کد خبر: ۷۸۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
تعداد بازدید: ۲۵۵
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی گفت: چون دادگاه‌ها بدوی بوده و احکام دانشجویان قطعی نیست، از نظر ما محدودیتی برای ادامه تحصیل‌شان محدویتی وجود ندارد.
رییس دانشگاه تهران: احکام دانشجویان بازداشتی قطعی نیست / محدودیتی برای ادامه تحصیل‌شان وجود ندارد

به گزارش خبرداغ، رئیس دانشگاه تهران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی گفت: چون دادگاه‌ها بدوی بوده و احکام دانشجویان قطعی نیست، از نظر ما محدودیتی برای ادامه تحصیل‌شان محدویتی وجود ندارد.

محمود نیلی احمدآبادی (رئیس دانشگاه تهران) در گفت‌وگو با  ایلنا درباره آخرین وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: با دادگستری، قوه قضاییه، نهادهای امنیتی و وزارت علوم به شدت مساله را دنبال می‌کنیم تا باعث شود، تجدیدنظر واقعی روی این احکام سنگین در دادگاه تجدیدنظر صورت بگیرد، در این صورت و امکان‌پذیر بودن این امر امیدواریم همه تبرئه شوند، در غیر اینصورت امید داریم که دانشجویان با حداقل احکام و بیشتر با احکام تعلیقی مواجه شوند.

نیلی با اشاره به اینکه باید به دانشجویان فرصت خطاکردن داد، گفت: معتقدیم اگر هم دانشجویان اشتباهی کرده‌اند، ناشی از شرایط عمومی اجتماع و ناشی از جوانی آنان بوده است. باید به دانشجویان فرصت خطا کردن را بدهیم و امیدواریم در احکام بدوی حتما تجدیدنظر جدی رخ بدهد.

احکام دانشجویان قطعی نیست
از نظر ما محدودیتی برای ادامه تحصیل‌شان وجود ندارد

رئیس دانشگاه تهران در خصوص تعیین‌تکلیف دانشجویان تا پایان شهریور و نیز تحصیل این افراد گفت: چون دادگاه‌ها بدوی بوده و احکام دانشجویان قطعی نیست، آنان درس‌شان را می‌خوانند، به هر حال از نظر ما برای ادامه تحصیل‌شان محدویتی وجود ندارد. گفته شده که تا پایان شهریور وضعیت دانشجویان تعیین‌تکلیف می‌شود، اما در اختیار ما نیست، بلکه در اختیار دادگاه‌ها است. دادگاه‌ها هم مسائل خودشان را دارند ما هم امیدواریم تا شهریور نهایی شود و نتایج دادگاه هم خوب باشد.

برگزاری جلسه با دانشگا‌های سطح یک برای آسیب‌شناسی وضعیت اقتصادی
آسیب‌ها مطرح و راه‌حل‌ها ارائه شده‌است

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای آسیب‌شناسی وضعیت اقتصادی جامعه گفت: چندین جلسه با اساتید دانشگاه‌های سطح یک داشته‌ایم و مطالبی در این زمینه ارائه و جمع‌بندی کردیم. در این جلسات آسیب‌ها مطرح و راه‌حل‌ها ارائه شد. در این راستا دانشگاه اقتصاد نیز در این زمینه گزارشی را تهیه و ارسال کرده‌است.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: جلسه دیگری را خواهیم داشت که سومین جلسه و در ادامه جلسات قبلی است. اساتید اقتصادی دانشگاه‌های مختلف و همچنین مسئولان سازمان برنامه و بودجه هم در جلسات ما حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه بحث‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی هم در این جلسات مطرح می‌شود و راهکارهای مورد نظر را ارائه می‌دهیم، گفت: البته مسائلی که اکنون در جامعه مطرح است، پیچیده‌تر از حوزه اقتصاد است؛ یعنی بحث‌های سیاسی، اجتماعی و...نیز در این راستا وجود دارند. از همین رو ما سعی داریم، سایر بخش‌ها و حوزه‌ها را هم در این جلسات وارد کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: