کد خبر: ۷۸۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۲۹۸
وزیر نفت گفت: آمریکا همه تلاشش این است که نگذارد ما نفت تولید و به بازار عرضه کنیم، اما ایران با قدرت نفت خام خود را تولید می‌کند.
زنگنه: ایران با قدرت به تولید نفت ادامه می دهد / افزایش قیمت نفت مصنوعی است / اوپک توانی برای افزایش تولید ندارد/ بازار نفت هم اکنون کمبودی ندارد

وزیر نفت گفت: آمریکا همه تلاشش این است که نگذارد ما نفت تولید و به بازار عرضه کنیم، اما ایران با قدرت نفت خام خود را تولید می‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران گفت: بهترین کار برای این‌که قیمت نفت افزایش نیابد و بازار نفت از تنش خارج شود این است که آمریکا تحریم ایران را دنبال نکند.

وی با بیان این‌که چین و اروپایی‌ها به‌عنوان خریداران بزرگ نفت در اثر کاهش تولید و به دنبال آن افزایش قیمت، متحمل ضرر می‌شوند، تصریح کرد: ایران و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در این باره مسئولیتی ندارند، بلکه ایران می‌خواهد با قدرت نفت خود را تولید کند، اما آمریکا همه تلاشش این است که نگذارد ما نفت خود را تولید کنیم.

وزیر نفت افزود: کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک و غیراوپک در نشست اخیر خود در الجزایر به این نتیجه رسید که هم اکنون کمبودی در بازار نفت وجود ندارد از این رو نیازی افزایش تولید نیست.

زنگنه با بیان این‌که این روزها قیمت نفت با افزایش هشت دلاری از ۸۵ دلار برای هر بشکه هم عبور کرده است، گفت: آقای ترامپ اعلام کرده که اوپک مسئول افزایش قیمت نفت است و باید تولید را اضافه کند، اما باید گفت اوپک مسئول نیست بلکه شخص ترامپ مسئول افزایش قیمت نفت است.

وی تصریح کرد: بازار نفت هم اکنون کمبودی ندارد، بلکه قیمت‌های جهانی نفت خام به دلیل بحث روانی و تنش‌های سیاسی که آمریکایی‌ها به طور مصنوعی به بازار القا می‌کنند، افزایش یافته است.

وزیر نفت ادامه داد: ترامپ هم خدا را می‌خواهد و هم خرما را، بدان معنا که هم می‌خواهد نفت ایران را از بازار خارج کند و در عین حال قیمت‌ها را هم کاهش دهد، این‌که بیش از روزانه ۴ میلیون بشکه نفت، فرآورده و محصولات پتروشیمی ایران از بازار خارج شود موضوعی نیست که دنیا بتواند آن را تحمل کند به همین دلیل قیمت‌ها مدام افزایش می‌یابد.

زنگنه گفت: هنوز از تولید نفت اوپک رقمی کم نشده که قیمت نفت افزایش یافته است، بنابراین بحث این افزایش قیمت، روانی است، حال توقع هم دارند اوپک تولید خود را افزایش دهد.

وی با بیان این‌که اوپک دیگر توانی برای افزایش تولید ندارد، افزود: اوپک با حداکثر ظرفیت تولید می‌کند و ظرفیت مازادی برای تولید ندارد آنچه که بعضی وقت‌ها به بازار می آید از ذخیره‌سازی‌هاست؛ وقتی از ذخیره‌سازی‌ها نفت وارد بازار می‌شود یعنی دوباره در درازمدت و میان مدت بازار دچار کمبود عرضه می‌شود بنابراین ذخیره‌سازی‌ها نه برای ترمیم بازار بلکه در شرایط اضطراری استفاده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: