کد خبر: ۷۸۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
تعداد بازدید: ۲۵۷
واعظی در گفت‌وگو با تلویزیون ملی ترکمنستان خبر داد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌ ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور تا حدود 60 میلیارد دلار یکی از اهداف بوده که با آماده شدن این نقشه راه، دو کشور در حوزه صنعت و تجارت، حمل و نقل و خدمات فنی مهندسی همکاری های پیشرفته‌ای خواهند داشت.
تلاش تهران و عشق آباد برای ارتقای سطح روابط تا 60 میلیارد دلار

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سید محمود واعظی که امروز در یک سفر یک روزه به ترکمنستان با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد، به تلویزیون ملی این کشور گفت: اگرچه این سفر کوتاه بود اما دستاوردهای خوبی داشت و امیدوارم زمینه های لازم برای توسعه همکاری و تعاملات گسترده میان دو کشور و دو ملت ایران و ترکمنستان هرچه سریعتر آماده شود. 

وی در تشریح سفر خود به ترکمنستان با بیان اینکه این سفر در راستای محقق شدن اهدافی انجام می شود که در دیدار اخیر رؤسای جمهوری ایران و ترکمنستان تعیین شده بود، اظهار داشت: مسایل بسیار مهمی در دیدار با رئیس جمهوری ترکمنستان مطرح شد که مجموع این مباحث می تواند نقشه راهی برای اهداف دو کشور و اهداف دو رئیس جمهور ارائه کند. 

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور تا حدود 60 میلیارد دلار یکی از این اهداف بوده است که با آماده شدن این نقشه راه، در خلال 10 سال آینده دو کشور در حوزه صنعت و تجارت، حمل و نقل و خدمات فنی مهندسی همکاری های پیشرفته ای خواهند داشت و از آن گذشته برخی از توافقات قبلی که تا کنون به مرحله عملیاتی نرسیده بود نیز عملیاتی خواهند شد. 

واعظی در همین خصوص تصریح کرد: به همین منظور و با هدف عملیاتی کردن توافق های قبلی دو کشور مباحث خوبی در مذاکرات دوم با وزیر امور خارجه ترکمنستان و سایر مقامات مسئول این کشور انجام شد و مقرر شد پنج کمیته، تجارت و بانک، گمرک، نفت و گاز، همکاری های سیاسی و اسناد، حمل و نقل و صنعت برق تشکیل شود. 

وی اعضای این کمیته‌ها را متشکل از مقامات مسئول ایرانی که در این سفر حضور داشتند، دانست و ابراز امیدواری کرد که مسولان این دستگاه‌ها در ایران به همراه مسئولان دستگاه‌های مشابه در ترکمنستان که هنوز در حال مذاکره هستند، بتوانند به توافقات خوبی در این مسیر برسند و تا همین امشب که پایان سفر است آنها را اعلام کنند.

رییس دفتر رییس جمهور همکاری های سواپ گاز میان دو کشور، توسعه همکاری های بانکی و خدمات فنی و مهندسی را یکی دیگر از برنامه های خود در این سفر اعلام کرد و اعلام کرد در همین راستا مقرر شد پروژه بزرگ پل سرخس که هر دو کشور با هم انجام داده اند چه در قسمت ریلی و چه در قسمت جاده ای به زودی به بهره برداری برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: