کد خبر: ۷۸۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
تعداد بازدید: ۳۰۹
این کارشناس اقتصادی گفت: اینکه بعد از 40 سال هنوز می‌گوییم صادرات چای امروز ممنوع است و فردا دوباره آزاد می‌شود، تمسخرآمیز است و باعث می‌شود هزینه‌های زیادی صورت گیرد، به همین دلیل صنعت ما رفته رفته ضعیف‌تر می‌شود.
چرا حال صنعت کشور خوب نیست؟
به گزارش خبرداغ ، محسن شرکا در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه چیزی که مسلم است این است که کشور ما فرهنگ تولید محوری ندارد، اظهار کرد: ما فرهنگ اقتصاد مولد را نداریم، امروز انسجام و وحدت کلمه  در جامعه ما رخت بر بسته و این به ضرر کشور است.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه عمدتا قبیله‌ای عمل می‌کنیم که این به ضرر کشور و منافع ملی است، امروز منافع شخصی را به منافع  ملی ترجیح می‌دهیم  و این دور از انصاف و وطن پرستی است.

 شرکا درباره جایگاه کارشناسی در کشور گفت: جایگاه کارشناسی در کشور ما بسیار ضعیف است که این ضعف موجب رخداد هزینه‌هایی می‌شود که قابل جبران نیستند، اینکه در یک مقطع، دولتی تصمیم بگیرد وزارت‌خانه‌ها را جدا کند و در دولتی دیگر تصمیم به ادغام وزارت‌خانه‌ها بگیریم نشان می‌دهد ما به جایگاه  کارشناسی در کشور اهمیتی نمی‌دهیم و برای کار کارشناسی ارزشی قائل نیستیم و متاسفانه مردم از این بابت خسارت زیادی می‌بینند و بخش اقتصادی به شدت صدمه  می‌بیند. 

این کارشناس اقتصادی افزود: بعد از 40 سال هنوز می‌گوییم صادرات چای، امروز ممنوع است و فردا دوباره آزاد می‌شود، این تمسخرآمیز است و باعث می‌شود هزینه‌های زیادی صورت گیرد، به همین دلیل صنعت ما رفته رفته ضعیف‌تر می‌شود و روز به روز تولید کشور رو به انزوا می‌ر‌ود. 

وی با اشاره به اینکه انتخاب یک سری مدیر در یک دایره بسته و انسداد مدیریتی اشتباه است، خاطرنشان کرد: آقای شریعتمداری هر هنری که داشته در دوره وزارت خودش به کار برده است، به ایشان به جز عمر و یک مقدار تجربه چه چیزی اضافه شده است؟ آیا همین برای مدیریت یک بخش اقتصادی عظیم کشور کافی است؟ ایشان یا آقای نعمت زاده چه امتیازی برای صنایع کشور ایجاد کرده‌اند؟  

شرکا افزود: من این افراد را به عنوان انسان‌های خوب می‌شناسم اما دلیلی ندارد که امروز نیز مدیر باشند. این افراد مدیران دیروز هستند و برای امروز و فردای کشور مناسب نیستند. 

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: شاید امروز هدف را اشتباه می‌بینیم اما آنچه مسلم بوده این است که تیم اقتصادی و برنامه‌ریزی دولت اقای روحانی تیم منسجم و کارآمدی نبوده، چرا آقای طیب‌نیا که مدیری قوی و به روز هستند، شرط می‌گذارند اما دولت شرط ایشان را نمی‌پذیرد؟

وی در خصوص مولفه‌های وزرای جدید، گفت: چرا ما امروز از نسل بعد از خودمان استفاده نمی‌کنیم؟ چرا از نخبگان جوان که هم دنبال نام هستند و هم دنبال نان، استفاده نمی‌کنیم؟ روزی که انقلاب شد، رهبر معظم انقلاب چه سنی داشتند؟ 

شرکا ادامه داد: ما باید از نیروهای جوان و افراد باتجربه در اتاق‌های مشاوره استفاده کنیم، افرادی که حاضر باشند برای منافع ملی با مشاوره ریسک کنند، شهامت تصمیم‌گیری و استقلال مدیریتی داشته، مدیری به روز، تحصیل‌کرده و دنیا دیده بوده، اقتصاد را بشناسد و کسب درآمد کرده باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: