کد خبر: ۷۸۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۱۹۵
یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: به دولت توصیه می‌شود که وقت مجلس و نمایندگان را در این برهه حساس نگیرند و بگذارند مجلس کار خود را دنبال کند.
دولت با ارائه لوایح تفکیک وزارتخانه‌ها‌ می‌خواهد عدم پاسخگویی خود به ملت را گردن مجلس بیاندازد

به گزارش خبرداغ، علی کرد در گفت‌و‌گو با  ایلنا درباره لایحه دولت مبنی بر تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چنین بحثی در مورد وزارتخانه صمت در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد که رای نیاورد. درباره وزارت کار نیز در این برهه از زمان این پیشنهاد اصلا به صلاح نیست چون تفکیک این وزارتخانه‌ها و تعیین ساختمان‌های آن‌ها مدت زمان زیادی را می‌طلبد و این خود باعث می‌شود که امورات مردم در امر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عقب بیافتد و باعث می‌شود که مسئولان و کارگزاران احساس مسئولیت نکنند.

وی تصریح کرد: کار معقولی نیست که مجلس در وسط دوره چهارساله خود بخواهد این‌ موضوعات را انجام دهد. این‌گونه پیشنهادات باید در برنامه‌های پنج ساله پیش‌بینی شود این پیشنهاد خلاف برنامه پنج ساله کشور است چراکه قانون این است که دولت کوچک و تعداد وزارتخانه‌ها کاهش یابد. کار اکثر وزارتخانه‌ها به صورت اتوماسیون انجام می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لایحه تفکیک وزارتخانه‌‌ها که توسط دولت به مجلس ارائه شد و دیروز درکمیسیون اجتماعیبا کلیات آن موافقت شد، گفت: دولت می‌خواهد عدم فعالیت و پاسخگویی به ملت را به گردن مجلس بیاندازد که بگوید مجلس باید این کار را بکند تا من بتوانم تورم و بیکاری را کاهش دهم. این یک نوع اقدام سرکاری دولت و امری تفرقه افکن نسبت به شرح وظایف ذاتی‌اش است.

وی ابراز داشت: در ابتدای برنامه ششم توسعه باید طرح این پیشنهاد را ارائه می‌دادند که این پیشنهادات به خوبی بررسی شود و راهکارهای آن پس از ارائه در دستگاه‌های مختلف از جمله شورای نگهبان بررسی شود. دولت به این دلیل بر این لایحه تاکید دارد که به مردم پاسخگو نیست. تورم بالاست و دولت نمی‌تواند رفاه اجتماعی و بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی را پاسخ دهد و به این صورت می‌خواهد در بین لایه‌ها جوابگوی مردم شود. 

این عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: ما مجلسیان باید هر کاری را به صورت کارشناسی شده و معقول بسنجیم و قابلیت اجرا و عملیاتی بودن آن را بررسی کنیم، همچنین منبع درآمدی هر طرح و لایحه را  باید مشخص کنیم که در این صورت به آن رای می‌دهیم چرا که ما در برابر ملت رسالتی داریم که باید مبتنی بر وظایف ذاتی‌مان باشد. 

وی افزود: پیشنهادی که مبنی بر تفکیک وزارتخانه صمت و کار مطرح می‌شود را کار عاقلانه‌ای نمی‌دانیم و وزارتخانه‌ها در این برهه از زمان باید به انجام وظیفه خود بپردازند. اگر ضعف و عدم همکاری وجود دارد دولت باید خودش را جمع کند و آن بخش‌ها را با تغییر مسئولان و رویکرد و برنامه جدید اصلاح کند لذا مجلس زیر بار همچین مساله‌ای به عنوان تفکیک هرکدام از وزارتخانه‌ها نخواهد رفت. به دولت توصیه می‌شود که وقت مجلس و نمایندگان را در این برهه حساس نگیرند و بگذارند مجلس کار خود را دنبال کند.

کرد اظهار داشت: ممکن است احزابی خود را به دولت نزدیک بدانند و با طرح پیشنهادهای اینچنینی می‌خواهند بگویند که دولت این کار را در دست داشت و مجلس یاری نکرد در صورتی که مجلس طرحی را که کارشناسی شده و در راستای منفعت و مصلحت نظام باشد و همچنین منبع اعتباری آن مشخص و در کوتاه‌ترین مدت قابل اجرا باشد را رای می‌دهد. این کاری حزبی و کار افرادی است که به دنبال این هستند تا دولت را به این وسیله در کم کاری ها تبرئه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: