کد خبر: ۷۸۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۴۳۹
نیروهای سوریه دموکراتیک دهم سپتامبر عملیاتی را برای آزادی آخرین مقر تروریست‌های داعش در شرق سوریه در منطقه صحرایی هم‌مرز با عراق آغاز کردند اما به گفته کارشناسان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش احتمالا این بار نیز موفق به فرار می‌شود. ابوبکر بغدادی طی چند سال اخیر از حملات هوایی نجات یافته و دست‌کم یک بار زخمی شد.
مخفیگاه احتمالی ابوبکر بغدادی محاصره شد / احتمال فرار او وجود دارد

نیروهای سوریه دموکراتیک بعد از سه روز درگیری با داعش برای آزادی آخرین مقر این گروه در شرق رود فرات، توانستند کنترل شهرک باغوز را در حومه دیرالزور در دست بگیرند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، نیروهای سوریه دموکراتیک دهم سپتامبر عملیاتی را برای آزادی آخرین مقر تروریست‌های داعش در شرق سوریه در منطقه صحرایی هم‌مرز با عراق آغاز کردند اما به گفته کارشناسان ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش احتمالا این بار نیز موفق به فرار می‌شود.

ابوبکر بغدادی طی چند سال اخیر از حملات هوایی نجات یافته و دست‌کم یک بار زخمی شد اما کارشناسان هشدار می‌دهند که وی در هنر مخفی شدن ماهر است و این بار نیز فرار خواهد کرد.

هشام الهاشمی، کارشناس عراقی در امور داعش گفت: بغدادی در صحرای سوریه یا بادیه شام در منطقه بین عراق و سوریه مخفی شده و بین البعاج و هجین در سوریه در رفت و آمد است.

رزتشت کوبانی، از رهبران کرد از محور حمله در نزدیکی شهرک السوسه گفت: این شهرک مقر آخر مزدوران داعش است. تمامی رهبران و سرکرده‌های خارجی این گروه در شهرک‌های السوسه، هجین و الشعفه هستند و آن‌ها را در آنجا از پای درخواهیم آورد.

اما حسن حسن، پژوهشگر دانشگاه جورج واشنگتن گفت که رصد کردن مکان بغدادی احتمالا آسان نخواهد بود.

وی گفت: بغدادی به خوبی می‌داند چگونه خود را مخفی کند. او و گروهش از اشتباهات رهبرشان ابوعمر بغدادی و فرمانده نظامی‌شان ابوحمزه المهاجر که در سال ۲۰۱۰ جانشان را از دست دادند، عبرت گرفته‌اند و این بدان معنی است که تعداد اندکی از افراد مورد اعتماد از مکان وی اطلاع دارند.

اگر این بار بغدادی بتواند فرار کند احتمالا به باندهای زیرزمینی داعش در منطقه دیگری از عراق یا سوریه می‌پیوندد.

به گفته هشام الهاشمی داعش همچنان ۲۰۰۰ نیروی فعال در عراق و ۳۰۰۰ نیرو در سوریه دارد.

حمله به شهرک هجین و اطراف آن احتمالا ۵۰۰ داعشی در سوریه را مجبور به فرار به عراق کند.

نیروهای سوریه دموکراتیک روز جمعه توانستند شهرک الباغوز در حومه دیرالزور را بعد از سه روز درگیری با داعش آزاد کنند.

این شهرک به دلیل اینکه دروازه اصلی شهر هجین، آخرین مقر داعش است، برای این گروه اهمیت زیادی داشت.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکا عملیات هلی‌برن را در اطراف روستای المراشده انجام داده و تعدادی نیرو را که به نظر می‌رسد رهبران داعشی بودند که با ائتلاف همکاری اطلاعاتی داشتند، منتقل کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: