤثر بوده‌اند این واقعیت باید با جدیت مد نظر مسئولان دولتی و دستگاه‌های امنیتی قرار گیرد.


ساکن کرمانشاه هستم. اخیراً به طور اتفاقی متوجه شدم عده‌ای دلار در داخل کشور خریداری می‌کنند و به رابط‌های کشور امارات در سلیمانیه عراق تحویل می‌دهند و تأکید می‌کردند که نباید اجازه دهند قیمت دلار کاهش پیدا کند.


از نیروهای امنیتی و انتظامی به خاطر تعقیب و دستگیری عاملان افزایش قیمت کاذب ارز و سکه تقدیر و تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله شاهد تداوم این روند تا رسیدن به قیمت واقعی دلار باشیم.


به دستگاه قضایی پیشنهاد می‌کنم حکم اعدام مفسدان اقتصادی برای عبرت مفسدان دیگر در میدان فردوسی تهران اجرا شود.


اگر وزارتخانه‌های اقتصادی با هم هماهنگ بودند به راحتی می‌توانستند بازار را کنترل کنند و مانع رشد قارچ‌گونه قیمت ارز و سکه و اقلام مصرفی مردم می‌شدند... حال چرا مشکل هماهنگی دارند و اجازه می‌دهند برخی سایت‌های ضد انقلاب کنترل قیمت ارز و سکه را در اختیار داشته باشند خدا می‌داند!


روی کار آمدن ترامپ در آمریکا یک موهبت الهی است حیف که در کشورمان دولتمردان مدیران ضعیفی هستند و نمی‌توانند از این فرصت برای تکیه بر امکانات و استعدادهای داخلی و پیشرفت کشور و صرف‌نظر کردن از نگاه به دست غرب بهره ببرند.


در تاریخ 97/7/11 در پاتوق‌های خرید و فروش ارز شهر مشهد قدم می‌زدم، خریداران با تلفن‌های 3 ثانیه قیمت را می‌پرسیدند و بعد قیمت بالای دلار را فریاد می‌زدند! ولی وقتی فروشنده حاضر می‌شد دبه می‌کردند و نمی‌خریدند! به نظر می‌رسد یک جو تبلیغاتی کاذب، برای بالا نگه داشتن قیمت ارز توسط سوداگران شکل گرفته است!


اعلام خرید دلار توسط بانک‌ها به قیمت بازار ثانویه موجب توقف افت قیمت ارز شد. چرا که با این سیاست و تصمیم دولت صاحبان دلار و دلال‌ها خیالشان بابت فروش راحت شد.


متاسفانه درآمدهای نجومی بادآورده و پول‌های کثیف، بدون مالیات و شناسنامه از طریق دلالی کاذب مثل ارز و سکه، خودرو، احتکار کالا، رانت و... توسط سوداگران و دلالان وارد بازار مسکن شده و مصرف‌کنندگان واقعی را شدیدا دچار مشکل کرده است. در هیچ کجای دنیا مسکن کالای سرمایه‌ای و سوداگری نیست و دریافت مالیات از عایدی سرمایه این بخش یک اصل تلقی می‌شود. لذا وزارت راه و شهرسازی باید به جای حاشیه رفتن، به اجرای قانون مصوبه 94، اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه اقدام و با دلالان و سوداگران مسکن برخورد کند.


چرا در کنار 35 متهم که در زمان دستگیری‌شان دلار 9 هزار تومان بود متهمین که دلار را به 19 هزار تومان رساندند محاکمه نمی‌شوند؟


خطاب به آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری بنویسید عذرخواهی شما در این شرایط به چه درد مردم می‌خورد؟ حق این است که به جای پوزش بگذارید کشور توسط مدیرانی دردآشنا و جهادی نجات پیدا کند.


آقای جهانگیری در طی مدتی که ارز روندی صعودی را طی می‌کرد خنثی عمل می‌کردند. چه شده که به محض ریزش قیمت ارز و سکه در بازار سعی دارد این ماجرا را مصادره به مطلوب کند؟


فتنه اقتصادی اخیر آخرین توطئه جبهه استکبار نخواهد بود لذا آنچه که حائز اهمیت است آمادگی کامل برای مقابله با تهدیداتی است که در اتاق جنگ‌های دشمنان مثل وزارت خزانه‌داری آمریکا و... در مراحل تکمیلی است.


مردم کشورمان می‌توانند با گران نخریدن جلوی رشد قیمت‌ها را در بازار بگیرند. اگر عطش خرید ارز توسط مردم پایین بیاید نرخ ارز به پایین‌ترین نرخ سقوط خواهد کرد.


سران بعضی از کشورهای عربی مثل عربستان تا چقدر می‌خواهند در مقابل آمریکا خوار و ذلیل باشند. ایستادن محمدبن سلمان ولیعهد عربستان مانند غلام خانه‌زاد در مقابل ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دل هر مسلمان را به درد می‌آورد. ترامپ هم که دائما این بدبخت‌های دنیا و آخرت را تحقیر می‌کند و ادامه حیاتشان را منوط به حمایت آمریکا اعلام می‌کند.


رای دیوان بین‌المللی لاهه نشان داد برجام هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است و نخواهد داشت و از این طریق به هیچ چیز نخواهیم رسید. چون استناد این دادگاه به پیمان مودت بود نه برجام.


چرا کار خروج کامل انبارها از داخل شهرها به مناطق مشخصی که از قبل آماده شده است صورت نمی‌گیرد؟ تعداد زیاد انبارها در داخل شهر نقش اصلی در مخفی کردن کالاها داشته است. چون کشف این انبارها در زوایای پنهان شهرها دشوار است.


در بانک ملی منتظر نوبتم بودم که تلویزیون ساخت کره‌جنوبی نصب شده در بانک توجه مرا به خود جلب کرد. با خود گفتم وقتی بانک ملی ارزشی برای تولید ملی قائل نیست چه توقعی از دیگران می‌توان داشت؟!


آقای روحانی بنده جانباز جنگ تحمیلی هستم، فرزندانم زمان ازدواج کردنشان گذشته است، شغلی ندارند، اگر توان دولت شما فقط همین مقدار است اجازه بدهید نیروهای انقلابی وارد میدان شوند.


دولتمردان شهر فردوس را در ردیف شهرهای کمتر توسعه یافته تعریف کرده و برای آن بودجه خاص تعیین و ابلاغ کرده‌اند و در مورد شهر قائن این نظر را ندارند. عرض بنده این است که شهر قائن چه فرقی با فردوس دارد؟


فرزند جانباز و متأهل هستم. با شرکت در آزمون استخدامی خواستار جایگزین شدن شغل پدرم در دانشگاه پیام نور اردستان می‌باشم ولی سنگ‌اندازی می‌کنند. بنویسید تمجید زبانی از جانبازان و ایثارگران به چه درد می‌خورد؟ راست می‌گویند مشکل اشتغال فرزندان جانبازان را حل بکنند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: