کد خبر: ۷۸۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
تعداد بازدید: ۵۰۹
در مجمع عمومی و پس از تصویب صورتهای مالی
سرپرست وزارت اقتصاد پس از تصویب صورتهای مالی بانک گفت: بانک سپه در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد.
سرپرست وزارت اقتصاد: بانک سپه در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد
به گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، دکتر سید رحمت‌الله اکرمی در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه، بررسی عملکرد سال منتهی 29 اسفند 1396، بابیان اینکه برخی بانک‌ها مانند بانک سپه دارای ویژگی‌های خاصی هستند، اظهار داشت: بانک سپه به‌عنوان اولین بانک ایرانی، باسابقه‌ای بیش از 90 سال به این کشور خدمت کرده و بخشهای مختلف اقتصادی ازجمله بخشهای مولد و زیربنایی ، بازارهای بین‌المللی و... شاهد حضور اثرگذار این بانک است.
 
 
 
* حمایت بانک سپه از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
وی بابیان اینکه آنچه از بانک سپه می‌توان یادکرد، ویژگی‌هایی است که آن را نسبت به دیگر بانک‌ها متفاوت می‌کند گفت: بانک سپه با توجه به قدمت تاریخی خود، خدمات قابل‌توجهی به نیروهای مسلح ارائه داده و حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ازجمله برنامه‌های کاری آن بوده است.
 
* اجرای طرح‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری توسط بانک سپه
دکتر اکرمی اضافه کرد: برخی از طرح‌های بزرگ ملی مانند تخصیص منابع مالی طرح ملی مهار آب‌های مرزی توسط بانک سپه به انجام رسیده. این اقدام، کار بسیار بزرگی است، مقام معظم رهبری نیز نسبت به این طرح و موضوع، توجه ویژه‌ای دارند.
سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه ایران در شرایط خطیر و حساس قرار دارد اظهار داشت: شرایط ایجاب می‌کند در برابر موج تحریم‌های جدی، برنامه‌ریزی مسنجم و دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایی که در داخل و خارج داریم، برای خنثی کردن این تحریم‌ها استفاده کنیم.
وی با تشکر از مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و همکاران بانک سپه به سبب تلاش‌های صورت گرفته در این بانک گفت: این بحث حاکمیت شرکتی باید موردتوجه بانک‌ها باشد.
 
* املاک مازاد واگذار شود
دکتر اکرمی اضافه کرد: دومین مطلب ، واگذاری اموال و املاک مازاد است که باید به‌طورجدی مورد پیگیری قرار گیرد. 
وی افزود: در جلسه‌ای که اجزای هیئت دولت با مقام معظم رهبری داشتند بحث فروش املاک و اموال مازاد بانک‌ها مورد تأکید جدی معظم له بود.
 
* شعب و باجه‌های مازاد و زیان ده تعطیل شوند
وی با تأکید بر لزوم تعطیل کردن شعب و باجه‌های مازاد و زیان ده گفت: این کار نیازمند برنامه است. همچنان که فروش اموال و املاک مازاد نیز به برنامه روشن و شفاف نیاز دارد. 
 
دکتر پورمحمدی: دولت نگاه ویژه‌ای به بانک سپه دارد
دکتر حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه‌وبودجه سازمان برنامه‌وبودجه ضمن تقدیر از عملکرد بانک سپه گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به بانک سپه دارد.
وی که در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه برای بررسی عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 و در جمع سرپرست و معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون وزارت جهاد کشاورزی، معاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، حسابرسان نمایندگانی از سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد بانک سپه سخن می‌گفت، اظهار داشت: رشد کفایت سرمایه بانک سپه، نقش مؤثر در پروژه مهار آب‌های مرزی، ارتباط با صندوق توسعه ملی و تسویه بخشی از بدهی‌های دولت ازجمله مواردی است که باعث شده همواره دولت توجه ویژه‌ای به بانک سپه داشته باشد.
 
بانک سپه مدبرانه به سمت درآمد کارمزدی پیش می‌رود
وی تعامل بانک سپه با دولت، تعامل با بخش خصوصی و رعایت نظم و انضباط بانکی را از دیگر شاخصه‌های عملکرد خوب بانک سپه برشمرد و تصریح کرد: بانک سپه بین منابع و مصارف تعادل ایجاد کرده و مدبرانه به سمت درآمدهای کارمزدی حرکت کرد.
 
بانک سپه از معدود بانک‌هایی است که نظام پولی را آزار نداد و باعث افزایش نقدینگی نشد
معاون سازمان برنامه‌وبودجه با اشاره به نقش مؤثر بانک سپه در بازار بین‌بانکی خاطرنشان کرد: بانک سپه از معدود بانک‌هایی است که نظام پولی کشور را آزار نداد و موجب نقدینگی و افزایش پایه پولی در کشور نشد.
دکتر پورمحمدی در ادامه افزود: درحالی‌که شرکت‌های دولتی همواره در جهت افزایش تعداد شعب و پرسنل حرکت می‌کنند بانک سپه بانکی است که در جهت کاستن از تعداد شعب و کم کردن نیروی انسانی اقدام جدی کرده است.
وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه بانک سپه گفت: بانک سپه تنها بانک کشور بود که مورد تحریم سازمان ملل و شورای امنیت به‌صورت هم‌زمان قرار گرفت و خوشبختانه با بیرون آمدن از تحریم‌ها توانست نقش مؤثری را در نظام ارزی کشور ایفا کند.
معاون سازمان برنامه‌وبودجه با تشکر از مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و کارکنان بانک سپه اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کشور امیدوارم سال جاری و سال آینده، بانک سپه سال پرفروغی را برای نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور رقم بزند.
 
معاون وزیر کار: ادغام شعب و توجه به فروش دارایی‌های مازاد مزیت مهم بانک سپه 
دکتر علی سرزعیم، معاون امور اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، ادغام شعب و توجه به فروش دارایی‌های مازاد را دو مزیت ویژه بانک سپه برشمرد.
وی از اهتمام این بانک به ادغام شعب و تأکید بر فروش دارایی‌های مازاد قدردانی کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مسکن و سایر دارایی‌ها در سال جاری، فروش دارایی‌های مازاد باعث شفافیت صورت‌های مالی بانک خواهد شد.
دکتر سرزعیم با اشاره به لزوم تبدیل بدهی‌های دولت به اوراق بهادار اظهار داشت: تبدیل بدهی‌های دولت به اوراق بهادار با مطالبه خود بانک‌ها باعث ایجاد جریان نقدی برای بانک‌ها خواهد شد.
 
معاون وزیرجهادکشاورزی: بانک سپه همواره کنار بخش کشاورزی بوده است
دکتر بخشنده معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد و کشاورزی گفت: بانک سپه همواره در کنار بخش کشاورزی بوده و همکاری مطلوبی با این بخش دارد.
وی با اشاره به اهمیت مهار آب‌های غربی کشور اظهار داشت: تاکنون 8 میلیارد دلار منابع مالی این پروژه در ده استان مرزی که عمدتاً نقاط بسیار محروم هستند برای مهار و انتقال آب و نیز احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی توسط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو هزینه شده است که بانک سپه برای تأمین مالی این پروژه‌ها نقش مهمی داشته است.
دکتر بخشنده افزود: با اجرای این پروژه بیش از 5.7 میلیارد مترمکعب آب مهار و برای استفاده در بخش‌های مختلف اقتصادی بکار گرفته خواهد شد.
معاون وزارت جهاد کشاورزی ضمن تشکر از تعامل مطلوب بانک سپه با بخش کشاورزی، تجهیز 227 هزار هکتار از اراضی کشور در استان‌های غربی به سیستم‌های نوین آبیاری را از پروژه‌های مهم این وزارتخانه برشمرد که با همکاری بانک سپه تاکنون 84 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
/انتهای پیام/
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: