کد خبر: ۷۸۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
تعداد بازدید: ۲۲۹
عضو شورای نگهبان در تشریح نحوه ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار داشت: این مصوبه از سوی رییس مجلس به رییس‌جمهور ارسال و رییس‌جمهور باید آن را ابلاغ کند. این مصوبه سه دسته محدودیت دارد که شامل نمایندگان، وزرا، معاون رییس‌جمهور و ... و همچنین ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا می‌شود.
رییس‌جمهور باید منع بکارگیری بازنشستگان را ابلاغ کند

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، عباسعلی کدخدایی ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: طرح منع بکارگیری بازنشستگان طرح خوبی در اصلاح نظام اداری کشور است، پیش از این یکی دو بند موجب ابهام شده بود که اعضا آن را برای رفع ابهام به مجلس اعاده کردند و مجلس نیز پس از اصلاح برای ما ارسال کرد.

وی افزود: در موارد مبهم، معلوم نبود اختیارات فرمانده کل قوا درخصوص دستگاه متبوع چه بود و اجازات خاصه را پیش‌بینی کرده بود که پس از رفع ابهام، ۵شنبه عدم مغایرت این مصوبه با شرع و قانون را اعلام کردیم.

این عضو شورای نگهبان در تشریح نحوه ابلاغ اظهار داشت: مصوبه از سوی رییس مجلس به رییس‌جمهور ارسال و رییس‌جمهور باید آن را ابلاغ کند. این مصوبه سه دسته محدودیت دارد که شامل نمایندگان، وزرا، معاون رییس‌جمهور و ... و همچنین ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا می‌شود.

کدخدایی درباره لایحه مبارزه با پولشویی تصریح کرد: این لایحه در نوبت اول بخاطر عدم لحاظ شدن نظرات قوه قضاییه به مجلس ارسال شد. بعد مجلس این مورد را لحاظ کرد و اسنادی را ارسال کرد که نشان از تایید لایحه و لحاظ شدن نظرات دستگاه قضا از سوی رییس قوه قضاییه بود. پس از این مساله این لایحه در دستور قرار گرفت که در چهار بند به آن ایراد گرفته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: