کد خبر: ۷۸۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
تعداد بازدید: ۴۵۵
العرب نزدیک به عربستان سعودی درباره سفر اردوغان به مسکو مدعی شد: امروز اردوغان قصد دارد موضوعی را در محوریت مذاکرات خود با مسکو قرار دهد، که نمی خواست در نشست تهران و با حضور طرف ایرانی، مطرح شود. فلسفه اردوغان حول محور نگرانی ترکیه از تمرکز طولانی مدت ایران در سوریه می گردد، بخصوص در منطقه ای اطراف ادلب که علوی های سوریه در آن اقامت دارند و چسبیده به مرزهای ترکیه است و در این نواحی، ترکهایی سکونت دارند که آنها وابسته به طایفه علوی هستند.
اردوغان از برنامه ایران در سوریه هراس دارد / او در مسکو چیزی را به پوتین خواهد گفت که در تهران و در حضور طرف ایرانی نمی‌توانست بیان کند

العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: ترکیه به دنبال آن است تا تمام تلاش خود را برای به تاخیر انداختن حمله نیروهای سوری مورد حمایت روسیه به ادلب، انجام دهد. در همین راستا، اردوغان سعی دارد برای تفکیک تحریر الشام، مهلت بیشتری از مسکو بگیرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، این روزنامه عرب زبان ادامه داد: به گفته منابع آگاه ترکیه، اردوغان به اعزام استحکامات نظامی به شمال سوریه ادامه می دهد و هدف او، ابلاغ پیامهای سیاسی برای واشنگتن یا مسکو است که می کوشد ترکیه را بعنوان یکی از شرکای اصلی در آستانه حفظ کند تا به این وسیله، گروههای معارض را از تروریستها تفکیک کند، بویژه آنکه در نشست تهران، در این رابطه به تفاهم کاملی نرسیدند.

امروز اردوغان قصد دارد موضوعی را در محوریت مذاکرات خود با مسکو قرار دهد، که نمی خواست در نشست تهران و با حضور طرف ایرانی، مطرح شود. فلسفه اردوغان حول محور نگرانی ترکیه از تمرکز طولانی مدت ایران در سوریه می گردد، بخصوص در منطقه ای اطراف ادلب که علوی های سوریه در آن اقامت دارند و چسبیده به مرزهای ترکیه است و در این نواحی، ترکهایی سکونت دارند که آنها وابسته به طایفه علوی هستند.

رئیس جمهور ترکیه از برنامه ایران در منطقه هراس دارد و نگران است که این برنامه بر اساس سیاست تغییر جمعیتی در طول سالها، استوار باشد. در صورتی که این اتفاق در ادلب بیفتد، منطقه به بمب ساعتی طایفه ای در مرزهای ترکیه تبدیل می شود.

این در حالی است که سخنگوی مطبوعاتی دولت روسیه، از زمینه سازی برای برگزاری دیداری بین پوتین و اردوغان در سوچی، در روز دوشنبه آینده، خبر داد.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، چرخش ترکیه در ادلب و عقب نشینی آن از هماهنگی کامل با روسیه، در چارچوب وجود روابطی بین آمریکا و ترکیه تفسیر می شود، که در سطحی فراتر از بحران اقتصادی موجود بین انها، بر سر آن توافق شده است و براساس آن، آنکارا کارشکنی در راه حل روسیه در ادلب و اظهار مخالفت با روسیه در نشست تهران را بر عهده گرفته است.

ایشان تاکید می کنند که روسها متوجه این تاکتیک آمریکایی شده و به ترکها فرصت دادند تا در مورد جداسازی گروههای معارض و تروریست از یکدیگر، به آن کمک کنند.

اما روسیه نمی تواند بیش از این به ترکیه فشار وارد کند، چرا که این مساله می تواند موجب متمایل شدن ترکیه به سمت جبهه غرب شود و این مساله ای است که وزیر خارجه آمریکا بر ان تکیه کرده است.

مشخص است که در شرایط کنونی هیچ کس تصمیم ندارد فرمان آغاز حمله را صادر کند و همگی در انتظار موضع قطعی مسکو در این باره هستند، در حالی که مسکو همچنان درگیر بررسی اوضاع مرحله پس از حمله به ادلب و تصمیمات مربوط به آبادسازی سوریه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: