کد خبر: ۷۸۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
تعداد بازدید: ۱۹۳
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای «به شدیدترین وجه حملات تروریستی شنیع و بزدلانه در جمهوری اسلامی ایران، در اهواز در تاریخ 31 شهریور» را محکوم کردند.
شورای امنیت حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد: همه دولت ها در جهت پاسخگویی مرتکبان و حامیان این اقدام با ایران همکاری کنند

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه ای «به شدیدترین وجه حملات تروریستی شنیع و بزدلانه در جمهوری اسلامی ایران، در اهواز در تاریخ 31 شهریور» را محکوم کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، حمله تروریستی روز شنبه علیه یک رژه نظامی باعث کشتار 24 نفر از جمله کودکان و مجروحیت 60 نفر دیگر شد.
در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت عمیق ترین مراتب همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان و به دولت جمهوری اسلامی ایران را بیان داشته و آرزو کرد مجروحان به سرعت بهبود کامل یابند.
اعضای شورای امنیت مجددا تاکید کردند تروریسم در تمامی اشکال و مصادیق یکی از شدیدترین تهدیدهای صلح و امنیت بین المللی است.
بیانیه این شورا می افزاید: اعضای شورای امنیت ضرورت پاسخگویی مرتکبان و حامیان این اقدامات تروریستی نکوهیده و آوردنشان به پیشگاه عدالت را خاطر نشان کردند و از همه دولت ها خواستند که براساس تعهدات شان تحت حقوق بین الملل و قطعنامه های مرتبط شورای امنیت فعالانه با دولت جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراجع مربوطه در این زمینه همکاری کنند.
این بیانیه ادامه می دهد: اعضای شورای امنیت تاکید کردند هرگونه عمل تروریستی فارغ از انگیزه، مکان، زمان و شخص مرتکب، مجرمانه و غیرقابل توجیه است. آنها مجددا تاکید کردند همه دولت ها براساس منشور ملل متحد و دیگر تعهدات ناشی از حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل بشر، حقوق بین الملل مهاجرت و حقوق بین الملل بشردوستانه، باید با تمام وجود با تهدیدها علیه صلح و امنیت بین المللی ناشی از اعمال تروریستی مبارزه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: