کد خبر: ۷۸۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
تعداد بازدید: ۲۵۵
مازنی:
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تبدیل حوزه سینما به یک بخش صنعتی با داشتن امتیازهای صنعتی ویژه یکی از اولویت‌‌های فرهنگی ما محسوب می‌‌شود.
تبدیل حوزه سینما به بخش صنعتی یکی از اولویت‌‌های مهم فرهنگی است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌‌‌الاسلام احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در نخستین جلسه شورای اداری شرق تهران در منطقه ۴ گفت: اگر سینما به یک صنعت تبدیل شود، علاوه بر کار فرهنگی موفقیت‌‌‌های اقتصادی بی‌شماری را به دنبال خواهد داشت.

وی ضمن تسلیت ایام حسینی و گرامیداشت بیست و یکم شهریور روز سینما اظهار داشت: متاسفانه سینما در دنیای امروزی کشور ما تنها یک فرهنگ و هنر دیده می‌‌‌شود حال آنکه پرداختن به این امر به صورت یک صنعت از واجبات فرهنگی کشور ما به شمار می‌رود. تبدیل حوزه سینما به یک بخش صنعتی با داشتن امتیازهای صنعتی ویژه یکی از اولویت‌‌های فرهنگی ما محسوب می‌‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروزه در سبد کالای مورد نیاز مردم کالای فرهنگی دیده نمی‌‌‌شود. مردم علاوه بر نیازهای معیشتی خود به احتیاجات روانی و اجتماعی نیز نیاز دارند که اگر به این مهم توجه نشود، تلاش‌‌‌های حوزه معیشتی به صورت یک ضد ارزش دیده خواهد شد. هرآنچه که در ارتقای امید و شادی در میان مردم نقش داشته باشد، چه سینما، چه تئاتر، چه مسجد و برنامه‌‌های دینی، هرکدام در حوزه دین و فرهنگ نقش اساسی خواهند داشت.

مازنی با اشاره به سهم فرهنگ در بودجه سال ۹۷ تصریح کرد: سهم فرهنگ و هنر در بودجه سال جاری شش دهم درصد است که بیشترین سهم آن مختص به صداوسیما بوده و مابقی در سایر بخش‌‌‌های فرهنگی هنری ما تقسیم می‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت سینما به عنوان یک صنعت خاطرنشان کرد: اگر سینما به یک صنعت تبدیل شود، علاوه بر کار فرهنگی موفقیت‌های اقتصادی بی‌شماری را به دنبال خواهد داشت. اگر به چند سال گذشته برگردیم این بحث در تبدیل صنعت گردشگری نیز موفقیت‌‌های بی‌شماری در این زمینه برای کشورمان به همراه داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرانه‌‌های شهر تهران در حوزه فرهنگی ابراز داشت: متاسفانه شهر تهران از نظر حوزه‌‌های فرهنگی شهری غنی و قوی نیست و در این میان منطقه ۴ نیز از مناطق فقیر این شهر به شمار می‌آید. ما در اینجا آمادگی کامل خود را در زمینه مساعدت به شهرداری این منطقه اعلام می‌‌کنیم تا در اغنا و بالا بردن منابع و شرایط فرهنگی و هنری این منطقه هر گونه کمک اعم از تغییرات قانونی، معرفی سرمایه‌‌‌گذار، ارائه و مطرح ساختن مشکلات و... را برعهده گیریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: