کد خبر: ۷۸۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۳۱۹
بطحایی با بیان اینکه مدارس را همانند آدم های کور و گنگ پرورش داده ایم گفت: مدارس ما مملو از کارشناسان خبره و برجسته هستند و باید اجازه دهیم تا مدارس روی پای خود بایستند و به تدریج باید عصا را از زیر بغل مدیریت مدارس خارج کنیم.وزیر آموزش‌وپرورش تغییر در مسیر برای حل مسئله را مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم بیان کرد و گفت: این درحالی که باید مقاومت برابر تغییر را از بین ببریم و بشکنیم.
انتقاد تند بطحایی به وزارت تحت امر خودش: مدارس را شبیه آدم‌های کور و گنگ پرورش داده‌ایم

به گزارش خبرداغ ، وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه قطار تعلیم و تربیت در مسیر حرکت با موانع پیچیده و مزمن مواجه است گفت: متأسفانه مدارس را شبیه آدم‌های کور و گنگ پرورش داده‌ایم.

سید محمد بطحایی صبح پنجشنبه در گردهمایی بزرگ فرهنگیان در نوشهر با اشاره به خانواده یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری آموزش و پرورش در کشور و گرامیداشت فرارسیدن سال تحصیلی جدید گفت: مدارس برای میزبانی از بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز مهیا شده است و وقت آن رسیده تا عصا را از زیربغل مدیریت مدارس برداریم.

وی با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که باید به پیشینه کهن تمدنی خود ببالد و سابقه آموزش و پرورش رسمی آن به بیش ۱۰۰ سال می رسد گفت: بعد از انقلاب اسلامی شتاب کیفی و کیفی آموزش و پرورش بیشتر شد و میزان دانش آموزان واجب التعلیم مقطع ابتدایی به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است و در بسیاری از مناطق کلاس درس را با یک دانش آموز تشکیل داده ایم.

بطحایی یادآور شد: میزان دسترسی دانش آموزان دختر به آموزش همانند پسران شده است و بیش از دو سوم نیروی انسانی در آموزش و پرورش مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر دارند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: علیرغم دستاوردهای کمی و کیفی، قطار آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در مسیر حرکت با موانع و پیچیدگی های مزمن مواجه است.

وی معیشت معلمان، مشکلات فضای آموزشی، فضاهای پرورشی و تربیت بدنی و غیره را از جمله مشکلات برشمرد و گفت: حقوق و مزایای آموزش و پرورش شامل ۹۹ درصد بودجه های استانی است و این بخش از جمله دغدغه ها است.

وزیر آموزش و پرورش با اظهار اینکه آموزش و پرورش دارای ظرفیت ها و استعدادهای زیادی برای عبور از مشکلات پیچیده است گفت: تازمانیکه مدرسه و مدیریت آن،در اولویت قرار نگیرد شاهد تحول نخواهیم بود، از این رو موضوع مدرسه محوری باید جایگاه خود را پیدا کند و این امر یکی از مهمترین سیاست های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است.

وی از اجرای چهار برنامه به صورت سراسری در مدارس خبر داد و گفت: سنجش صلاحیت ها و شایستگی مدیران مدارس و اعطای گواهینامه های رتبه های بالاتر، وسعت دامنه انتخاب مدیران، پایش و سنجش مدارس نسبت به موقعیت های قبلی در متغییرهای گوناگون طی بازه های زمانی سه ماهه و یکساله و تفویض اختیار به مدارس چهاربرنامه ای است که امسال اجرا می شود.

بطحایی با بیان اینکه مدارس را همانند آدم های کور و گنگ پرورش داده ایم گفت: مدارس ما مملو از کارشناسان خبره و برجسته هستند و باید اجازه دهیم تا مدارس روی پای خود بایستند و به تدریج باید عصا را از زیر بغل مدیریت مدارس خارج کنیم.

وی تغییر در مسیر برای حل مسئله را مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم بیان کرد و گفت: این درحالی که باید مقاومت برابر تغییر را از بین ببریم و بشکنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از مهرماه سال جاری دو ساعت از برنامه درسی در اختیار مدارس و معلم گذاشته می شود و مدیران، شورای مدرسه و معلم باید متناسب با نیازهای منطقه محتوای آموزشی تهیه کند.


مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: