کد خبر: ۷۸۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۲۶۷
ابتکار:
مراسم تکریم از زنان ایثارگر دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس ظهر امروز در معاونت زنان ریاست‌جمهوری با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و جمعی از زنان رزمنده دفاع مقدس، همسران، مادران و فرزندان شهید برگزار شد.
کاهش نرخ دلار بیدار باش برای کسانی شد که به بدخواهان ایران دل بسته‌‌‌اند

  به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مصعومه ابتکار در ابتدای این برنامه گفت: خوشحالم که امروز میزبان خانواده‌‌‌های شهدای دفاع مقدس و زنان ایثارگر هستیم اما یکی از مهترین ارزش‌‌‌های این نشست‌‌ها صرف دیدار، یادآوری جایگاه و ارزشی است که شما برای همه ما دارید. 

وی خطاب به مادران و فرزندان شهدا اظهار داشت: نقشی که شما در زندگی ما ایفا کردید، تاثیرگذاری معنوی دارد و تجربه زیستی شما و شهدا در وضعیت امروز ما بسیار تاثیرگذار است. اگر ما بگوییم که امروز مدیون خون شهدا و صبر خانواده‌‌هایشان هستیم، شعار نیست زیرا بسیاری از داشته‌‌‌‌‌های ما حتی داشته‌‌‌‌‌های مادی‌‌‌مان به این مسئله و شجاعت شما و همسران و پداران شهیدتان برمی‌گردد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اگر ما امروز چیزی را به دست آورده‌‌ایم یا بخواهیم در آینده بدست بیاوریم، به لطف خون شهدا است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌‌‌های معاونت‌‌‌های زنان توجه به این تجربه زیستی و توجه به این جایگاه‌‌ها است. ما همچنین تلاش می‌کنیم این تجربیات را مستند کنیم. یکی از رویکردهای ما دیدارهایی است که به طو مستمر با خانواده شهدا برگزاری می‌کنیم و سعی می‌کنم درباره وضعیت و شرایط امروز که با مشکلات فراوان همراه است را مطرح و حل کنیم.

ابتکار ادامه داد: تلاش ما این است خلاها را تا جایی که ممکن است برطرف کنیم. علاوه بر اینکه انجام آن وظیفه ماست ما خود نیز با انجام آن احساس انگیزه و انرژی مثبت می‌کنیم زیرا مادران شهدا با نگاهی سرشار از امید در اوج سختی‌‌ها به مسایل نگاه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌‌های محوری و راهبری که ما مدنظر داریم، گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی است، خاطرنشان کرد: خانواده همواره در معرض آسیب‌‌‌های اجتماعی و اقتصادی بوده و ماموریتی که ما در این زمینه داریم، عملیاتی کردن این برنامه است. معاونت زنان در این راستا بر آن است که حمایت‌‌‌‌‌های خود را در زمینه مشاغل خانوادگی و غیرخانوادگی و همچنین مسائل حقوقی داشته باشد.

معاون رئیس‌‌‌‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در کنار همه این مشکلات، مسئله‌‌‌‌‌ای که جامعه‌‌‌شناسان و روانشناسان به آن اشاره دارند، مساله اختلال ارتباطی در درون خانواده‌‌ها است که به دلایل مختلف خانواده با آن مواجه شده است.

ابتکار با بیان اینکه مواجه با آسیبی به نام عدم مفاهمه و لکنت زبان موجب خشونت لفظی و سوتفاهم در خانواده‌‌ها شده است، ابراز داشت: ما با طرح گفت‌وگوی ملی خانواده که از سال گذشته با همراهی کارشناسان و صاحب‌نظران آن را شروع کردیم، تلاش بر حل این مسئله داریم. این طرح بخشی دارد که در ارتباط با مسائل خانواده و مهارت ارتباطی خانواده‌‌‌ها است.

وی با بیان اینکه ما باید مهارت‌‌‌های گفت‌وگو را اول در خانواده و بعد در اعضای جامعه و کشور تبیین کنیم زیرا این مساله از فرد و خانواده شروع و به گفت‌وگوی ملی و فراملی منتهی می‌‌شود، عنوان کرد: ما تا به الان دو جلسه با عنوان گفت‌وگوی بین نسلی با ایثارگران و جوانان داشتیم. به این تربیت که نسل دوران انقلاب در کنار نسل دهه 70 و 80 قرار گرفت و باهم گفت‌وگو کردند.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه فرزندان ما گاهی احساس می‌کنند که دیده نمی‌‌شوند و از این‌‌رو، منزوی می‌‌‌شوند، یادآور شد: از این‌ منظر، گفت‌وگوی بین نسلی اهمیت دارد و ما همه در قبال اینها که نسل آینده هستند، مسئولیم.

ابتکار با تاکید بر اینکه آنچه که در حال وقوع است یک عملیات روانی علیه مردم ایران است، بیان کرد: اتفاقات یکی، دو روز گذشته اعم از نرخ دلار یک بیدار باش برای کسانی شد که به بدخواهان ایران دل بسته‌‌‌اند. یک بخشی از این عملیات تحریف تاریخ و تحقیر ایران است یعنی نسل جوان ما احساس افتخار به ایرانی بودن و مسلمان بودن خودش نکند.

وی افزود: این عملیات روانی سازماندهی شده است و هدف آنها بچه‌‌‌ها و جوانان ما هستند. رسالت ما در این زمینه این است که موضوع گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسلی را جدی بگیریم تا بتوانیم به دور از پیرایه‌‌‌‌ها و تلاش‌‌‌هایی که برای سواستفاده ایجاد شده آنچه که ضرورت و نیاز است را به نسل جوان ارائه کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: