کد خبر: ۷۸۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۲۶۸
عضو هیات مدیره تاجران جوان ولایت هرات تشریح کرد
عضو هیات مدیره تاجران جوان هرات در خصوص ممنوعیت واردات ۴ کالا از ایران به افغانستان گفت: علت اصلی این تصمیم گیری عدم دسترسی افغانستان به گمرک ولایت فراه، عدم کنترل درست کارکرد افراد در این گمرک و جلوگیری از فساد اداری بوده است.
علت ممنوعیت واردات کالا از ایران به افغانستان
به گزارش خبرداغ ، احمد فرهاد سلام ظهر امروز در دومین نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و افغانستان در هتل خورشید تابان، اظهار کرد: اتحادیه تاجران جوان ولایت هرات از ۴ سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده که توانسته در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و... به خوبی بدرخشد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین اتحادیه‌ها در سطح هرات و افغانستان همان اتحادیه تجار جوان هرات بوده و توانسته ۱۳ عضو هیات مدیره و ۵۰۰ عضو رسمی را در خود جای دهد.

عضو هیات مدیره تاجران جوان هرات افزود: افرادی که در این اتحادیه عضو هستند از اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شوند و در بخش اقتصاد، صنعت و کشاورزی و... به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

فرهاد سلام خاطرنشان کرد: همچنین فعالان این اتحادیه توانسته‌اند در تمام ابعادی که به بخش خصوصی باز می‌گردد نیز فعالیت های خوبی انجام دهند.

وی در خصوص روند تجارت در افغانستان، تاکید کرد: این کشور نوپاست و در حال حاضر رو به پیشرفت و ترقی قرار گرفته و ظرفیت‌های بسیار فراوانی در این‌ کشور وجود دارد.

عضو هیات مدیره تاجران جوان هرات تصریح کرد: اولین گزینه‌ای که برای سرمایه‌گذاری در کشور ما مدنظر قرار گرفته کشور دوست و همسایه ما ایران است زیرا در این کشور ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری وجود دارد که زمینه های تجاری مختلفی را برای ایران به وجود می‌آورد.

فرهاد سلام اضافه کرد: دولت مرکزی افغانستان از ایجاد کارخانجات و سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور استقبال می‌کند و در این راستا حمایت‌های خود را نیز اعمال می‌کند.

وی در خصوص ممنوعیت ۴ قلم واردات کالا از ایران به افغانستان، بیان کرد: خبری امروز مبنی بر ممنوعیت ۴ قلم کالایی از ایران به افغانستان منتشر شد که دولت مرکزی افغانستان و ریاست گمرکات به دلیل جلوگیری از فساد و مشکلات ناامنی واردات این اقلام را از گمرکات ولایت فراه ممنوع کرده است و این ۴ قلم می‌تواند از گمرکات ولایت هرات و نیمروز وارد افغانستان شود.

عضو هیات مدیره تاجران جوان هرات گفت: علت اصلی این تصمیم گیری عدم دسترسی ولایت افغانستان به گمرک فراه، عدم کنترل درست کارکرد افراد در این گمرک و جلوگیری از فساد اداری بوده است که این تصمیم نیز در مدت مشخصی اعمال خواهد شد.

فرهاد سلام ادامه‌داد: ما بسیار خوشحال هستیم که امسال کشور ایران بزرگترین شریک تجاری افغانستان شناخته شده است و امیدواریم  روابط ما به خوبی ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: