کد خبر: ۷۸۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
تعداد بازدید: ۱۸۶
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید : عده‌ای فکر می‌کنند تنها راه برخورد با دولت استیضاح وزرا است و معتقدم قوه مجریه و مقننه باید با یکدیگر مشکلات را حل کنند.
میرزایی‌نیکو: برخی فکر می‌کنند تنها راه برخورد با دولت استیضاح وزرا است/ تبعیت از تصمیمات جمعی در فراکسیون امید سست شده است

به گزارش خبرداغ، قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با  ایلنا،‌ درباره استیضاح پی در پی وزرای دولت، گفت: چند عامل دست به دست یکدیگر داده‌اند و این شرایط را به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: محور نخست به قول رئیس‌جمهور این است که در تحریم‌ها مسئله‌دار شدیم و جریان‌هایی به وجود آمد. محور دوم به بحث تولید، توزیع و مصرف باز می‌گردد که با مشکل مواجه شده است و محور آخر که از دو نکته قبلی مهم‌تر است، مباحث اقتصادی است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مباحث اقتصادی قطعا به وزرات‌خانه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند ‌مرتبط می‌شود، گفت: به هر حال اقتصاد کشور را این وزرات‌خانه‌ها می‌سازند و سامان دهی می‌کنند و باید پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان دوستانی هم فکر می‌کنند تنها راه و روش برخورد با دولت، استیضاح است برای همین دست به دست هم داده‌اند و این شرایط را به وجود آوردند.

میزرایی‌نیکو تاکید کرد: معتقدم بهتر است رئیس قوه مقننه و رئیس قوه مجریه یک درایتی داشته باشند و با یک دیگر  دیدار کرده و تابوهای روشنی را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مسائل را می‌توان با دادن اولتیماتوم به وزرا حل و فصل کرد،‌ افزود: نمایندگانی که مسئله و مشکل دارند با وزرا به گفت‌وگو بنشینند و مسائل را حل کنند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا تعدادی از نمایندگان امضا جمع کرده بودند و قصد داشتند یک وزیر را استیضاح کنند، در این جریان یک تدبیر و درایت صورت گرفت. ایشان معاون پارلمانی فعالی داشتند، کمیسیون مربوطه برنامه‌ریزی کرد نمایندگان مردم با وزیر نشستی برگزار کردند و مسائل حل شد.

وی با تاکید بر این که راه و روش این است که دو قوه (مجریه و مقننه) به یک تعامل و چارچوب مشخص برسند،‌ گفت: روسای دو قوه باید جلسات متعددی با یکدیگر داشته باشند و مسائل را جلو ببرند و تابوهای خود را روشن کنند.

میرزایی‌نیکو ادامه داد: استیضاح و حذف یک بخشی از کار است، بحث اصلی این است که یک تعامل عمیق میان قوه مقننه و مجریه ایجاد شود تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که زمان تحریم‌ها نزدیک است و استیضاح وزرای اقتصادی و بی وزیر ماندن این وزارت خانه‌ها چه تاثیری می‌تواند بر شرایط داشته باشد، گفت: باتوجه به شرایط کشور وضعیت بسیار بدی در کشور خواهیم داشت لذا هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم مسائل را آرام با یکدیگر حل و فصل کنیم، بهتر خواهد بود.

نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براین که گفته می‌شود فراکسیون امید در جریان استیضاح وزرای اصلاح‌طلب منفعل عمل کرده است، گفت: روشی که فراکسیون امید اتخاذ کرده این است که هر استیضاح و تحقیق و تفحص باید در داخل فراکسیون بررسی و مورد تائید قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شاید یک نماینده عکس‌العمل فردی داشته باشد ولی فراکسیون قرار نیست از عکس العمل فردی حمایت کند و قرار است که نمایندگان از تصمیم جمعی تبعیت کنند.

میرزایی‌نیکو تاکید کرد: معتقدم این تبعیت یک مقداری سست شده است و این موضوع به هیأت رئیسه باز‌می‌گردد و معتقدم فراکسیون امید باید این قضیه را روشن کند که تصمیم‌های فردی معنی ندارد و تصمیمات بر اساس خرد جمعی گرفته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: