کد خبر: ۷۸۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۳۵۵
پس از نزدیکی مواضع میان هادی العامری (ائتلاف الفتح) و سید مقتدا صدر (حامی ائتلاف سائرون) اکنون خبرها حاکی از احتمال تفاهمی مشابه میان نوری المالکی (ائتلاف دولت قانون) و حیدرالعبادی( ائتلاف النصر) است.
احتمال تفاهم المالکی و العبادی قوت گرفتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: پس از نزدیکی مواضع میان هادی العامری (ائتلاف الفتح) و سید مقتدا صدر (حامی ائتلاف سائرون) اکنون خبرها حاکی از احتمال تفاهمی مشابه میان نوری المالکی (ائتلاف دولت قانون) و حیدرالعبادی( ائتلاف النصر) است.

یک عضو برجسته حزب الدعوه و نماینده سابق پارلمان از ائتلاف دولت قانون روز دوشنبه از برگزاری جلسات تفاهم میان العبادی و المالکی (از سران حزب الدعوه اسلامی) برای متحد کردن موضع این حزب در موضوع تشکیل دولت جدید عراق خبر داد.

'جاسم محمد جعفر' روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق افزود: مذاکرات و دیدارهای دو طرف ممکن است به توافق بر سر یک نامزد پست برای نخست وزیری برسد.

این سیاستمدار عراقی که به المالکی و العبادی هر دو نزدیک است، گفت که طی چند روز گذشته چندین دیدار و تماس تلفنی میان این دو رهبر سیاسی شیعه عراق برای یکی کردن موضعشان در مورد تشکیل دولت صورت گرفته است.

وی افزود: مذاکرات همچنان ادامه دارد و ممکن است به توافق بر سر یکپارچه کردن حزب الدعوه اسلامی در قالب یک فراکسیون و انتخاب شخصی شبه مستقل برای پست نخست وزیری بیانجامد.

گفتنی است که ائتلاف دولت قانون پیشتر از وجود برخی تفاهمات میان العبادی و المالکی برای یکپارچه شدن دوباره این دو ائتلاف خبر داده بود.

ائتلاف دولت قانون و النصر تاکنون در دو محور رقیب ('سازندگی' به رهبری العامری المالکی و 'سازندگی و بازسازی' به رهبری صدر و العبادی) برای تشکیل ائتلاف (فراکسیون) بزرگ پارلمانی و تشکیل دولت جدید قرار داشته اند.

نزدیکی این دو رهبر سیاسی عراق می تواند به یکپارچگی هر چه بیشتر گروههای شیعه این کشور و تشکیل یک دولت قدرتمندتر با حضور موثر سایر بافت های دینی و اجتماعی عراق (عرب های سنی و کردها و اقلیت های دینی) منجر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: