کد خبر: ۷۸۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
تعداد بازدید: ۳۷۴
وزارت امور اقتصاد طی گزارشی از کشف وقوع ۳۱ فقره پرونده خسارت جعلی به منظور دریافت خسارت غیر حق و کلاهبرداری در یکی از شعب شرکت های بیمه ای طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶خبر داد
کشف ۳۱ پرونده کلاهبرداری در یکی از شرکت‌های بیمه‌ایوزارت امور اقتصاد طی گزارشی از کشف وقوع ۳۱ فقره پرونده خسارت جعلی به منظور دریافت خسارت غیر حق و کلاهبرداری در یکی از شعب شرکت های بیمه ای طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی، مرکز حراست این وزارتخانه از کشف وقوع ۳۱ فقره پرونده خسارت جعلی به منظور دریافت خسارت غیر حق و کلاهبرداری در یکی از شعب شرکت های بیمه ای طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶خبر داد.

در این گزارش می خوانیم: در یکی از شعب شرکت های بیمه، با بررسی نمونه ای تعدادی از پرونده خسارت جانی (دیه) بیمه نامه شخص ثالث با احتمال وجود تقلب در آنها، از طریق مقایسه گزارشات پزشکی قانونی و چگونگی بروز حوادث پرونده ها مشخص شد در برخی موارد، آدرس های درج شده و مستندات، مشابه است.

همچنین در مواجهه با یکی از زیاندیدگان پرونده، مشاهده شد که وی فاقد اطلاعات کافی از صدمه درج شده در پرونده بوده و اظهارات متناقض بیان می کند، متعاقبا تعداد ۳۱ فقره پرونده های خسارت جعلی که جاعلین و کلاهبرداران از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ به صورت باندی در برخی از نقاط کشور در ارتباط با این پرونده ها فعال بوده اند، کشف شد.

گزارش مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در ادامه، یکی از شیوه های تقلب به منظور دریافت خسارت ناحق از شرکت های بیمه را، اجیر نمودن برخی افرد و مضروب کردن آن ها، چند ساعت قبل از صحنه سازی تصادف (ایراد ضربه در نواحی سر و صورت و مضروب نمودن آنها، شکستگی استخوان دست و پا و ...) و سپس جعل برخی اوراق مورد نیاز برای تشکیل پرونده خسارتی یا دستکاری در مفاد اوراق واقعی از قبیل گزارش های پلیس، اورژانس، پزشکی قانونی و مراجع قضایی عنوان کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: