کد خبر: ۷۸۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۲۰۳
پرند عزیزی داور ایرانی CAS می گوید: پرسپولیس طبق شواهد و مدارکی که وجود دارد موافقتش را ابتدا برای تغییر زمان اعلام کرده است و گفتند که حاضرند بعد از پایان محرومیت این دیدار را برگزار کنند. اما در بار دوم پیشنهاد تغییر زمان را قبول نکرده و اعلام کردند که باید این تیم را قهرمان سوپرجام معرفی کرد! اتفاقی که درنهایت در فدراسیون فوتبال رخ داد.
داور ایرانی CAS: احتمال تغییر رای سوپرجام پرسپولیس - استقلال وجود دارد / پروتکل بازی باید از سمت یک تیم با حضور داوران رعایت می‌شد، آنگاه در صورت غیبت حریف، بازی را سه بر صفر می‌کردند
به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، داور ایرانی CAS به «فرهیختگان» گفت: اگر استقلال رسما انصراف نداده و مدارکی دال بر این مساله داشته باشد احتمال تغییر حکم کم نیست.

موضوع انصراف استقلال از سوپر جام و قهرمانی پرسپولیس همچنان در راس اخبار قرار دارد و هر روز یک مطلب جدید از آن به گوش می‌رسد. استقلالی‌ها ادعا کرده‌اند که در این خصوص به دادگاه CAS شکایت کرده و پرسپولیسی‌ها زیر بار نمی‌روند و کاپ قهرمانی را می‌خواهند؛ اما آخرین خبر چیست؟ از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که با وجود ادعای شکایت به دادگاه عالی ورزش هنوز این اتفاق نیفتاده و هنوز هیچ شکایت رسمی در این خصوص به سوئیس ارسال نشده است. از سوی دیگر هزینه‌های دادگاه CAS، هزینه‌های کمی نیست و این روزها پرسپولیسی‌ها ادعا می‌کنند که چرا باید هزینه پرونده‌ای که موفقیتی در آن حاصل نمی‌شودرا از جیب بیت‌المال داد، اما جالب اینجاست که فعلا ادعای استقلال در حد حرف بوده و به این دلیل هنوز به صورت رسمی به دادگاه عالی ورزش شکایت نکرده‌اند که حکمی مبنی‌بر انصراف‌شان از سوپرجام از سوی فدراسیون فوتبال به آنها ابلاغ نشده است. هر چند در این‌باره فدراسیون فوتبال هم به‌نوعی تخلف کرده و اعلام رای قبل از ابلاغ نیز می‌تواند یک شکایت مستقل را در پی داشته باشد. در همین خصوص گفت‌وگویی را با تنها داور ایرانی دادگاه CAS انجام دادیم نظرات حقوقی وی را جویا شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با دکتر پرند عزیزی را در ادامه می‌خوانید.

هزینه دادرسی برای پرونده‌های دادگاه عالی ورزشی چقدر است و معمولا یک پرونده چقدر زمان می‌برد؟

در مورد زمان اصلا نمی‌توانم چیزی بگویم اما شاید حتی بیشتر از یک سال هم طول بکشد. در هیچ کجا یک دادگاه زمان دقیق برای اعلام رای نمی‌دهد. در مورد هزینه‌ها نیز باید بگویم در همان ابتدا باید 1000 فرانک سوئیس برای دادخواست واریز شود و در ادامه هزینه دادگاه نیز جداگانه حساب می‌شود.

عده‌ای می‌گویند این موضوع شاید باعث تعلیق فوتبال ایران شود.

این‌طور نیست که شما یک موضوع را به موضوع دیگر ربط دهید یعنی CAS بخواهد یک حکمی بدهد و بعد بگوید که فوتبال ایران هم تعلیق شد؟! مگر می‌شود که شما به یک مساله‌ای اعتراض کنید و حکم دیگری بدهند که اثر آن روی یک موضوع متفاوت دیگر باشد!

اگر نقص آیین‌نامه باعث این موضوع شود چطور؟

باید شکایت استقلال را ببینیم که بعید است این موضوع در آن ذکر شده باشد و داور هم اجازه ندارد بیشتر از موضوع شکایت به موضوعات دیگر رسیدگی کند.

استقلالی‌ها می‌توانند به بازگشت رای امیدوار باشند؟

اگر استقلال واقعا انصراف نداد و مدارکی دال بر این مساله داشته باشد و سه روز قبل هم بازی لغو شده چراکه نه.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

ابتدای امر، اصل سوپرجام محل تامل است! چراکه برگزاری این جام در سال‌های اخیر همواره با نوسان مواجه بوده است. به این معنی که به‌طور مثال یک سال آن را برگزار کردند و دو سال برگزار نمی‌کردند. از سوی دیگر تغییر مدیریت استقلال هم در این برهه زمانی تاثیرگذار بوده و این تیم به خاطر از دست دادن پنج بازیکن تقاضای تغییر زمان سوپرجام را داشته‌اند!

به نکته خوبی اشاره کردید! در این بین ظاهرا پرسپولیسی‌ها در ابتدا پیشنهاد تغییر زمان را پذیرفتند و در ادامه آن را رد کردند و خواستار قهرمانی در سوپرجام شدند!

درست است! پرسپولیس طبق شواهد و مدارکی که وجود دارد موافقتش را ابتدا برای تغییر زمان اعلام کرده است و گفتند که حاضرند بعد از پایان محرومیت این دیدار را برگزار کنند. اما در بار دوم پیشنهاد تغییر زمان را قبول نکرده و اعلام کردند که باید این تیم را قهرمان سوپرجام معرفی کرد! اتفاقی که درنهایت در فدراسیون فوتبال رخ داد.

برای قهرمانی مگر نباید پرسپولیس در زمین حاضر می‌شد؟

درست است. پروتکل ابتدای بازی باید از سمت یک تیم با حضور داوران و عوامل رسمی بازی رعایت شود تا داور در صورت غیبت تیم حریف، بازی را سه بر صفر به سود تیم حاضر در میدان اعلام کند. اگر این کار انجام می‌شد دیگر جای هیچ گله و شکایتی هم باقی نمی‌ماند. پس با توجه به جمیع دلایلی که عرض کردم و البته همه نکات منفی که به آنها اشاره شد، در صورت صحت و درستی اتفاقات رخ داده، استقلال می‌تواند به پیروزی در راهروهای CAS در پرونده سوپرجام امیدوار باشد!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: