کد خبر: ۷۸۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید: ۹۳۸
صبح امروز دو نفر به رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله مسلحانه کردند.
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، بر اساس اخبار به دست آمده در اوایل رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، از پارکی که در پشت محل برگزاری رژه بود عده‌ای عنصر تروریستی، شروع به تیراندازی کردند که با سد نیرو‌های امنیتی مواجه شدند.

فوری | تیراندازی تروریست‌ها به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز / تعداد تلفات مشخص نیست

به نوشته خبرگزاری میزان، این حمله تروریستی تلفاتی نیز داشته است، اما هنوز از آمار کشته‌ها و زخمی‌ها اطلاعی در دست نیست.

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت. تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند. مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.

این  تیراندازی حدود 10 دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌روند، شنیده می‌شود.

خبرگزاری فارس نیز در همین باره نوشته است: ۳۰ دقیقه پس از آغاز رژه گذشته بود که ناگهان دو نفر از میان جمعیت به مردمی که در حال مشاهده رژه بودند تیراندازی کردند.

فوری | تیراندازی تروریست‌ها به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز / تعداد تلفات مشخص نیست

گفته می‌شود که دو نفر با اسلحه گرم پس از تیراندازی به سمت مردم قصد تیراندازی به سمت جایگاه را داشتند که توسط نیروهای مسلح مضروب شدند.

هنوز جزئیاتی از تلفات این حمله تروریستی و دستگیری افراد حمله کننده منتشر نشده است.

مسوولان خوزستان حاضر در رژه نیروهای مسلح اهواز در سلامت هستند

در مراسم امروز رژه‌های نیروهای مسلح، چند عنصر مسلح جمعیت را به گلوله بستند.  آیت‌الله جزایری، آیت‌الله حیدری، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

فوری | تیراندازی تروریست‌ها به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز / تعداد تلفات مشخص نیست

فوری| حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز| تعداد تلفات مشخص نیست+عکس

در پی این حمله تروریستی سخنگوی سپاه پاسداران به ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است. در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

همچنین خبرگزاری تسنیم نوشته است: تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده از جمله یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

تردد متعدد آمبولانس‌ها به سمت منطقه مورد حمله تروریستی اهواز

در حال حاضر آمبولانس‌ها و ماشین‌های انتظامی در حال تردد به منطقه لشکر 92 زرهی اهواز که صبح امروز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، هستند.

با گذشت بیش از یک ساعت از وقوع این حمله تروریستی همچنان صدای آژیر آمبولانس‌ها و ماشین‌های انتظامی که به سمت محل مورد نظر در حرکت هستند، شنیده می‌شود.

اکنون آمبولانس‌ها در حال انتقال زخمی‌ها یا کشته‎شدگان که آمار دقیقی از آن‌ها در دست نیست به بیمارستان هستند.

حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز| تعداد تلفات مشخص نیست+عکس

حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز| تعداد تلفات مشخص نیست+عکس

لحظه مطلع کردن روحانی از حمله تروریستی اهواز

عکس در عکس زیر لحظه مطلع کردن روحانی از حمله تروریستی اهواز در هنگام سخنرانی امروزش در مراسم رژه تهران را می بینید. رییس‌جمهور پیش از پایان مراسم رژه، جایگاه را ترک کرد.

حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز| تعداد تلفات مشخص نیست+عکس

مرگ 2 عامل حادثه تروریستی امروز اهواز، یک نفر زخمی و یک نفر دستگیر شد

خبرگزاری فارس نیز به نقل یک منبع آگاه نوشت: تاکنون 2 نفر از مهاجمان مسلح کشته شدند، یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

 این خبرگزاری همچنین نوشته است: 2 نفر موتورسوار که به رژه نیروهای مسلحانه در اهواز حمله کردند بودند پس از زخمی کردن چند نفر از محل تیراندازی گریختند.  شهروندان حاضر در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند که تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.  هنوز از تعداد شهدای این حادثه و افراد زخمی شده خبری منتشر نشده اما آمبولانس‌های مرکز فوریت پزشکی اهواز با حضور در محل رژه در حال انتقال مجروحان به مراکز درمانی هستند. هم‌اکنون ترافیک سنگینی در خیابان‌های منتهی به کمپلو ایجاد شده است.  پس از این حمله تروریستی نیرو‌های ارتش حاضر در محل رژه، برخی از مردم و خبرنگاران را در پادگان لشکر 92 زرهی اهواز پناه دادند. 

خبرگزاری ایسنا نیز نوشته است: برخی اخبار حکایت از این دارد که مهاجمان 4 نفر بودند که  ۲ نفر از آنها کشته  یک نفر زخمی و یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.  حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزسان اعلام کرد در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  8  تا 9 نفر از نیروهای نظامی شهید  و بیش از  20 نفر مجروح شده‌اند. ساعتی پس از حمله تروریستی  در محل رژه نیروهای مسلح  به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز،  آرامش نسبی برقرار شد اما آمبولانس‌ها و ماشین‌های انتظامی در حال تردد به منطقه لشکر 92 زرهی اهواز که صبح امروز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، بودند.

دستور وزیر بهداشت برای پیگیری و نظارت بر درمان مصدومان 

بنابر اعلام وبدا، به دنبال حادثه تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز، به دستور وزیر بهداشت، قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت به همراه رییس اورژانس کشور و رییس سازمان انتقال خون به منظور پیگیری و نظارت بر درمان مصدومین این حادثه،  عازم اهواز شدند.

اولین آمار از شمار شهدا و مجروحان حمله تروریستی به رژه اهواز منتشر شد. 

خبرگزاری تسنیم هم نوشته است: در جریان این حمله، جمعا تعدادی به شهادت رسیده‌اند که تا این لحظه، تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.  اخبار اولیه همچنین از مجروحیت حدود 7 نفر در جریان این حمله تروریستی حکایت دارد.  اخبار اولیه همچنین از کشته شدن 2 نفر از تروریست‌ها در جریان درگیری با نیروهای امنیتی حکایت دارد و 2 نفر دیگر از تروریست‌ها نیز همچنان تحت تعقیب هستند.

حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح| بیش از ۲۰ شهید و زخمی | کشته‎شدن ۲ نفر از مهاجمان+عکس

حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح| بیش از ۲۰ شهید و زخمی | کشته‎شدن ۲ نفر از مهاجمان+عکس

علی نجفی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با محکوم کردن حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح گفت که این کمیسیون در جلسه فردا (یکشنبه) با حضور دستگاه‌های ذیربط به بررسی این موضوع می‌پردازد.

وی  اظهار کرد: این‌که حمله تروریستی همزمان با رژه نیروهای مسلح و سالگرد هفته دفاع مقدس انجام شده نشانگر تلاش مذبوحانه‌ای برای به چالش کشیدن اقتدار نیروهای مسلح است که البته توان و آمادگی نیروهای مسلح، همبستگی مردم و حضور آنها قطعا این اقدامات را خنثی خواهد کرد.

در پی حادثه تروریستی اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمله تروریستی در اهواز گفت: دشمنان ایران و انقلاب در عراق و سوریه این افراد ضربه‌های زیادی خورده‌اند به همین دلیل به دنبال انتقام گیری بودند.

آیت‌الله محسن حیدری، اظهار کرد: دشمنان ایران و انقلاب به خصوص نوچه‌های آن‌ها در داخل کشور به دنبال ضربه زدن و انتقام هستند چراکه در عراق و سوریه این افراد ضربه‌های زیادی خورده‌اند. مشخص بود که حمله این افراد به قصد انتقام‌گیری انجام شده است. این افراد با لباس مبدل بین مردم نفوذ کرده بودند و به طرف جایگاه تیراندازی کردند و تعدادی کشته و شهید شدند. البته مسئولان و علما حاضر در این مراسم در سلامت هستند.

این خبر تکمیل می شود...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
نانوانی، کوتاهی، سکوت دولت روحانی، ظریف، مسئولان ونمایندگان مجلس شورای اسلامی دربرابرمقابل جنایت ها، خیانت های، دخالت های، مداخله گری و تجاوزهای عربستان سعودی درجنگ یمن ومنطقه شرم آوراست.
این درحالی است که مردم سوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط عربستان ومتحدانش قتل عام می شوند.
عربستان جنایتکارعامل جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه وجهان است.
عربستان جنایتکارعامل اصلی جنگ درمنطقه وجهان است.
عربستان جنایتکارعامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم، القاعده، داعش، طالبان، گروهک تروریستی منافقین، گروه تروریستی تکفیری صهیونیستی و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه وجهان است.
عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان اصلی تروریسم است.
عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان اصلی القاعده است.
عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان اصلی طالبان است.
عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین است.
عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان اصلی داعش است.
عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان اصلی جبهه النصر است.
عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان اصلی مخالفان سوری است.
عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان اصلی ارتش آزاد سوریه است.
عربستان جنایتکارازبزرگ ترین حامیان اصلی شورشیان سوریه است.
عربستان سعودی به عنوان یکی ازبزرگترین حامیان اصلی گروه های تروریستی درمنطقه وجهان است.
عربستان فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
عربستان تروریسم بین المللی است.
وبگاه البوابه: عربستان، سه تن طلا تحویل اعضای گروهک منافقین داده است

سه شنبه 27 شهريور 1397 - 21:54
یک وبسایت مستقر در امان روز سهشنبه جزئیاتی از کمکهای مالی رژیم سعودی به گروهک منافقین فاش کرده و نوشته ریاض، سه تن طلا در اختیار اعضای این گروه تروریستی قرار داده است.

العالم - عربستان سعودی
یک وبسایت مستقر در اردن روز سهشنبه به نقل از برخی اعضای گروهک تروریستی منافقین گزارش داده رژیم سعودی سه تن طلا در اختیار این گروهک تروریستی قرار داده است.
وبسایت خبری-تحلیلی «البوابه» به گمانهزنیها درباره حمایت سعودی از گروهک تروریستی منافقین اشاره کرده و نوشته تا کنون روایت ملموسی از میزان حمایتهای مادی ریاض از این گروه وجود نداشته است.
یک عضو ارشد سابق گروهک منافقین در گفتوگو با البوابه جزئیاتی از انتقال کالاهای گرانبها به ارزش چندصد میلیون دلار برای اعضای این گروه ارئه میکند. البوابه نوشته تأیید جزئیات سخنان این فرد دشوار است، اما اولین روایت جامع از همکاریهای منافقین با عربستان به شمار میرود.



رزمنده ایرانی: موضوع نشست شورای امنیت باید درمورد جنایات وحشیانه وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی، امارات، اسرائیل درسوریه، عراق، یمن ومنطقه باشد نه ایران
نگران ما از جنایات بی حساب وکتاب آمریکا، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل درسوریه، لبنان، غزه، فلسطین، عراق، یمن ومنطقه است.
کشتارمسلمانان درمنطقه توسط آمریکا ومتحدانش بی پاسخ نخواهد ماند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: