کد خبر: ۷۸۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۴۱۰
ورمزیار: السد ضعیف‌ترین خط دفاع و دروازه آسیا را دارد
صادق ورمزیار از دیدار استقلال و نوف باخور می گوید که استقلال موفق شد بازی 4 بر 1 باخته را با پیروزی 3 بر صفر عوض کند و به مرحله بعدی باشگاه های آسیا راه یابد.
وقتی ‌استقلال و پرسپولیس یکی شده بود

به گزارش خبرداغ به نقل از  "ورزش سه"، چیزی که ورزش فوتبال را زیبا و هیجانی کرده غیرقابل پیش بینی بودن آن است و در این رشته همیشه نتایجی رقم می خورد که قدرت عقل نیز قابلیت تحلیل آن را ندارد؛ بارها شده است که یک تیم در یک یا چند دقیقه به طور معجزه آسایی قهرمانی یک جام معتبر را به خود اختصاص دهد و شاید مهم ترین مثال برای این موضوع بازگشت تاریخی بارسلونا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا برابر پاری سن ژرمن باشد که همه هواداران فوتبال را مات کرد.


 در فوتبال ایران نیز خاطره چنین بازگشت هایی وجود دارد و حالا هواداران فوتبال در ایران چه پرسپولیسی ها و چه استقلالی ها امیدوارند که خاطره شهریور 75 دوباره و در شرایطی که دو تیم ایرانی مانند آن سال بازی های خود را باخته بودند، تکرار شود.


در سال 75 در مرحله حذفی تیم استقلال در شهر نمنگان ازبکستان و در شرایطی که تیم میزبان کارشکنی های زیادی برای اقامت و پرواز شاگردان مرحوم پورحیدری ایجاد کرده بود، با نتیجه 4-1 مغلوب نوف باخور شد تا حذف این تیم قطعی به نظر برسد؛ پس از دیدار رفت همه از حذف استقلال می گفتند اما شاگردان پورحیدری معجزه را رقم زدند و استقلال با سه گل تیم ازبک را در ورزشگاه آزادی شکست داد و با توجه به یک گل زده در خانه حریف به مرحله بعدی صعود کرد. برای استقلال در بازی برگشت، صادق ورمزیار از روی نقطه پنالتی، صمد مرفاوی از روی ارسال بی نقص امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان از روی پنالتی دفع شده ورمزیار گل زدند.
 ستاره استقلال در آن زمان در دو دیدار رفت و برگشت صادق ورمزیار بود که امروز پس از 22 سال با امیدواری از بازگشت استقلال برابر السد صحبت می کند و از زمانی می گوید که هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس برای پیروزی نماینده های ایران متحد شده بودند.

 

مصاحبه خبرنگار "ورزش سه"با صادق ورمزیار را در ادامه می خوانید.

 

•  در مورد دیدار رفت صحبت می کنید که چطور با نتیجه 4 بر 1 مغلوب حریف شدید؛ با توجه به بازیکنان بسیار خوبی که استقلال در ترکیب خود داشت.

 

خب در آن زمان ما یک بازی با نوب‌‎باخور ازبکستان داشتیم؛ از اینجا طوری پرواز کردیم که روز قبل از مسابقه برسیم ولی باید پس از رسیدن به ازبکستان پرواز دیگری انجام می دادیم که در فرودگاه پرواز به ما جا نداد؛ به همین دلیل مجبور شدیم در مسجد فرودگاه یک مقدار استراحت کردیم و 6 صبح پرواز کردیم؛ تقریبا 11 صبح به هتل رسیدیم و ساعت یک بعدازظهر هم در زمین بودیم. با شرایطی که ایجاد شد، بدون غذا به بازی رسیدیم و خیلی خسته بودیم و از نظر بدنی اصلا شرایط خوبی در بازی نداشتیم. بازی را 4 بر 1 واگذار کردیم ولی می دانستیم که می توانیم آنها را شکست دهیم و تمام توانمان را گذاشتیم برای بازی تهران.

 

•  در مورد بازی برگشت صحبت می کنید؛ از اینکه چطور به بازی بازگشتید و از جو ورزشگاه برایمان صحبت کنید؟


خوشبختانه آن زمان هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس متحد شده بودند و تیم های پایتخت را تشویق می کردند؛ هواداران استقلال روز قبل از بازی ما به دیدار پرسپولیس برابر آلیمای قزاقستان رفته بودند که پرسپولیس موفق شد بازی 3 بر صفر باخته را با برد 5 بر صفر عوض کند و در بازی ما هم ورزشگاه پر شده بود و هم هواداران پرسپولیس و هم هواداران ما حضور داشتند. ما روی شناختی که از تیم ازبکستان داشتیم، می دانستیم که دفاع های کندی دارند و می دانستیم که در عمق می توانیم به آنها ضربه بزنیم و به گل برسیم؛ به همین خاطر بیشتر بازی را به چپ بردیم؛ دقیقه 5 باید برای ما پنالتی گرفته می شد. در دقیقه 8 روی حرکت دوم من، داور پنالتی گرفت و خودم هم پنالتی را گل کردم. در نیمه اول 2 بر صفر به رختکن رفتیم و در نیمه دوم هم خیلی تیم را تحت فشار گذاشتیم؛ تا اینکه در دقیقه 75 ، 80 دوباره پنالتی گرفتم و آن پنالتی گل شد و توانستیم صعود کنیم.


•  ورمزیار در ادامه صحبت هایش را به دیدار دو تیم استقلال و السد سوق داد و صحبت هایش را اینگونه ادامه داد.


بازی های رفت و برگشت همیشه دو نیمه است؛ یک 90 دقیقه تمام شده ولی یک 90 دقیقه باقی مانده است؛ بنابراین ما یک نیمه دیگر داریم که این نیمه می تواند نیمه مربیان و بازیکنان استقلال باشد.

 

•  به نظر شما و با توجه به شناختی که از دو تیم استقلال و السد دارید، شاگردان شفر پتانسیل کسب پیروزی و صعود به مرحله بعد را دارند؟

 

فکر می کنم استقلال در بازی رفت تا دقیقه 60/70 بد نبود ولی در ادامه بازی تمرکز خود را از دست دادند و فکر می کنم اگر بارها بازی کنند، دیگر این نتیجه شکل نمی گیرد. السد هافبک ها و مهاجمان خوبی داشت و استقلال زمانی بازی را واگذار کرد که رفته رفته تیم عقب نشست و اجازه دادیم بین گابی و ژاوی تبادل پاس صورت بگیرد و مهاجمان السد یعنی بونجاح و عفیف وارد بازی شدند. به نظرم اگر بخش میانی تیم السد را تحت فشار قرار دهیم و اگر ارتباط خط هافبک و مهاجم را قطع کنیم،  خط دفاع و گلر تیم السد به نظرم یکی از ضعیف ترین خطوطی بوده که من در جام باشگاه های آسیا دیدم. بنابراین احتمال ضربه زدن به این تیم زیاد است؛ باید روی این دو خط فشار بیاوریم و از آنجا ضربه بزنیم. باید تمام تمرکز روی خط هافبک استقلال باشد و با پرس خط میانی از کار بیافتد.

 

•  شما در صحبت هایتان به متحد شدن هواداران آبی و قرمز اشاره کردید؛ چطور این اتفاق رخ داد؟ چرا که این روزها معمولا هواداران دو تیم چنین نگرشی ندارند.

 

ببینید من فکر می کنم در آن برهه مدیران دو باشگاه تاثیرگذار بودند و صحبت هایی که با هواداران انجام دادند مثمرثمر بود. اگر قرار است در فوتبال آسیا عرض اندام کنیم، قطع یقین باید تک تک تیم هایمان موفق باشند؛ اگر پرسپولیس را تشویق کنیم یا استقلال را تشویق کنیم فوتبال ایران موفق می شود. به نظرم در آن مقطع کار مدیران درست بود و همدلی خوب ایجاد کردند و تیم هایمان هم به جمع 4 تیم رفتند و به لیاقتی که داشتیم رسیدیم ولی این اختلاف ها باعث می شود که همچنان در آسیا نتایج خوبی نگیریم.

 

•  گفته می شود که داور بازی در دیدار شما و نماینده ازبکستان (شهریور 75) همان تیم داوری بود که با تلاش داریوش مصطفوی در ایران ماند تا پس از بازی پرسپولیس و آلیما بازی شما با نوب‌‎باخور را هم سوت بزند. آیا داور در کسب پیروزی شما تاثیرگذار بود؟

 

شما اگر فیلم بازی را بگذارید و ببینید قطع به یقین داور می توانست دو پنالتی دیگر هم بگیرد. بله درست است که تیم داوری را آقای مصطفوی نگه داشت ولی دلیلش را نمی دانم؛ واقعیت این است که اگر فیلم بازی را ببینید متوجه می شوید که در دقیقه 5 باید برای ما پنالتی می گرفت نه 8.

 

•  شما تبحر زیادی در گرفتن پنالتی داشتید؟


ببینید بازیکنانی که حمل توپ دارند قطع یقین بازیکنانی هستند که می توانند خطا بگیرند و پنالتی بگیرند و می توانند خطاهای مهمی بگیرند؛ ما الان بازیکنانی نداریم که بالای 10متر توپ را حمل کنند؛ آن زمان ناصر محمدخانی خیلی خوب این کار را می کرد و خودم هم خوب بودم بازیکنان دیگری هم بودند.

 

•  از بازیکنان امروزی کدامیک شبیه به شما هستند؟


فکر می کنم طارمی حمل توپ با سرعت بالایی دارد؛ فرشید اسماعیلی هم این ویژگی را دارد و خوب می تواند پنالتی بگیرد؛ بازیکنان ما بازیکنان بدی نیستند ولی باید به هر حال از آکادمی این مسائل را آموزش داد.

 

•  کدامیک بازیکن استقلال می تواند در مقابل السد بازیکن کلیدی زمین باشد؟


به نظرم بازیکنان کلیدی بگوییم بهتر است؛ در مورد این موضوع باید گفت تیم استقلال؛ تمام تیم باید در قالب یک نفر باشند ولی در 11 نقش متفاوت و در یک روح باشند؛ نفر آخر که رحمتی است خیلی تاثیر گذار است تا مهاجمان به همین شکل.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: