کد خبر: ۷۸۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
تعداد بازدید: ۲۵۴
برای حمله آلمان به سوریه، آنگلا مرکل باید دیگر احزاب حاضر در دولت را متقاعد کند
صدراعظم آلمان گفت: در صورت حمله شیمیایی دولت سوریه گزینه مداخله نظامی روی میز است. اورسولا فن درمین، وزیر دفاع این کشور نیز می گوید تمام گزینه ها برای حمله به سوریه در صورت تکرار حملات شیمیایی روی میز است.
هشدار درباره تلخ‌ترین فاجعه‌انسانی قرن ۲۱ در سوریه| صدراعظم آلمان: در صورت حمله‌شیمیایی، گزینه‌نظامی روی میز است
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پارلمان این کشور، بوندستاگ اعلام کرد درصورتی که دولت سوریه از سلاح های شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کند آلمان وارد عمل خواهد شد.

به گزارش خبرداغ ؛ با این حال هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان چهارشنبه گفت که «اولویت دولت آلمان برای حل بحران حملات شیمیایی جدید بی تردید دیپلماسی است.» وی البته تاکید کرد که آلمان برای حمله به سوریه تحت تاثیر هیچ کشوری نخواهد بود و مستقل و به تنهایی تصمیم گیری می کند.

اما اورسولا فن درمین، وزیر دفاع این کشور می گوید تمام گزینه ها برای حمله به سوریه در صورت تکرار حملات شیمیایی روی میز است.

برای حمله آلمان به سوریه، رییس دولت و رهبر حزب دموکرات مسیحی، آنگلا مرکل باید دیگر احزاب حاضر در دولت را برای حمله به سوریه متقاعد کند.

پس از سخنان آنگلا مرکل در پارلمان، رهبر سوسیال دموکرات های آلمان چهارشنبه اعلام کرد که این حزب مخالف هرگونه مداخله نظامی در سوریه است. آندراس نهلس گفت: « تا زمانی که این اتفاق نیفتاده باشد ما نمی توانیم با حمله نظامی به سوریه موافق باشیم.»

پیش از این گزارش شده بود که موضوع پیوستن آلمان در حملات به سوریه در وزارت دفاع این کشور مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی به درخواست واشنگتن انجام شده است.

سازمان ملل روز چهارشنبه در یک گزارش مفصل اعلام کرد مدارک جدیدی دارد که نشان می دهد دولت سوریه از گاز کلر استفاده کرده است. سازمان ملل همچنین این هفته نسبت به بروز «فاجعه انسانی» در نبرد ادلب هشدار داده بود. مارک لووکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز دوشنبه هشدار داده بود که حمله به ادلب می‌تواند «تلخ‌ترین فاجعه انسانی قرن ۲۱» را رقم بزند.

منبع: یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: