کد خبر: ۷۸۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید: ۲۶۶
وزیر انرژی آمریکا که برای دیدار با الکساندر نواک همتای روس خود به مسکو سفر کرده از جبران خسارت ناشی از کسر صادرات نفت ایران در بازارهای جهانی به دلیل تحریم‌های آمریکا توسط روسیه، عربستان و ایالات متحده خبر داد.
عربستان، آمریکا و روسیه جای خالی نفت ایران را در بازارهای جهانی پر می‌کنند

به گزارش خبرداغ  به نقل از «رویترز»، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا روز جمعه در جریان سفر به مسکو گفت: «عربستان سعودی، آمریکا و روسیه می‌توانند تولید نفت جهان را در ۱۸ ماه آتی برای جبران نفت کسر شده ایران و دیگر کشورها بالا ببرند.»

«پری» در مصاحبه با «رویترز» گفت: نسبت به چشم انداز تولید نفت خام جهان و قیمت نفت مطمئن است.

وی گفت: من افزایش قیمت را پیش‌بینی نمی‌کنم. همیشه حوادث پیش‌بینی نشده بالقوه‌ای وجود دارد.

به گزارش «رویترز» برخی تحلیل‌گران نسبت به توانایی عربستان برای افزایش تولید نفت برای بلندمدت ابراز نگرانی کرده‌اند اما وزیر نفت آمریکا گفت: اتفاقات زیادی در عربستان در حال وقوع است و همین مساله احساس من را نسبت به توانایی حفظ این سطح از تولید و حتی افزایش سطح تولید مثبت می‌کند.

وی با اشاره به احتمال حل اختلافات کویت و عربستان در آینده نزدیک و باز شدن دسترسی به میادین نفتی در مناطق مورد مناقشه گفت: «آنها در حال کار برای حل اختلافاتشان در آینده نه چندان دور هستند.»

«پری» درباره تولید آمریکا و اینکه این روند در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است، گفت: «شما به ۱۸ ماه آتی نگاه کنید، من فکر می‌کنم شاهد افزایش تولید در آمریکا خواهید بود؛ چرا که درحال کار بر روی ظرفیت خط‌لوله‌ها هستیم.»

وی همچنین گفت: روسیه سخت در تلاش است که تولید نفت خود وارد بازار جهانی کند.

«ریک پری» با هدف دیدار با همتای روس خود «الکساندر نواک» به مسکو سفر کرده است. دیدار سطح بالا میان مقامات ارشد دو کشور با توجه به تلخی روابط بین مسکو و واشنگتن در پی بحران اوکراین و سپس شائبه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، امر نادری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: