کد خبر: ۷۸۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
تعداد بازدید: ۲۶۵
روحانی در دیدار رئیس‌جمهور کوبا:
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت تلاش در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های ایران و کوبا، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای رفاه بیشتر دو ملت و توسعه مناسبات تهران - هاوانا بهره‌برداری کنیم.
گروه‌های تروریستی از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم حمایت می‌شوند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه به وقت محلی در دیدار با «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا، ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور این کشور و تقدیر از همدردی دولت و ملت کوبا با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز، گفت: کوبا همواره در ذهن ملت ایران، یک کشور انقلابی و حائز اهمیت در عرصه جهانی بوده و دو ملت همواره با امپریالیسم و یکجانبه‌گرایی مبارزه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا در سال‌های اخیر توافقات خود با کوبا را همچون سایر نقض عهدهای خود زیرپا گذاشته است، اظهار کرد: آنها بر خلاف مقررات بین‌المللی از برجام به عنوان توافقی بین‌المللی نیز خارج شده‌اند.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بدنبال روابط توسعه‌یافته و صمیمی‌تر با کوباست، خاطرنشان کرد: همکاری‌های خوبی میان دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله فناوری‌های دارویی و تولید واکسن وجود دارد که باید در راستای گسترش آنها تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: ظرفیت‌های بسیار فراوان در زمینه‌های اقتصادی، علمی و تکنولوژیکی در ایران و کوبا وجود دارد که باید در جهت رفاه بیشتر دو ملت و توسعه مناسبات تهران - هاوانا از آنها بهره‌برداری کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه "متاسفانه گروه‌های تروریستی امروز از سوی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، حمایت می‌شوند"، گفت: مبارزه همه‌جانبه با تروریسم در سطح جهان یکی از اهداف مهم و مشترک دو کشور در ورابط و همکاری‌های فی‌مابین است.

رئیس‌جمهور افزود: روحیه مقاومت و ایستادگی ملت‌های ایران و کوبا در برابر آمریکا، نشانگر این است که دو ملت بزرگ مشترکات و آرمان‌های یکسانی را دنبال می‌کنند.

رئیس‌جمهور کوبا نیز در این دیدار با ابراز تسلیت و همدردی دولت و ملت کوبا با مردم ایران برای حادثه حمله تروریستی اهواز، بر ضرورت تلاش برای توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های همه‌جانبه تهران - هاوانا تاکید کرد و گفت: توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از اصول مهم کوبا در سیاست خارجی و توصیه اکید رهبر فقید این کشور فیدل کاسترو است.

میگل دیاز کانل ادامه داد: مواضع انقلاب و دولت کوبا همچنان حمایت و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران  بوده و هیچ تغییری در آن بوجود نیامده است.

وی با تجلیل از هوشمندی و قاطعیت دولت ایران در مذاکرات با ۱+۵ ، افزود: خروج آمریکا از برجام بازگشت به عقب و خطر بزرگی برای معاهدات بین‌المللی و امنیت منطقه است.

رئیس‌جمهور کوبا با تاکید بر ضرورت مبارزه با یکجانبه‌گرایی دولت آمریکا، اظهار کرد: باید بیش از گذشته در راستای توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های دو کشور بویژه در بخش‌های اقتصادی، درمانی و تکنولوژیکی تلاش کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: