کد خبر: ۷۸۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
تعداد بازدید: ۲۴۹
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: تروریست‌ها هم می‌دانند با این کارهای احمقانه عمر خود را کوتاه می‌کنند و همانطور که مسئولان گفته‌اند درس سختی را خواهند گرفت که سرکرده آنان گرفت.
تروریست‌ها همچون سرکرده‌ خود درس سختی خواهند گرفت

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم رژه این نیروها تاکید کرد: همه شما می‌دانید که دشمن بعثی با پشتیبانی استکبار جهانی در سال ۵۹ جنگی را علیه نظام ما آغاز کرد و اهداف کوتاه و بلندمدتی از این حمله خود داشت و در همان روزهای ابتدایی جنگ همه دنیا و حاکم رژیم بعث به این نتیجه رسیدند که به اهداف خود نخواهند رسید.

وی افزود: خوزستان یکی از مناطقی بود که مورد جنگ قرار گرفت و در منطقه آبادان رژیم بعث تلاش کرد که آبادان را از خوزستان جدا کند و با تصرف آبادان ارتباط آن را با جنوب خوزستان و ماهشهر قطع کند و رزمندگان اسلام کاری کردند که دشمن در همان روزهای ابتدایی جنگ به این نتیجه رسید که اشتباهی را مرتکب شده‌اند و نابودی‌شان را رقم زد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به عملیات ذوالفقار گفت: دشمن موفق نشد به اهدافش در آبادان برسد. در دوران دفاع مقدس صدام که در روزهای ابتدایی می‌گفت هفت روزه در تهران رژه نیروهایش را می‌بیند در سال ۵۹ می‌گوید که ما هدفمان کشورگشایی نیست و فهمید که مسیری واهی را پیش گرفته که نابودی‌اش را به همراه دارد. در آن دوره دفاع و ایثارگری کار سختی بود و احزاب سرسپرده داخلی امنیت را به خطر می‌انداختند و ترورهایی انجام می‌شد. در مسیر انقلاب هرکسی که می‌رسید را ناجوانمردانه ترور می‌کردند و ایثارگری‌ها در چنین ایامی در دفاع مقدس و بویژه در ماه‌های ابتدایی جنگ در این حالت بود.

امیر نعمتی با بیان اینکه بنی صدر خودش یک مانع در جهت وحدت نیروهای مسلح بود و این، باید، گفته شود و برای نسل، جوان ما تبیین، شود که دفاع مقدس در چه دورانی سختی شکل گرفت، گفت: در دفاع مقدس رزمندگان ما در دو ماه ابتدا رژیم بعث را در کلیه جبهه‌ها متوقف کردند.

وی با اشاره به فرمان امام مبنی بر شکست حصر آبادان گفت: دوران سخت گذشت و بنی صدر ملعون فرار کرد و زمینه وحدت نیروهای مسلح و ارتش و سپاه به وجود آمد. عملیات ثامن در سال شصت با طرح‌ریزی دقیقی شکل گرفت، با شرکت همه نیروهای مسلح و از نیروی انتظامی و نیروی دریایی و شرکت موثر نیروهای سپاه پاسداران در آن زمان این عملیات آغاز شد و در ادامه ظرف چهل و هشت ساعت فرمان امام عملیاتی و حصر آبادان شکسته شد و این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌ها است و نقطه عطفی در جنگ و پدافند و آفند است که همه در آن شرکت کردند و این نقطه عطف وحدت همه نیروها بود.

امیر نعمتی تاکید کرد: یک سال که گذشته بود هزار نفر از نیروهای دشمن کشته و مجروح و هزاران نفر کشته و اسیر شدند و یک لشکر منهدم شد و حدود صد دستگاه تانک از آنها گرفته شد و یکی لشکر زرهی در این عملیات از بین رفت. به واسطه اقدام بی نظیر لشکر ۷۷ در یازده مهر سال شصت شورای عملیات نام آن را لشکر ۷۷ پیروز خراسان نامگذاری می‌کند و درود می‌فرستیم بر همه آنانی که فرمان امام را در آن وضعیت کشور که از نطر سیاسی خاص بود، رقم زدند و در زمانی که این عملیات انجام شد رییس‌جمهوری و نخست وزیر شهید می‌شوند. این عملیات دستاوردهای داخلی و خارجی دارد که روحیه رزمندگان اسلام را به وجود می‌آورد و نقطه عطفی در روحیه رزمندگان اسلام است که به آنها می‌گوید با وحدت و اتحاد می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و از این زمان عملیات‌های آفندی ما یکی یکی شکل گرفت و این یکی از دستاوردهای بزرگ است.

وی با بیان اینکه کمتر از یک هفته بعد از این عملیات انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و مردم با روحیه، حضرت آیت الله خامنه‌ای را به ریاست جمهوری انتخاب کردند، گفت: در این شرایط وحدت در بین مسئولان به وجود آمد و با قاطعیت در برابر دشمن موضع‌گیری می‌کردند. آن زمان اولین باری بود که ناو آمریکایی وارد خلیج فارس شد و شروع کرد به ترساندن سرسپردگان خود از نیروهای ایران و به صورت عینی به رژیم صدام فهماند که یک سال دیگر با خفت بیرون خواهد رفت. این‌ها گوشه‌ای از تاریخ ما در دفاع مقدس بود. سر تعظیم در برابر شهدای این عملیات فرود می‌آوریم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: این‌ها ادامه کسانی هستند که در ابتدای جنگ هم به صدام کمک می‌کردند و این‌ها مسیر و هدفشان همان هدف است و این شهدا و خون این شهدا باعث وحدت و استقامت بیش از پیش نیروها و مسئولان نظام و همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند است.

وی تاکید کرد: تروریست‌ها هم می‌دانند با این کارهای احمقانه عمر خود را کوتاه می‌کنند و همانطور که مسئولان گفته‌اند درس سختی را خواهند گرفت که سرکرده آنان گرفت. خوزستان درس‌های فراوانی به دشمن داده و از این پس هم درس خواهد داد.

در پایان این سخنرانی و قبل از آغاز رژه نیروهای ارتش، از تعدادی از خانواده شهدا تقدیر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: