کد خبر: ۷۸۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۲۷۸
در چارچوب برنامه استراتژیکی که هدف از آن، قطع ارتباط بین دمشق، بغداد و تهران است، آمریکایی ها پایگاه تنف را در این منطقه ایجاد کردند، تا راه مذکور را مسدود کنند. اهتمام آمریکایی ها به این مساله پس از ورود قدرتمند روسیه به خط مقابله، افزایش یافت، چرا که هماهنگی بین این سه پایتخت، یعنی مسکو، تهران و دمشق، می تواند تمام موازین قوا را تغییر داده و نقشه جغرافیای استراتژیک را تا امتداد آسیای میانه، دگرگون کند.
چرا پایان جنگ در سوریه، آسان نیست؟ / وقتی همه طرف ها وارد مرحله سهم‌خواهی شده‌اند / امکان درگیری بین ایران و آمریکا در عراق و سوریه وجود دارد؟

به گزارش خبرداغ ، مصطفى زين در الحیات نوشت: آمریکایی ها همواره در حالت آمادگی نظامی هستند و هم پیمانانی در شرق سوریه دارند. در راستای همین آمادگی، در منطقه ای که در مرزهای عراق-سوریه و عراق قرار دارد، و راه مهمی برای انتقال سلاح از ایران برای ارتش سوریه و حزب الله است، آموزشها و رزمایشهایی ترتیب دادند. در چارچوب برنامه استراتژیکی که هدف از آن، قطع ارتباط بین دمشق، بغداد و تهران است، آمریکایی ها پایگاه تنف را در این منطقه ایجاد کردند، تا راه مذکور را مسدود کنند. اهتمام آمریکایی ها به این مساله پس از ورود قدرتمند روسیه به خط مقابله، افزایش یافت، چرا که هماهنگی بین این سه پایتخت، یعنی مسکو، تهران و دمشق، می تواند تمام موازین قوا را تغییر داده و نقشه جغرافیای استراتژیک را تا امتداد آسیای میانه، دگرگون کند.

«انتخاب»، این روزنامه عرب زبان ادامه داد: رزمایش های مذکور ایالات متحده همزمان شد با نزدیکی دمشق و مسکو به اغاز نبرد ادلب. پیام محکم این اقدام آمریکا، متوجه سوریه و ایران است، مبنی بر اینکه ارتش آمریکا آماده تمام احتمالات، از جمله مقابله مستقیم با هر یک از طرفهاست.

بازپس گیری ادلب به معنای پایان جنگ در سوریه نبوده و به معنای صلح سیاسی که روسیه برای آن تلاش می کند و واشنگتن و هم پیمانان آن خارج از معادله اش قرار دارند، نیست. در این بین، امریکا بر شرط اساسی خود برای خارج کردن ایران از شام، با توسل به قدرت نظامی، تاکید می کند.

تمام این نکات دلالت بر آن دارد که پایان جنگ در سوریه، مساله ای آسان نیست و تمام طرفها وارد مرحله مذاکره بر سر سهم و نفوذ خود شده اند، که شاید چند سال به طول بینجامد.

علت این پیش بینی، حوادثی است که در عراق اتفاق افتاد و پس از گذشت 7 سال از اعلام ایالات متحده در مورد خروج ارتش آن از این کشور عربی، امروز، سربازان آمریکایی در قالب مستشار وارد عراق می شوند، تا با نفوذ ایران و تلاش این کشور برای تثبیت نفوذ سیاسی در آن، مقابله کنند.

در حقیقت، مانورهای نظامی مشترک آمریکا با معارضان سوری، بار دیگر بر عزم واشنگتن برای ممانعت از تقویت ائتلاف محور مقاومت، از ایران و لبنان، تا عراق و سوریه، دلالت می کند، و لو اینکه این مساله، به درگرفتن جنگ منطقه ای گسترده ای بین نیروهای نیابتی دولتهای ذینفع در بحران سوریه، نیاز داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
سلاحهای ایرانی درسوریه وجود ندارد.
تروریست ها مورد حمایت آمریکا ومتحدانش ازسال 2011 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار روزانه از رژیم صهیونیستی سلاح دریافت می کنند.
جنایات جنگی اسرائیلی درسوریه.
داعش سلاح اسرائیلی دراختیاردارد.
مخالفان سوری سلاح اسرائیلی دراختیاردارد.
ارتش آزاد سوریه سلاح اسرائیلی دراختیاردارد.
سلاح های تروریست ها درسوریه، لبنان، عراق، یمن، لیبی، منطقه ساخت صهیونیست ها است.
رژیم صهیونیستی ازسال 2011 تاکنون تحت نظرآمریکا وسازمان ملل ازداعش نفت می خرد.
چه کسانی ازداعش دراین مدت هشت سال است نفت می خرند؟ آمریکا، ترکیه، اسرائیل و کشورهای اروپایی درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک!
اسرایئل درمدت 8 سال است با داعش همدست است.
چرا غرب ازسال 2011 تاکنون نفت داعش را تحریم نمی کند؟
داعش چگونه با نفت قاچاق، سلاح وارد می کند؟ توسط آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی
سلاح داعش ازسال 2001 تاکنون چگونه تامین می شود؟ توسط امریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی!


سازمان های بین المللی خیانتکاردهان سگ هارشان را دراسرائیل ببندند.
ازدبیرکل بی سازمان ملل خیانتکارمی خواهد که دهان سگ هارشان را دراسرائیل ببندند.
از رئیس بی شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار می خواهد که دهان سگ هار را دراسرائیل ببندند.
ازرئیس بی ادب شورای حقوق بشرسازمان ملل خیانتکارمی خواهد که دهان سگ هارشان را دراسرائیل ببندند.


رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی درسوریه شده است.
حمله رژیم صهیونیستی خاک سوریه، اجرای قانون جنگل حقوق بشرآمریکایی بود.
حمله رژیم صهیونیستی خاک سوریه، اجرای قانون جنگل حقوق بشراروپایی بود.
حمله رژیم صهیونیستی خاک سوریه، اجرای قانون جنگل سازمان های بین المللی بود.
جنایات اسرائیل درسوریه برای جامعه جهانی شرم آوراست.
اقدام اسرائیل علیه سوری ها جنایت جنگی است.
حملات هوایی اسرائیل درسوریه جنایات جنگی است.
آمریکا شریک جرم جنایات صهیونیست ها درجنگ سوریه است.


ادعای تلویزیون رژیم صیونیستی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به بویینگ حامل سلاح‌های ایرانی در فرودگاه دمشق سوریه
تلویزیون اسرائیل مدعی شده روز گذشته نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی یک هواپیمای بویینگ حامل سلاح‌های ایرانی را در فرودگاه بین‌المللی دمشق مورد اصابت قرار داده است.

تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه آناتولی ترکیه، برخی رسانه‌ها امروز-یکشنبه- مدعی شدند که در حمله هوایی نیروهای اسرائیل به فرودگاه دمشق یک هواپیمای بویینگ که حامل سلاح‌های ایرانی بوده، چند ساعت بعد از نشستن در فرودگاه مورد اصابت قرار گرفته است.
کانال دو تلویزیون اسرائیل مدعی شده جت‌های اسرائیلی به انبار سلاح در فرودگاه دمشق حمله کرده‌اند.
آژانس خبری دولت سوریه (سانا) بمباران فرودگاه دمشق توسط اسرائیل را بعد از ظهر روز شنبه تایید کرده بود.
این آژانس خبری با اشاره به یک منبع نظامی بدون ذکر جزییات گفته بود: نیروهای پدافند هوایی ما به حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه بین المللی دمشق پاسخ داده‌اند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: