کد خبر: ۷۸۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۷۰۶
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در قهرمانی جهان ۲۰۱۸ موفق شد قاطعانه از سد پورتوریکو بگذرد.
آغاز مقتدرانه والیبال ایران در قهرمانی جهان با شکست پورتوریکوتیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدارش در قهرمانی جهان ۲۰۱۸ موفق شد قاطعانه از سد پورتوریکو بگذرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، نوزدهمین رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به میزبانی مشترک دو کشور ایتالیا و بلغارستان از روز یک شنبه با انجام دو بازی افتتاحیه آغاز شد و پس از سه روز ادامه دیدارهای دور گروهی از ظهر امروز(چهارشنبه) پی گیری شد. در یکی از بازی‌ها از گروه D  تیم ملی والیبال ایران که ششمین حضورش در این مسابقات را تجربه می‌کند موفق شد در نخستین دیدارش از ساعت ۱۸:۳۰ برابر پورتوریکو با نتیجه سه بر صفر به پیروزی برسد تا روز نخست قهرمانی جهان را با کسب سه امتیاز شیرین به پایان برساند.

در این بازی ایگور کولاکوویچ، سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، امیر غفور و علی شفیعی را به زمین فرستاد و در سوی مقابل برای پورتوریکو، پرز، ریورا، تورس، سانچز، روریگز و کولون در زمین حضور داشتند که در پایان این والیبالیست‌های ایران بودند که توانستند با ارائه یک بازی برتر، ست‌های بازی را با امتیازهای ۲۵-۱۹ ،۲۵- ۱۴ و ۲۵-۱۸ به سودشان تمام کنند تا با این برد قاطعانه با روحیه بالا فردا به مصاف بلغارستان میزبان برود.

ست نخست: ایران ۲۵ - پورتوریکو ۱۹

والیبالیست‌های ایران برخلاف تمام شروع‌های بدشان در تورنمنت‌های مختلف این بار بسیار با انگیزه و قدرتمندانه ظاهر شدند و در همان ابتدای بازی با سرویس‌های عبادی پور سه بر صفر از حریف پیش افتادند. اختلاف سه امتیازی تا امتیاز ۱۰ ادامه پیدا کرد اما عملکرد فوق العاده دریافت کننده‌های ایران و همچنین موسوی در دفاع روی تور نتیجه بازی ۱۴ بر ۷ شد تا ایران در آستانه پیروزی درست نخست قرار بگیرد. فاصله هفت امتیازی تا لحظات پایانی ست نخست پا برجا بود و حتی زمان استراحت سرمربی پورتوریکو در امتیاز ۲۲ بر ۱۵ هم کارساز نبود و در نهایت ایران ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سودش تمام کرد.

ست دوم: ایران ۲۵ - پورتوریکو ۱۴

در ست دوم هم شاگردان کولاکویچ همانند ست نخست توانستند سه امتیاز متوالی کسب کنند تا در همان آغاز ست دوم سرمربی پورتوریکو کجبور به گرفتن زمان استراحت شود. عملکرد کم اشتباه بازیکنان ایران در حملات و به خصوص در زدن سرویس‌های پرشی باعث شده تا تمرکز بازیکنان حرف در دریافت با مشکل مواجه شود و نتیجه ۱۱ بر ۵ شد. در اواسط این ست کولاکویچ ترجیح داد تا معنوی نژاد را به جای قائمی به زمین بفرستد. با رفتن عبادی پور به خط سرویس پنج امتیاز پشت سرهم برای ایران کشب شد تا بازی ۲۳ بر ۱۴ شود تا کولاکویچ در لحظات پایانی ست دوم وادی و کاظمی را به زمین بفرستد. در نهایت ایران ست دوم را باختلاف فاحش ۲۵ بر ۱۴ به سودش تمام کرد تا در مجموع دو بر صفر از نماینده منطقه نورسکا پیش افتد.

 

ست سوم: ایران ۲۵ - پورتوریکو ۱۸

در این ست حریف که چیزی برای از دست دادن نداشت با انگیزه و مصمم‌تر از ایران ست سوم را آغاز کرد و برای اولین بار در طول بازی توانست در امتیاز ۳ بر ۲ از ایران پیش بیفتد. برتری یک امتیازی پورتوریکو تا زمان استراحت فنی نخست پابرجا بود اما بالخره این برتری شکننده از دست رفت و با سرویس‌های هدفدار و موجی شفیعی به یکباره جریان بازی به سود ایران تغییر کرد و حساب کار ۱۱ بر ۸ شد تا سرمربی حریف نخستین زمان استراحتش را درخواست کند. با نزدیک شدن به اواخر ست سوم بازهم ایران بود که توانست اختلاف را به چهار امتیاز افزایش دهد تا حساب کار ۱۸ بر ۱۴ شود. در پایان با چند توپ گیری خوب توسط حضرت پور اختلاف بیشتر هم شد و در نهایت تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ برنده ست سوم شد و در مجموع با حساب سه بر صفر پورتوریکو را از پیش رو برداشت.

تیم‌های ملی والیبال ایران و پورتوریکو پیش از این سه بار به مصاف هم رفته بودند که در تمامی دیدارها پیروزی سهم والیبالیست‌های ایران بوده است.

در طول هجده دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی جهان روسیه با شش عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم به حساب می‌آید و تیم‌های ایتالیا و برزیل به سه قهرمانی در رده‌های بعدی قرار دارند. همچنین تیم ملی والیبال ایران در پنج دوره قبلی حضورش در قهرمانی جهان تنها در دوره گذشته در لهستان توانست عنوان ارزشمندی را کسب کند و با هدایت اسلوبودان کواچ در رده ششم جهان ایستاد.

تیم ملی والیبال ایران در گروه D با تیم‌های بلغارستان، لهستان، کوبا، فنلاند و پورتوریکو هم گروه است و فردا(پنج شنبه) باید در دومین دیدارش از ساعت ۲۲ به مصاف بلغارستان می‌رود.

 

برنامه و نتایج دیدارهای روز نخست دور گروهی به شرح زیر است:

فرانسه ۳ - چین صفر (۲۵-۲۰، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۷)

کامرون ۳ - تونس صفر (۲۵-۲۰، ۲۸-۲۶ و ۲۵-۲۱)

هلند صفر - کانادا ۳ (۱۵-۲۵، ۲۳-۲۵ و ۱۸-۲۵)

استرالیا - روسیه (ساعت ۱۹:۳۰)

برزیل - مصر (ساعت ۲۲)

کوبا - لهستان (ساعت ۲۲)

بلژیک - آرژرانتین (ساعت ۲۳)

آمریکا -صربستان (ساعت ۲۳)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: