کد خبر: ۷۸۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
تعداد بازدید: ۶۱۲
‌رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت: اخیرا از یک مجموعه تهیه و توزیع موادغذایی حلوای شادی کشف کردیم که ترکیبی از شاهدانه و مواد اعتیادآور است.
کشف حلوای شادیِ اعتیادآور در اردبیل
به گزارش خبرداغ ، ‌بهنام بهشتی اظهار کرد: این حلو که به حلوای بیرجندی شاهدانه و حلوای شادی معروف است در برخی از مغازه‌ها توزیع شده بود که ما نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کردیم و در ارسال به آزمایشگاه مواد ترکیبی اعتیادآور آن کاملا مشخص شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است در جلسه آینده شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا با آگاهی‌بخشی به مردم اجازه ندهیم چنین موادغذایی خطرناک و اعتیادآور در فروشگاه‌ها عرضه شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل ادامه داد: در راستای اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر ما تفاهمنامه‌ای را با صداوسیما به امضا رساندیم تا در قالب یک برنامه نو با عنوان راه جدید در مورد آسیب‌ها و خطرات مصرف موادمخدر به خانواده‌ها و عموم مردم هشدارهای لازم را بدهیم که قرار است این برنامه‌ با محوریت پیشگیری از اعتیاد در قالب 32 برنامه صدا و 32 برنامه سیما پخش شود.

بهشتی به رویکرد جدید ستاد مبارزه با موادمخدر در ضربه زدن به اموال و دارایی قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: در این راستا در سال گذشته و 5 ماهه امسال چهار مزایده فروش اموال قاچاقچیان انجام شده به طوری که 41 خودروی قاچاقچیان، پنج باب آپارتمان آنها و سه دستگاه تلفن همراه قاچاقچیان به قیمت کارشناسی به فروش رسیده است که ارزش ریالی آنها 13 میلیارد ریال بوده است.

وی به موعد بازگشایی مدارس و محیط‌های دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: ما بحث پیشگیری را در محیط‌های آموزشی به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها، اطراف قلیان‌سراها با توجه به عرضه قلیان‌های جیبی و مواد اعتیادآور دراگون و ترامادون جدی گرفتیم تا نسبت به سالم‌سازی محیط اطراف با برنامه‌ریزی دقیق عمل کنیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت کمپ‌ها و ضرورت تقویت این مجموعه‌ها با رویکرد مثبت ایمان‌مداری و پرهیزمداری به همراه مداخلات به موقع روحی – روانی در بین معتادان بیان کرد: ما یک مجموعه کاملی را با تدبیر صاحبنظران برای دور شدن افراد از فضای اعتیاد ارائه کردیم تا در یک محیط مناسب بتوانیم سلامت افراد را تضمین و زمینه کاهش آلودگی‌ها به مواد افیونی را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: