کد خبر: ۷۸۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۲۳۶
آیت الله مکارم شیرازی گفت: با حوزه دشمنی می کنند، چراکه از حوزه و مرجعیت ضربه خوردند؛ ضربه مرحوم میرزای شیرازی به انگلیس در تحریم تنباکو، ضربه میرزا تقی شیرازی در مساله استقلال عراق و ضربه ای که مرجعیت نجف به داعش زد و بنیاد حشدشعبی را بنا نهاد، یا ضربه ای که امام بر پیکره پهلوی زد، با این همه ضربه که از حوزه و مرجعیت خورده اند چرا دشمنی نکنند؟
آیت الله مکارم شیرازی: حوزویان باید با مردم همدردی کنند

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حوزه دشمنان زیاد داخلی و خارجی دارد، چهار وظیفه مهم حوزویان در مقابل این دشمنی را بیان کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا ، آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج در مسجد اعظم قم عنوان کرد: آگاه و روشن باشید که حوزه دشمنان زیادی در داخل و خارج دارد، و این حوزه را در برابر دشمنان حوزویان باید نگه دارند.

وی ادامه داد: با حوزه دشمنی می کنند، چراکه از حوزه و مرجعیت ضربه خوردند؛ ضربه مرحوم میرزای شیرازی به انگلیس در تحریم تنباکو، ضربه میرزا تقی شیرازی در مساله استقلال عراق و ضربه ای که مرجعیت نجف به داعش زد و بنیاد حشدشعبی را بنا نهاد، یا ضربه ای که امام بر پیکره پهلوی زد، با این همه ضربه که از حوزه و مرجعیت خورده اند چرا دشمنی نکنند؟

این مرجع تقلید افزود: در مقابل این دشمنی ها ما وظایفی داریم؛ اول اینکه حوزویان از نظر علمی رشد کنند و در درس و بحث پیشرفت داشته باشند.

مکارم شیرازی افزود: دومین نکته آشنایی به مسائل روز است، حوزویان باید به مسائل روز آگاه باشند که دشمن نگوید یک مسئله روز در حوزه پیدا نمی‌شود، لازم است هر مسئله روز به حوزه بیاید و تحلیل فقهی شود.

وی گفت: نکته سوم تخلق به اخلاق اسلامی حوزویان و چهارمین نکته همدردی با مردم است؛ امروز مردم از گرانی ناراحت هستند ماهم در کنر مردم هستیم. ما بارها در خصوص گرانی ها گفته ایم، گاهی گوش شنوا نیست، گاهی نمی توانند حل کنند، گاهی می توانند و نمی خواهند حل کنند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: واقعا وضع عجیبی شده، قیمت ها ساعتی تغییر می کند؛ گروه هایی از این وضعیت استفاده می کنند اما آنها که حقوق ثابتی دارند مانند کارمندان، بازنشستگان و ... گرفتار مشکل هستند، طلاب هم جزء این دسته هستند.

وی تصریح کرد: حوزویان نباید در برابر این مشکلات ساکت باشند، باید با مردم همدردی کنیم چرا که مردم دادشان از این گرانی ها بالاست لذا باید مکرر به مسئولین تذکر داد.

این مفسر قرآن کریم در بخش دیگر با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) عنوان کرد: حضرت محمد(ص) می فرمایند وقتی خادم شما غذا را بر سفره آورد او را کنار دست خود بنشان اگر نمی نشانی یا خودش نخواست یه لقمه یا دو لقمه با دست خود به او بده؛ یعنی مسائل عاطفی را در کوچکترین حد آن باید رعایت کرد.

مکارم شیرازی اظهار کرد: اسلام دین محبت عاطفه، دوستی، ادب و انسانیت است و برای جزئیات هم برنامه دارد. مسائل عاطفی اسلام جاذبه دارد، مخصوصا امروز که دشمنان اسلام را دین خشونت معرفی می‌کنند، نگاه اسلام به این جزئیات باید اعلام شود تا بدانند اسلام دین جامعی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: