کد خبر: ۷۸۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
تعداد بازدید: ۲۴۶
وزیر نفت تاکید کرد: اوپک هیچ سازوکار و ضمانت اجرایی و عملی ندارد ولی به نظر من الان تقریبا کسی توانی برای افزایش تولید ندارد و اگر هم حرف می‌زنند به قول ایرانی‌ها برای خودش می‌گوید.
زنگنه: اوپک هیچ ضمانت اجرایی و عملی ندارد/ نسبت به تصمیمات نفتی روس‌ها اعتراضی نکردیم/  متهم اصلی افزایش قیمت نفت ترامپ و سیاست‌های اخلالگرایانه اوست
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بیژن نامدار زنگنه ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: آقای ترامپ، اوپک را متهم به آنچه کرده که خودش آن را که ایجاد کرده است و باعث بالا رفتن قیمت نفت و بی‌ثباتی در بازار است، در حالی که اوپک به نظر من تمامی ظرفیت و توان خود را بکار گرفته است.

وی با بیان اینکه به قول ایرانی‌ها نمی‌شود هم خدا را خواست و هم خرما، اظهار داشت: آقای ترامپ تلاش می‌کند صادرات نفت ایران را به صورت جدی کاهش دهد و هم می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود. این دو، باهم نمی‌شود. ترامپ اگر می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی‌ثبات نشود، دست از دخالت‌های بی‌جا و تنش‌زا در خاورمیانه بردارد و مانع تولید و صادرات نفت ایران نشود.

وزیر نفت ادامه داد: دیشب ماکرون در سخنرانی خود در سازمان ملل گفت متهم اصلی افزایش قیمت نفت و عامل اصلی بی‌ثباتی در بازار انرژی، ترامپ و سیاست‌های اخلالگرایانه اوست.

زنگنه درباره تصمیم ۴+۱ در مورد صادرات نفت ایران تصریح کرد: باید دو طرف این مساله را عملیاتی کنند ولی از نظر من آنها اراده سیاسی برای این کار دارند. من فکر می‌کنم این کار می‌شود و برداشتم این است که اروپایی‌ها جدی هستند.

وی درباره ضمانت اخیر اوپک به عدم تخطی برخی کشورها از تصمیماتش خاطرنشان کرد: اوپک هیچ سازوکار و ضمانت اجرایی و عملی ندارد ولی به نظر من الان تقریبا کسی توانی برای افزایش تولید ندارد و اگر هم حرف می‌زنند به قول ایرانی‌ها برای خودشان می‌گویند.

وزیر نفت افزود: ما نسبت به تصمیمات نفتی روس‌ها اعتراضی نکردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: