کد خبر: ۷۸۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۲۱۸
رئیس‌جمهور در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس هیات اجرایی دولت افغانستان، با تاکید بر اینکه "ایران اسلامی خواهان آینده‌ای بهتر، توسعه‌یافته‌تر و امن‌تر برای افغانستان است"، اظهار کرد: توسعه روابط تهران و کابل در همه عرصه‌ها به نفع دو ملت است.
روحانی در دیدار عبدالله عبدالله: حضور بیگانگان در این منطقه به ضرر همه ماست

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "ایران اسلامی خواهان آینده‌ای بهتر، توسعه‌یافته‌تر و امن‌تر برای افغانستان است"، اظهار کرد: توسعه روابط تهران و کابل در همه عرصه‌ها به نفع دو ملت است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس هیات اجرایی دولت افغانستان، با بیان اینکه "همه باید برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه تلاش کنند"، گفت: امنیت کشورهای منطقه و از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده و حضور بیگانگان در این منطقه به ضرر همه ماست.

رئیس‌جمهور روابط اقتصادی، همکاری در تامین امنیت مرزها و تشویق بیشتر بخش خصوصی برای گسترش روابط تجاری را مورد تاکید دو دولت برشمرد.

روحانی همچنین به اهمیت موضوع مواد مخدر و ضرورت مبارزه با آن اشاره کرد و گفت: مواد مخدر خطری برای مردم ما و شما و همه ملت‌های جهان است و باید با همکاری با آن مبارزه شود، چراکه که آینده ملت‌ها را تباه می‌کند و بخش عمده‌ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر است.

رئیس‌جمهور در ادامه با انتقاد از استاندارد دوگانه برخی کشورهای غربی در موضوع تروریسم، اظهار کرد: پس از زمان انقلاب اسلامی، فعالیت‌های تروریستی در ایران توسط کسانی انجام شد که اکنون در همین کشورهای غربی حضور دارند و مورد حمایت برخی کشورهای منطقه هم هستند. این کشورها اگر خودشان مورد حملات تروریستی قرار گیرند، بحث تروریسم و مبارزه با آن اهمیت می یابد اما در مورد ملت‌های منطقه ما، از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

روحانی با اشاره به اینکه دو ملت ایران و افغانستان همیشه در روزهای سخت در کنار هم بوده اند، گفت: طی سال‌های گذشته با فداکاری مردم افغانستان، عراق و سوریه ثابت شد که با ایستادگی و همکاری می‌توان شکست‌های قابل ملاحظه‌ای به تروریست‌ها تحمیل کرد.

رئیس هیات اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار تاکید کرد: ایران همیشه در شرایط دشوار در کنار ملت افغانستان بوده و هیچ وقت روابط خود را با افغانستان تحت‌الشعاع کشورهای ثالت قرار نداده است.

عبدالله عبدالله با تاکید بر ضرورت همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم اظهار کرد: هدف تروریست‌ها صدمه زدن و ایجاد رعب و تفرقه در بین کل مردم افغانستان است و مردم هم به خوبی آن را درک می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
آمریکا وکشورهای اروپایی با کمک های مالی عربستان سعودی وامارات عامل اصلی حمله تروریستی اهواز بوده است.
تروریست ها مورد حمایت آمریکا ومتحدانش به مردم اهواز حمله کردند.
حمله تروریستی دراهواز نشان داد که ساخت بمب اتمی دربرابر تجاوزهای آمریکا ومتحدانش گزینهای کاملآ درست است.
تجاوزعربستان ومتحدانش به یمن ساخت بمب اتمی دربرابر تجاوزهای عربستان ومتحدانش گزینهای درست است.

تجاوزهای هوایی و... آمریکا، انگلیس، فرانسه واسرائیل به سوریه ساخت بمب اتمی دربرابر تجاوزهای آمریکا، انگلیس، فرانسه واسرائیل گزینهای درست است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: