کد خبر: ۷۸۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۲۳۰
وزیر خارجه دانمارک در واکنش به احضار سفیر این کشور گفت: اگر افرادی در دانمارک باشند که معلوم شود از اعضای گروه تروریستی الاحوازیه یا مرتبط با این گروه تروریستی‌‍ هستند باید به دادگاه دانمارک ارجاع و زندانی شوند.
رسیدگی کپنهاگ به پرونده اعضای گروهک «الاحوازیه»

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ،  آندرس ساموئلسن، وزیرخارجه دانمارک در گفت‌وگو با این رسانه دانمارکی اعلام کرد که مقامات این کشور به پرونده حمله تروریستی در اهواز ورود پیدا کرده‌اند.

وی گفته ایرانی‌ها مدعی‌اند که افرادی مرتبط با این گروه تروریستی در دانمارک حضور دارند و ما در حال بررسی آن هستیم و اگر چنین چیزی ثابت شود، قطعا تبعاتی در بر خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که این نتایج چه خواهد بود، گفت: بسته به اینکه چه ارتباطی وجود دارد و چه کسی و چه سازمانی درگیر آن است نتایج متفاوت خواهد بود. این چیزی است که در حال حاضر از آن مطلع هستیم.

وزیر خارجه دانمارک در واکنش به احضار سفیر این کشور هم گفت: نباید تردیدی داشت که دانمارک حملات تروریستی را در هر کجایی که اتفاق بیفتد، محکوم می‌کند. چنین حملاتی، به خصوص وقتی که مانند حمله در ایران باشد و به کودکان هم آسیب برساند، هولناک است.

سورن اسپرسن، سخنگوی وزارت خارجه دانمارک در پاسخ به سوالی درباره درخواست دولت ایران برای رسیدگی به موضوع اسکان اعضای گروه تروریستی الاحوازیه در این کشور و استرداد این افراد به ایران، گفت: اگر افرادی در دانمارک باشند که معلوم شود از اعضای این گروه تروریستی یا مرتبط با این گروه تروریستی‌‍ هستند باید به دادگاه دانمارک ارجاع و زندانی شوند.

به گزارش ایلنا وزارت امور خارجه ایران در پی حادثه تروریستی اهواز سفرای هلند و دانمارک را به دلیل حضور برخی اعضای گروهی که مسبب این حادثه بوده‌اند در این کشورها احضار کرد..

مدیرکل اروپای وزارت امورخارجه ایران به سفرای هلند و دانمارک اعلام کرده است که انتظار می‌رود، دولت‌های مزبور ضمن محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی عاملان جنایتکار و تمام افراد مرتبط با آنها را جهت حضور در دادگاه و محاکمه عادلانه به ایران مسترد کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: