کد خبر: ۷۸۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۳۲۱
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان‌ رضوی خبر داد:
سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان‌ رضوی گفت: از اول امسال نزدیک به 17 میلیون زائر به مشهد وارد شدند که این تعداد حدود ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ولی از ورود زائران در دهه اول محرم هنوز آماری در دست نداریم.
رشد ۶ درصدی ورود زائران نسبت به سال گذشته
به گزارش خبرداغ ، سید جواد حسینی در خصوص آمار و میزان ورود زائران به خراسان‌ رضوی و تسهیل زیارت برای زائران اظهار کرد: در ایام محرم، روزهای تاسوعا و عاشورا، به خصوص ایام دهه صفر و همچنین راهپیمایی اربعین حسینی سه مناسبت بسیار مهمی هستند که ما پیش رو داریم.

وی ادامه داد: برای دهه صفر و اربعین حسینی، کارگروه‌های مشخصی را در نظر گرفتیم و تشکیل جلسه دادیم؛ لذا در اربعین با ۲۸۳ دفتر حج و زیارت در قالب ۵۰ موکب که آمادگی‌هایش به دست آمده، حضور زائران ایرانی به خوبی و آرامی محقق می‌شود؛ ضمن این‌که در سال گذشته در کل کشور 2 میلیون و500 هزار نفر و در استان خراسان رضوی 160 هزار نفر زائر ایرانی حضور یافته‌اند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان‌ رضوی تصریح کرد: برای دهه آخر صفر، سال گذشته بیش از 4 میلیون و 700 هزار نفر زائر  وارد شدند که ۴۰۰ هزار نفر آن‌ها در قالب بیش از ۲۰۰۰ کاروان‌های پیاده ورود پیدا کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های متعددی را در‍ بخش فرهنگی و در ابعاد مختلف صورت می‌دهیم و نهایتا در مورد تاسوعا، عاشورا و محرم هم‌اکنون بیش از ۳۰۰۰ مبلغ، ۳۵۰۰ تا مداح از سازمان تبلیغات اسلامی و 66 هزار و 400 هیاتی که در استان خراسان هستند و در این عزاداری‌ها شرکت می‌کنند، ساماندهی شده‌اند و در شوراهای تامین، مسائل نظم و امنیت، مسائل ترافیکی و مسائل ارزاق عمومی آن‌ها طراحی شده‌اند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی‌هایی در خصوص نظم‌دهی به کاروان‌ها و آموزش مدیران کاروان‌ها و همچنین ۳۰۰۰ روحانی که به ویژه برای کاروان‌های پیاده آماده شدند، باید صورت گیرد و این روحانیون آموزش‌های لازم را می‌بینند تا شاهد عزاداری‌های آرام، روان، توأم با فیض و معنویت برای زائران و عزاداران باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌ رضوی اضافه کرد: برای این‌که زیارت برای زائران آسان شود، باید چند اتفاق بیفتد. اول این‌که حمل‌و‌نقل آن‌ها تسهیل شود که راحت بتوانند بیایند که ما هم در حمل‌‌ونقل هوایی و هم حمل‌و‌نقل زمینی و ریلی آمادگی‌های لازم را پیدا کردیم که در واقع این حمل‌ونقل چه به صورت زائران پیاده و... با سهولت اتفاق بیفتد.

حسینی عنوان کرد: مقوله دوم، اماکن اقامتی هستند که تمام حسینیه‌ها، مدارس، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌ مسافرهای مجوزدار و زائرسراهای دولتی ما آمادگی دارند که زائران را پذیرش کنند و سوم حمل‌نقل درون‌شهری، ارزاق عمومی و امنیت که در کارگروه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده که بتوانیم زیارت ارزان، آسان، عاشقانه و عارفانه‌‌ای را برای زائران و عزاداران تامین کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: