کد خبر: ۷۸۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
تعداد بازدید: ۳۰۶
در پی تحقیقات بعمل آمده از سوی مقامات سوئیس، مشخص شده است که امارات مهمات خریده‌داری شده از این کشور را به سوریه قاچاق کرده است.
سلاح‌های سوئیس در دست داعشبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس: روزنامه «سونتاگز بلیک» سوئیس در گزارشی نوشته است که سوئیس سلاح‌هایی را به امارات متحده عربی فروخته و این سلاح‌ها در سوریه به دست داعش رسیده است.

به نوشته خبرگزاری سوریه (سانا) این روزنامه در گزارش خود می‌نویسد: تروریست‌های داعش در ادلب، بمب‌های دستی و کمربندهای انتحاری و خمپاره‌های ساخت شرکت «RUIG» سوئیس در اختیار دارند.

این روزنامه در ادامه این سؤال را مطرح می‌کند که این سلاح‌ها چگونه به دست داعش رسیده است؟ و در پاسخ به آن می‌نویسد: مقامات سوئیس در این خصوص تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که امارات سلاح‌های خریداری شده از سوئیس را به طور غیر قانونی به اردن و از آن‌جا به خاک سوریه منتقل کرده است.

طبق این گزارش، در سال 2012 تصاویر خمپاره‌های سوئیسی در دستان تروریست‌های القاعده در سوریه منتشر شد و سخنگوی شرکت سازنده گفت که ظن بسیار قوی وجود دارد که این خمپاره‌ها بخشی از محموله‌ای است که به امارات فروخته شده است.

در همین حال باید گفت که سوئیس علی رغم اطلاع از این موضوع، همچنان به امارات سلاح می‌فروشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل خیانتکار
درپاسخ به سازمان عفوبین الملل خیانتکار
درپاسخ به نماینده بی ادب فرانسه درسازمان ملل خیانتکار
درپاسخ به حامیان اصلی تروریست ها درسوریه
درپاسخ به کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک درمنطقه وجهان
فرانسه مرتکب جنایت جنگی درسوریه شده است.
شلیک چند موشک از یک ناوچه فرانسوی در دریای مدیترانه به سوریه، اجرای قانون جنگل حقوق بشراروپایی بود.
فرانسه شریک جرم جنایات تروریست ها درسوریه است.
فرانسه ازسال 2011 تاکنون ازتروریست ها درسوریه همه جانبه کمک، حمایت وپشتیبانی می کند وهمچنان نیز ادامه می دهد.
فرانسه سلاح شیمیایی دراختیارداعش، جبهه النصره ودیگرگروه های تروریستی قرارمی دهد.

روسیه: شلیک چند موشک از یک ناوچه فرانسوی در دریای مدیترانه به سوریه

تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۵

به نقل از اسپوتنیک، مرکز کنترل هوایی روسیه از شلیک شدن چند موشک از یک ناوچه فرانسوی در دریای مدیترانه به سمت خاک سوریه خبر داد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شامگاه دوشنبه مرکز کنترل هوایی این کشور شلیک شدن چند موشک از یک ناوچه فرانسوی در دریای مدیترانه به سمت لاذقیه در سوریه را ثبت کرده است.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند هواپیمای نظامی روسی از نوع ایلوشین- 20 با 14 خدمه همزمان با حمله چهار جت جنگنده اسرائیلی در استان لاذقیه سوریه از صفحه رادار محو شد.
بیانیه وزارت دفاع روسیه حاکی است شامگاه دوشنبه و همزمان با عملیات جنگنده های اف 16 اسرائیلی در لاذقیه، این هواپیما ارتباط خود را با مرکز کنترل پایگاه هوایی حمیمیم از دست داده است.
در همین حال؛ پایگاه اینترنتی "نیوز اگزکتیو" به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد "این هواپیما احتمالا توسط ارتش سوریه که در تلاش برای خنثی کردن حملات هواپیماهای اسراییلی بود، سرنگون شده است."
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
واین درحالی است که سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ، بی شخصیت انگلیس، فرانسه، آلمان ودیگرکشورهای اروپایی جنایتکار تاکنون هیچ اعتراضی با جنایات اسپانیا همدست عربستان جنایتکار نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضدی بشری جهان دست دارند.
اسپانیا همچنان به ائتلاف عربستان درجنگ یمن سلاح می دهد.
اسپانیا انواع سلاح های ممنوعه اختیارائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرارداده است!
اسپانیا شریک جرم جنایات سعودی ها درجنگ یمن است.
دولت اسپانیا حامی جنایات عربستان دریمن است.

بهانه مشارکت در قتل عام کودکان یمن
سانچز: اگر ارسال تسلیحات به عربستان را قطع کنیم/هزاران نفر در اسپانیا بیکار می‌شوند
نخست‌وزیر اسپانیا از فروش سلاح به عربستان دفاع کرده و علت این مسئله را روابط اقتصادی با ریاض عنوان کرده و البته این را هم گفته که اگر این کمک‌ها قطع شوند، هزاران شغل در اسپانیا از بین می‌رود.

تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹


اخیرا دولت اسپانیا از بازنگری در فروش تسلیحات به عربستان خبر داده بود و دلیل این مسئله نیز حملات هوایی ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل کودکان بود، که در جریان آن 40 کودک به شهادت رسیده‌اند.
علاوه ‌بر این خبرگزاری اسپوتنیک طی هفته‌های گذشته گزارش داد وزارت دفاع اسپانیا به دلیل کشته شدن ۱۰ هزار تن و بی‌خانمانی پنج میلیون تن دیگر در جنگ ریاض علیه یمن اعلام کرده، تحویل بمب‌های هدایت لیزری را به دولت عربستان متوقف کرده است.
اما دولت اسپانیا به سرعت تغییر موضع داده و از فروش بمب‌های لیزری به عربستان خبر داد که این امر با حمایت نخست‌وزیر اسپانیا نیز همراه شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ «جوزپ بورل»، وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که دولت اسپانیا تصمیم گرفته تا پس از همه این مناقشات، به عربستان سلاح بفروشد.
طبق این گزارش، لغو ارسال سلاح به عربستان، می‌توانست به سفارش پنج ناوچه به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون یورو لطمه وارد کند. این ناوچه‌ها توسط شرکت کشتی سازی «ناوانتی» در منطقه اندلس واقع در جنوب اسپانیا ساخته می‌شود و در صورت لغو این سفارش، شغل هزاران تن در معرض خطر می‌افتاد. کارگران در این منطقه که محل اصلی فعالیت حزب سوسیالیست اسپانیا محسوب می‌شود، برای تداوم این قرارداد دست به راهپیمایی زده بودند.
«پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا، نیز در پاسخ به سؤالی درباره تغییر این سیاست گفت که دولتش این مسئله را مدنظر قرار داد که اگر به لغو ارسال سلاح به عربستان بپردازد، روابطش با این کشور عربی در معرض خطر قرار می‌گیرد. وی ادامه داد:« اوضاع بسیار پیچیده بود. دولت در صورت لغو ارسال سلاح به عربستان، با خطر توقف همکاری‌ها و روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی با عربستان روبه رو می‌شد، بنابراین، تصمیم گرفتیم تا ارسال ۴۰۰ بمب هدایت‌شونده لیزری را به این کشور ادامه دهیم.» براساس گزارش عفو بین‌الملل، اسپانیا چهارمین تامین‌کننده تجهیزات نظامی برای عربستان است.
در واقع حتی گزارش سازمان ملل در مورد جنایت جنگی عربستان در یمن نیز باعث نشده است که کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و اسپانیا فروش سلاح به عربستان را پایان دهند.
پل هوایی
از سوی دیگر، نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن اعلام کرد، سازمان ملل در تلاش است تا یک پل هوایی انسانی برای منتقل کردن بیماران سرطانی یمنی برای درمان به مراکز مجهز و مناسب ایجاد کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نویو زاگاریا»، نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن گفت: «هدف از این اقدام، کمک به بیمارانی است که از سرطان، بیماری‌های مزمن و ناهنجاری‌های مادرزادی رنج می‌برند تا بتوانند درمانی را که لازم دارند دریافت کنند.» زاگاریا افزود: «80 درصد از بیماران این پرواز زنان و کودکان هستند و این پل هوایی، یکی از آخرین امیدهای آنها محسوب می‌شود. 22 میلیون تن یا سه نفر از هر چهار یمنی، نیازمند کمک‌های بشردوستانه در این کشور جنگ زده هستند.»
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: