کد خبر: ۷۸۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۳۵۴
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت قیمت ویزای عراق را در اربعین امسال ۴۱ دلار اعلام کرد و گفت: هزینه این ویزا با توجه به رایزنی ستاد اربعین مستقر در وزارت کشور با بانک مرکزی، به نرخ روزانه‌ی بازار ثانویه، محاسبه و به پول رایج کشور دریافت می‌شود. بنابراین زائران دغدغه تامین ارز نداشته باشند، چون هزینه‌ای که برای سفر اربعین می‌پردازند تماما ریالی است.
مدیرکل عتبات سازمان حج: آغاز ثبت‌نام اربعین تا هفته آینده/ ویزای عراق ریالی می‌شود

به گزارش خبرداغ ، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت نام سفر اربعین تا هفته آینده خبر داد و گفت: زائران اربعین نگران تامین ارز نباشند، هزینه‌های این سفر حتی ویزا، ریالی محاسبه و دریافت می‌شود.

مرتضی آقایی قیمت ویزای عراق را در اربعین امسال ۴۱ دلار اعلام کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هزینه این ویزا با توجه به رایزنی ستاد اربعین مستقر در وزارت کشور با بانک مرکزی، به نرخ روزانه‌ی بازار ثانویه، محاسبه و به پول رایج کشور دریافت می‌شود. بنابراین زائران دغدغه تامین ارز نداشته باشند، چون هزینه‌ای که برای سفر اربعین می‌پردازند تماما ریالی است.

به گزارش ایسنا، هزینه ویزای عراق تا سال گذشته ۴۰ دلار بود که اربعین ۹۶ به ریال محاسبه و از زائرانی که پیش‌ثبت نام کرده بودند با رقم ثابت محاسبه و دریافت شد. این‌درحالی است که طبق اظهارات مسؤولان سازمان حج و ستاد اربعین نرخ محاسبه ویزای عراق برای اربعین امسال با توجه به نوسانات ارز براساس قیمت روزانه ارز در بازار ثانویه تعیین می‌شود.

هرچند که حسین ذوالفقاری ـ معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد اربعین ـ اواخر هفته گذشته گفته بود: «با توافقاتی که با بانک مرکزی شده دلار بازار تعادلی نزدیک به ۷ هزار تومان به زائران داده می‌شود. » این در حالی است گفته شده نرخ پایه ارز در بازار ثانویه پنجشنبه گذشته، ٨ هزار و ٨٠٠ تومان بوده است.

به گفته مدیرکل عتبات سازمان حج، ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه «سما» از اواخر این هفته و یا اوایل هفته آینده آغاز می‌شود.

آقایی همچنین با بیان این‌که ثبت‌نام سفر عراق برای دهه دوم ماه محرم هم‌اکنون در وب‌سایت atabatorg.haj.ir و دفاتر زیارتی امکان‌پذیر است، درباره نتیجه رایزنی هایی که برای تامین ارز با هدف ارزان‌تر شدن سفر عراق انجام شده است، گفت: نتیجه آخرین مذاکرات تثبیت ماند، به این معنی که ارز مورد نیاز سفر عتبات عالیات عراق توسط سازمان حج از بازار ثانویه به صورت متمرکز تهیه می‌شود و در اختیار مجریان این سفر قرار می‌گیراد.

وی یادآور شد: هزینه سفر هوایی عتبات درحال حاضر بین سه میلیون و ۲۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سفر زمینی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

آقایی درباره امنیت عراق با توجه به تحرکات اخیر در این کشور و به آتش کشیدن کنسولگری ایران در بصره، گفت: مشکل امنیتی برای کاروان‌ها و زائران ایرانی وجود ندارد، چرا که تردد آنها با پوشش امنیتی انجام می شود. اتوبوس های کاروان های تحت پوشش سازما حج و زیارت نیز به محض ورود به عراق با اسکورت امنیتی همراه می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: