کد خبر: ۷۸۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
تعداد بازدید: ۹۳۵
فرمانده سپاه محمد رسول الله تاکید کرد: هر روز می‌گویند گزینه‌ای روی میز است و اگر می‌توانستند تا حالا حرکتی می‌کردند چون می‌دانند ملت و فرزندان این مردم محکم ایستاده‌اند.
آنها که هر روز گزینه‌ای روی میز دارند، اگر می‌توانستند تا حالا حرکتی می‌کردند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله در همایش " دفاع از حق، از جبهه تا محکمه" با اشاره به داستان ابوقریب گفت: ابوقریب داستان دفاع یک ملت بود. من به دلیل ماموریت‌هایی که داشتم به کشورهای دیگری می‌رفتم. بنده می‌خواستم بدانم شهدای آنان به دنبال چه بودند و چه ویژگی‌هایی داشتند.

وی تصریح کرد: آنها می‌گفتند ما شهدایی داریم که مردم‌مان به آنان افتخار می‌کنند که فرزندانشان شبیه آنان زندگی کنند. تفاوت ما و رزمندگان ما با سایرین این بود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه همه مردم در جنگ‌ها از کشورشان دفاع می‌کنند، گفت: چرا ما می‌گوییم دفاع مقدس؟ به این خاطر که ارزش دفاع مقدس در نوع نگاه رزمندگان بود و تقدس‌آفرین و افتخار‌آفرین بود.

وی با اشاره به سال هشتاد و پنج که دو قایق انگلیسی وارد آب‌های اروند شدند، تاکید کرد: نیروهای ما آنها را می‌گیرند و آنها نظامی بودند و بهترین لباس‌ها و پتوها و غذاها را به آنها می‌دادند و از بهترین کت و شلوار و صنایع دستی به آنها داده شد ولی چندسال بعد از آن، دو ناوچه وارد آب‌های کشور می‌شود چندنفر بسیجی این دو ناوچه را توقیف می‌کنند و سربازان تا دندان مسلح در برابر آنها زانو می‌زنند. آنها می‌دانستند که هشت سال پیش قایق‌های انگلیسی که وارد شدند ما چه رفتاری با آنان داشتیم اما چرا دوباره می‌ترسیدند؟

این مقام نظامی ادامه داد: در چند مایلی‌شان ناوهای هواپیمابر بود که به برداشت خودشان این هواپیماها می‌توانست نجاتشان دهد اما به گریه افتاده بودند و دو وعده غذا نمی‌خوردند و می‌ترسیدند.

یزدی اظهار کرد: ما می‌دانیم که داعش فرزندان ما را قطعه قطعه می‌کند و آتش می‌زند. یک فرزند این ملت یعنی شهید حججی به دست آنان اسیر می‌شود و خدا خواست که فیلم بگیرند و حداقل، چیزی که در ذهن یک جوان می‌آید این است که حداقل او را خواهند کشت. آنها جنایتی به دست ما ندیده بودند و اما حججی فیلم‌های جنایت داعشی‌ها را دیده بود و شهید حججی خمی به آبرویش نیاورد بلکه آنها را در آرزوی قطره اشکی می‌گذارد.

وی گفت: آنها هر روز می‌گویند گزینه‌ای روی میز است و اگر می‌توانستند تا حالا حرکتی می‌کردند چون می‌دانند ملت و فرزندان این مردم محکم ایستاده‌اند.

سردار علی اصغر گرجی‌زاده هم در این همایش گفت: اولین حق و حقوقی که به گردن هر انسانی است و واجب است این است که آگاهی را باید زیاد کرد. خیلی‌ها بسیاری از واقعیات کشور را به صورت دروغ نشان می‌هند.

وی با بیان اینکه باید تاریخ را مطالعه کرد، گفت: جنگ ما سی و یک شهریور سال ۵۹ آغاز نشد بلکه جنگ علیه کشور ما اردیبهشت سال ۵۸ شروع شد. اوایل پیروزی انقلاب سه یا چهارماه که ما در منطقه مرزی بودیم، به پایگاه مرزی ما حمله شد و ما اسیر دادیم. در خرداد سال ۵۹ که هنوز سه ماه تا شهریور باقی مانده بود آن جنگ علنی تر شد و در سی و یک شهریور ۵۹ به صورت علنی شروع شد.

این مقام نظامی تاکید کرد: پنج ماه قبل از آغاز جنگ در منطقه‌ای معروف به پاسگاه شلمچه هر روز با هواپیما‌هایشان از ما عکس‌برداری می‌کردند و بنی‌صدر می‌گفت عراق سگ که باشد که بخواهد به ما حمله کند.

معاون حقوقی سپاه افزود: دو روز قبل از آغاز جنگ در آن منطقه هم شهید و هم اسیر دادیم. در آن زمان نماینده ما در سازمان ملل تجاوزات عراق را قبل از سی و یک شهریور به ثبت رساند. دنیا یک سال و نیم بعد از اینکه جنگ شروع شد تازه این رمز را به کار برد که از طرفین می‌خواهیم آتش بس اعلام کنند.

گرجی‌زاده عنوان کرد: در یکصد و نود و شش سال از تاریخ ایران تا سال ۵۷، سه میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع از خاک ما رفته است. یک نویسنده نقشه بین المللی ایران را چاپ کرد و گفت ما در دنیا کشوری نداریم که این مساحت از آن جدا شده باشد.

وی با اشاره به خاطرات علم و منوچهر اقبال گفت: در ۴۸ سال از حکومت ناصرالدین شاه ۶۲۰ هزار کیلومتر از خاک ایران جدا شد و در دوران احمدشاه قطر، امارات و عمان از ما جدا شد و آخرین آن را محمدرضا پهلوی درباره بحرین انجام داد.

معاون حقوقی سپاه خاطرنشان کرد: وقتی محمدرضا پهلوی می‌خواست بحرین را تحویل بدهد، منوچهر اقبال داد و بیداد کرد و گفت آبروی ما در دنیا از بین می‌رود. مجلس شورا در آن موقع رسما با واگذاری بحرین مخالفت کرد ولی محمدرضا پهلوی گفت که من به آنها قول داده‌ام و علم هم گفت بحرین نفتش رو به اتمام است و گاز ندارد و به درد ما نمی‌خورد و ۶۲۰ کیلومتر مربع هم بیشتر نیست.

وی ابراز داشت: افتخار ما این است که در هشت سال جنگ و دوران برقراری جمهوری اسلامی حتی یک سانتی متر نگذاشتیم که از کشور جدا شود و برای چند سانتی متر آن هم جنگیده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: