کد خبر: ۷۸۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۴۶۹
یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه طرح سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص نارضایتی‌ها از فیلترینگ تلگرام و فعالیت هات‌گرام و تلگرام طلایی خبر داد و خواستار ارائه برنامه‌های این وزارتخانه درصورت فیلترینگ اینستاگرام و به‌منظور ممانعت از اثرگذاری منفی بر کسب و کار در فضای مجازی شد.
حمیده زرآبادی: سوال از جهرمی درباره نارضایتی‌ها از فیلترینگ و فعالیت هات‌گرام و تلگرام طلایی/ لزوم تشریح برنامه‌های وزارت ارتباطات درمورد فیلترینگ اینستاگرام

به گزارش خبرداغ، سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به تهیه طرح سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در پی غیرفعال شدن تلگرام و فیلتر شدن این پیام‌رسان در ماه‌های گذشته شاهد تعطیلی برخی از کسب و کارهای مجازی بودیم.

وی افزود: همچنین باتوجه به کاهش محسوس کیفیت سرویس‌های اینترنت در این مدت، بسیاری از کاربران ناراضی هستند و انتقادها و نارضایتی این کاربران نیز دیده می‌شود که متاسفانه هیچ اقدام موثری برای پاسخگویی به این نارضایتی‌ها صورت نگرفته است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: بر این اساس روز گذشته با تهیه یک طرح سوال از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار پاسخگویی در خصوص جزئیات مختلف این مسائل شدم.

عضو فراکسیون امید مجلس در تشریح این طرح سوال گفت: سوال نخست این است که تجهیزات مربوط به فیلترینگ و شنود شبکه‌های موجود در کشور از محل چه بودجه‌ای و توسط کدام‌یک از سازمان‌ها و نهادها خریداری شده و در کجا و توسط چه کسانی نصب و نگهداری شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

او اضافه کرد: همچنین در بخش دیگری از این طرح سوال تاکید شده که باتوجه به فعالیت سرورهای هات‌گرام و تلگرام طلایی که متصل به شبکه تلگرام بوده و امکان کنترل و رویت اطلاعات کاربران خود را فراهم می‌سازد، لازم است که به‌صورت شفاف مشخص شود در حال حاضر سرورهای این دو پیام‌رسان در کجا نصب شده و توسط چه سازمان یا سازمان‌هایی بهره‌برداری و نگهداری می‌شود.

این عضو اصلاح‌طلب کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: نکته دیگری که لازم است وزیر ارتباطات به آن پاسخ دهد بحث پیام‌رسان‌های داخلی و حمایت‌های دولتی است که از این پیام‌رسان‌ها صورت گرفته است. در این خصوص نیز لازم است توضیحاتی درمورد میزان موفقیت این پیام‌رسان‌ها نسبت به تعداد کاربران‌شان، مبلغ وام و امکانات سخت‌افزاری و فیزیکی و همچنین مجوزهایی که به آن‌ها اعطا شده ارائه شود.

این عضو هیات رییسه فراکسیون زنان مجلس که حدود ۳ ماه پیش از فیلترینگ تلگرام از این موضوع خبر داده بود، به برخی زمزمه‌ها درخصوص فیلترینگ اینستاگرام نیز اشاره کرد و گفت: در بخش دیگری از سوال اخیر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید شده که باتوجه به این زمزمه‌ها درمورد احتمال فیلترینگ اینستاگرام، لازم است درخصوص تاثیر این اقدام احتمالی بر کاهش میزان اشتغال در فضای مجازی توضیح داده شده و مهم‌تر از آن، وزارت ارتباطات اقدامات خود در راستای ممانعت از این اثرگذاری منفی را تشریح کند و توضیح دهد که آیا اقدامی در این راستا داشته‌است یا خیر.

زرآبادی در توضیح وضعیت رسیدگی به این طرح سوال در مجلس گفت: این طرح سوال به‌تازگی تهیه شده و هم‌اکنون تقدیم هیات رییسه شده است و در نتیجه منتظریم که روال کار طی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: